Nieuw hier en nu al een probleem

• Topicstarter Topicstarter xX_Ultra_Xx
  • Startdatum Startdatum
X

xX_Ultra_Xx

Guest
Ok ik ben Nick en ik kom uit gorinchem, ik heb nou al een paar jaar RC cars gehad en wilde eigenlijk wat anders.

Pas geleden heb ik een boot angeschaft, namelijk de Kyosho Sunstorm 1000, maar krijg hem niet goed lopend. Water heeft ie nog weinig gezien.
Als ik hem probeer te starten gaat het nog goed maar zodra ik de glowplug heater eraf haal slaat het motortje vaak af, als hij loopt stopt ie na ong 20 sec ongeacht of hij in of uit het water is. Ik heb de glowplug eruit gehaald en getest.

Ik denk dat hij helemaal verkeerd staat afgesteld, iets wat ik met mijn cars niet hoefde te doen (waren al goed afgesteld).

Wie is mijn reddende engel :wink:

Al een nieuwe plug geprobeerd? Hij zou ook wat te rijk kunnen staan onderin (idle naald). Zoek even op dit forum naar 'afstellen', zijn al hele boeken over volgeschreven..

grote kans dat het je afstelling is.
ga er maar een wennen dat je moet afstellen want nitro moet je altijd bijstellen aan de weersomstandigheden.

jamer dat je niet in de buurt woond anders had ik je langs de waterkant kunnen helpen met afstellen.
de 24ste ben ik wel in de biuurt dan ben ik drimmelen.

greetz jaimy

3 andere pluggen (o.a. van mijn car) geprobeerd hetzelfde resultaat gehad, maar ik denk dat ik hem nu heb verzopen :? want hij doet nu niks meer, en ik kan niet gaan afstellen als ie het niet doet.

plug er uit.
brandstof slag afsluiten. (knijper of klem op de slag zetten)
gas vol open.
en trekken aan het startkoortje tot je een ons weegt.
(10 a 20 keer is genoeg)
hoofdsproeier dichtdraaien (niet strak) en daarna 2½ slag open (slag is 360 graden)
brandstof slag weer open zetten.
plug controleeren.
indien plug goed dan er in
indien niet goed andere plug en ook de gloeibatterij nakijken.

goeie plug er in .
gloeistarter er op.
en starten.
gas niet te ver open (iets minder dan 1 mm opening)

succes

greetz jaimy

thanks voor de tips, probleem half verholpen.

ik heb nu alleen het probleem dat als ik mijn gloeistarter eraf haal dat ie er mee kapt.

ok ik was te voorbarig hij doet nou helemaal niks meer, ik heb de standaardplug (geen idee welke dat was) en een r3, de r3 doet het wel in mijn car.
En hoort het zo te zijn dat als een zuiger nieuw is dat ie stroef loopt met het trekken?

probeer eens een rossi R4 of een rossi R5 plug.

een nieuwe motor gaat altijd zeer stroef dus dat is normaal.

verder zal je afstelling niet goed staan..
en afstellen doe je niet alleen met een lopende motor.
ook met een motor die uit staat.
want als de motor TE rijk staat zal ie (bijna) niet aanslaan
als de motor TE arm staat zal de motor ook niet aan slaan..

greetz jaimy

Ok ik zal morgen wel een paar andere pluggen halen 5 en/of 4, enig idee hoeveel cc het bootje eigenlijk is want ik kan het namelijk nergens terug vinden.

Ik heb de hoofdsproeier maar 2,5 tot 3,5 slagen open gehad, soms deed ie het, maar heel vaak ook niet (na heel veel trekken deed ie het ff), heeft de stationair er iets mee te maken? ik heb namelijk geen idee wat de originele stand is(stom stom, ik weet het) en de meth/lucht verhouding schroef heb ik niks aan gedaan.

Misschien wat rijker zetten 3.5 tot 4.5 proberen en kijken wat het resultaat is (misschien nog verder open als het moet).

P.S. ik heb vandaag mijn car weer eens laten lopen (heeft ruim 0,5 jaar stil gestaan) op de r3 plug en hij deed het na iets afstellen en de oude brandstof uit het systeem had gehaald.(op volle toeren een mooi geluid kan waarschijnlijk meer meth hebben, ik hoorde de motor namelijk niet tegenwerken of anders lopen)

ARGH waren die boten maar net zo makkelijk als mijn car :lol:

kan zijn dat je laag sproeier niet goed staat..
kijk even wat er gebeurt bij het starten (zonder gas te geven.
word de plug nat dan staat ie onderin te rijk
blijf de plug droog staat ie onder in te arm.
dit kijken op de hoofd sproeier op 3 slagen.
en de carb een heel klein stukje open dat je een klein kiertje hebt.

de motor die je hebt iz een kyosho gt32 (5,13cc)

mocht het nog niet werken kom dan het weekend van de 23ste en 24 ste bij me langs in drimmelen..

greetz jaimy

Back