Hoi,
Ik ben nieuw hier.. Laat ik mij eens even voorstellen. Mark Oostveen, een brandstof vlieger, walm snuiver van het eerste uur.
Maar ik wil om. Dat wil zeggen voor de "kleinere" toestellen niet de F3A-x toestellen. Ik wil van de winter (januari/februari) iets bouwen/assembleren wat leuk vliegt kunstvlucht/3D in formaat 100cm tot 120cm aangedreven door jawel..... electro. Aangezien ik naast de grote benzine motoren ook niets meer heb voor de kleinere methanol motoern kan ik me net zo goed inkopen in brushless en lipo. Ik heb een schulze ILS 6-330 lader is dat goed voor lipo's??
Ik heb b.v. de mini funtana gezien en ook de hotpoint EP. Beide vind ik dit leuke toestellen maar..... hoe zit dat met de motorisering. Wat moet ik gebruiken aan watts/ type motor. Ik zie door de bomen het bos niet meer in merken, de invloed van wikkelingen enz. Eigenlijk wil ik zeker om gewooon te starten een goed en beprofde combi vinden voor toestellen als deze.
Wie weet er nog meer van dit soort toestelletjes en wie kan er wat uitleg geven over hoe een motorisering te kiezen.
Kortom, Wie krijgt deze brandstof idioot om naar electro????
misschien enkele zinnige links op dit forum tussen al die onderwerpen?? Ik ben aan het lezen geslagen maar kan nnog niet echt wat vinden voor dit type toestellen en ik vind het moeilijk om vergelijkingen te trekken. vandaar een nieuw draadje.
Alvast bedankt
Mark
Ik ben nieuw hier.. Laat ik mij eens even voorstellen. Mark Oostveen, een brandstof vlieger, walm snuiver van het eerste uur.
Maar ik wil om. Dat wil zeggen voor de "kleinere" toestellen niet de F3A-x toestellen. Ik wil van de winter (januari/februari) iets bouwen/assembleren wat leuk vliegt kunstvlucht/3D in formaat 100cm tot 120cm aangedreven door jawel..... electro. Aangezien ik naast de grote benzine motoren ook niets meer heb voor de kleinere methanol motoern kan ik me net zo goed inkopen in brushless en lipo. Ik heb een schulze ILS 6-330 lader is dat goed voor lipo's??
Ik heb b.v. de mini funtana gezien en ook de hotpoint EP. Beide vind ik dit leuke toestellen maar..... hoe zit dat met de motorisering. Wat moet ik gebruiken aan watts/ type motor. Ik zie door de bomen het bos niet meer in merken, de invloed van wikkelingen enz. Eigenlijk wil ik zeker om gewooon te starten een goed en beprofde combi vinden voor toestellen als deze.
Wie weet er nog meer van dit soort toestelletjes en wie kan er wat uitleg geven over hoe een motorisering te kiezen.
Kortom, Wie krijgt deze brandstof idioot om naar electro????

misschien enkele zinnige links op dit forum tussen al die onderwerpen?? Ik ben aan het lezen geslagen maar kan nnog niet echt wat vinden voor dit type toestellen en ik vind het moeilijk om vergelijkingen te trekken. vandaar een nieuw draadje.
Alvast bedankt
Mark