Nieuw hier

Hallo,

Zoals de titel het dus zegt, ik ben nieuw hier ;)

Hoe ben ik hier binnen gerold? Mijn pa had een dom helikoptertje gekocht, en nu kan ik dat ding niet meer met rust laten :D

Mijn pa kwam af met een goedkoop dingetje van één of ander chinees merk. Low budget. Ding uit de verpakking gehaald, alles aangezet en HUP... GAS VOLLEDIG OPEN. Bij deze crash 1 ook een feit :murder:
verdorie, dan toch maar proberen om het iets kalmer aan te doen... op het gemakje naar boven... naar boven... boven... fuck, te hoog... GAS LOSSEN. Bij deze is crash 2 ook een feit :murder:
Ondertussen was mij dus al heel goed duidelijk geworden dat het niet zo maar eventjes een vluchtje maken is.
Het ding is ondertussen al naar de haaien en heb ik een ander speelgoedding gekocht (wel al iets beter van kwaliteit ) om tussendoor mee te oefenen. Dit in afwachting van mijn eerste (reeds gedane) aankoop van een walkera CB180D
Na veel rondzoeken leek mij dit wel een goeie beginnersheli die toch niet onmiddellijk gaat vervelen. Mijn eerste keus was eigenlijk de art tech firefox maar die lijkt overal uitverkocht te zijn.

Binnen een paar dagen heb ik hem, en kan al niet wachten om hem uit te proberen. Ik heb al veel filmpjes bekeken en heb al door dat dit niet gemakkelijk zal worden. Een gewaarschuwd man is er twee waard... :cool:

Lijkt dit een goeie keuze voor mijn eerste 'echte' heli?

Grtzzz

Hee,

Ten eerste; welkom hier!

Nu over de helicopter:

Wat is je budget? Heb je een budget van ongeveer 100euro zal ik gaan voor een Blade MSR of een Blade SR 120.
Je kan ook altijd beginnen met een dubbel bladen helicopter, geen idee hoe rvaren je al bent.

Kijk goed en ga eens langs bij een vliegclub/modelbouwwinkel.

ook vanuit deze hoek: welkom op het forum :)

een club zou ik als eerste adviseren, en dan pas naar een modelbouw winkel gaan...

en van mijn kant ook nog een idee voor een heli: de solo pro van nine eagles.
de heli is veel besproken hier en is ook degelijk, zodat een crash niet snel voor schade zorgt.

suc6 met de beslissing ;)

groet,
Tomos19

Hallo Welkom op MBF en in de Heli wereld,

Als ik het goed heb begrepen hoef je geen advies over een eventuele heli maar heb je deze al gekocht.

Ik kan alleen een advies geven om voortaan advies te vragen over een eventueel te kopen heli ipv te vragen of de gekochte heli voldoet.

Dit is moeilijk in te schatten aangezien we je wensen niet kennen. Moet mijn voorgangers wel gelijk geven dat misschien een ander type bijv. de MSr misschien een betere keuze had geweest, crash bestendig, kan je goed mee binnen vliegen , volop spare onderdelen te koop.. Maar nogmaals je zal je eigen beweegredenen voor de walkera hebben gehad.

Ik wens je in ieder geval ontzettend veel plezier toe in deze boeiende hobby.

gr,
Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
@ ieder : bedankt voor de ontvangst

@ electrischerutger : ik heb al gekozen voor de walkera, heli komt volgende week met de post aan

@ tomos19 : zie hierboven ;)

@ dcb103 : ik heb me eerst bezig gehouden met in stilte over bij te lezen, te overwegen wat ik wil en wat ik niet wil, hoeveel ik er wil aan spenderen, etc.
waarom ik niet eerst raad heb gevraagd. de vraag werd hier al meerdere malen gesteld, leek me dus overbodig om deze opnieuw te stellen. Iemand (weet niet meer wie) gaf de commentaar dat ieder toch zijn eigen idee daar over heeft. Voor de ene is dit goed en voor de andere is dit dan weer goed. Waarom ik na aankoop nog vraag of dit een goeie keus was is eerder om de pro's en de contra's van deze heli te weten te komen, evenals de remote die erbij zit. Ik weet zelf dat het niet de gemakkelijkste heli is maar ook zeker niet de moeilijkste. Zolang je er maar uw verstand en concentratie bij houdt... Crashen zal ik zeker doen, meer dan eens ook :) dit heb ik dan ook ingecalculeerd.

Onmiddellijk naar een club toestappen doe ik niet, zit zo niet in elkaar. Doe het liever eerst op mijn eentje, desnoods met een sim. Als het mij echt iets lijkt valt een club nog te bezien, maar is zeker niet mijn intentie eerlijk gezegd. De interesse is er zeker om de heli goed onder controle te krijgen zonder direct te zeggen, na een jaar wil ik dit of dit kunnen. ik zie wel waar ik uitkom ;)

@ ieder : bedankt voor de ontvangst

Onmiddellijk naar een club toestappen doe ik niet, zit zo niet in elkaar. Doe het liever eerst op mijn eentje, desnoods met een sim.

Als ik dan toch 1 raad (of 2)mag geven waar ieder het overeens zal zijn, desnoods met een SIM??
1) In de heli wereld is een SIM een must !! (scheelt heel veel Euro's aan crashen, en ook voor de ervaring een aanrader )
2) zorg dat je alle regels en veiligheid in acht neemt alvorens ergens te gaan vliegen.

Zoals eerder gezegd ik kan helaas niks zeggen over walkera want ik heb er 0 ervaring mee, maar er zijn zeker mensen hier op het forum die je advies of raad kunnen geven.

En niet de makkelijkste heli zegt niet zoveel. Als het lukt zijn er vele makkelijker en ik ben zelf ook met een heli begonnen die veel mensen niet echt een beginners heli noemde en soms afrade (een 250), Lukt het niet met die heli is er een kans dat je hem snel aan de wilgen hangt omdat het niet lukt en stopt met vliegen.

Nogmaals veel vliegplezier.

gr,
Dave

Als ik dan toch 1 raad (of 2)mag geven waar ieder het overeens zal zijn, desnoods met een SIM??
1) In de heli wereld is een SIM een must !! (scheelt heel veel Euro's aan crashen, en ook voor de ervaring een aanrader )
2) zorg dat je alle regels en veiligheid in acht neemt alvorens ergens te gaan vliegen.

Zoals eerder gezegd ik kan helaas niks zeggen over walkera want ik heb er 0 ervaring mee, maar er zijn zeker mensen hier op het forum die je advies of raad kunnen geven.

En niet de makkelijkste heli zegt niet zoveel. Als het lukt zijn er vele makkelijker en ik ben zelf ook met een heli begonnen die veel mensen niet echt een beginners heli noemde en soms afrade (een 250), Lukt het niet met die heli is er een kans dat je hem snel aan de wilgen hangt omdat het niet lukt en stopt met vliegen.

Nogmaals veel vliegplezier.

gr,
Dave

thx.
Die sim komt er zeker wel. Gewoon nog eventjes uitkijken naar een degelijke. Misschien hier suggesties voor? Zit met de walkera op 4 kanaals.

naar veiligheid ben ik mij bewust wat kan en wat niet kan. ik heb een grote showroom ter mijner beschikking waar ik indoor rustig kan oefenen zonder onverwachte toeschouwers ed ;)

Als Simulator zal iedereen je dezelfde aanraden: Phoenix 3.0

Je koopt hem voor ongeveer 90euro dacht ik, met een oefenzender erbij. Je hebt daar echt ruime keus voor heli's, vliegtuigen, zweefvliegtuigen met- en zonder motor, benzine, schaalmodellen, 3D heli' etc etc.
Ook kan je hem steeds weer updaten, dus heb je altijd de nieuwste vliegvelden, heli's enzo.

As beginners heli zitten er veel Eflite heli's tussen, en ook Coaxial(dubbelbladen) Chinooks en een paar Coaxial gewone heli's dacht ik.

Als je daar leert vliegen, is het daarna een stuk makkelijker. Je kan daar natuurlijk alles proberen zonder geld te hoeven betalen voor een crash!

Succes ermee,
Rutger

Back