Nieuw hier

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Boele lammers, 14 okt 2021.

  1. Boele lammers

    Boele lammers

    Lid geworden:
    14 okt 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Eelde
    Hallo ik ben hier nieuw, en een leek qua modelbouw. Ben zelf wel heel handig dus wil eigenlijk een cross Buggy bouwen met electro motor schaal 1 op 10 nou kan ik bij Conrad de Reely Dune Fighter.
    Maar zijn er nog meer modellen als bouwdoos verkrijgbaar de electronica en motor wil ik dan later aanschaffen en inbouwen
     
  2. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Hallo, welkom hier! Er zijn redelijk wat buggys die je zelf kan bouwen, een Tamiya DT03 is een rwd buggy voor 90 euro. Maar die is niet echt geweldig, en met upgrades zoals lagers en schokdempers en spuitbussen enz zit je zo op 140 euro, heb je wel een motor en esc erbij. Er zijn ook andere Tamiya buggys die niet te duur zijn (TT02B). Ook heb je de Absima AB3.4 4wd kit voor 100 euro met olieschokdempers lagers en stalen assen. Maar die heb je ook RTR voor 135 euro, maar dat is niet zo leuk als je zelf wat wil bouwen.
     
  3. Boele lammers

    Boele lammers

    Lid geworden:
    14 okt 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Eelde
    Hoi ik heb dus bij Conrad een Reely Dune Fighter gekocht 1:10 en bij de aliexpress een brushless motor 3900kv en regelaar
    60A besteld, eens kijken of dat wat is
     
  4. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Oke klinkt niet als een geweldige combinatie maar goed we zullen zien
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ziet er voor dat geld prima uit, stalen dogbones, stalen tussenas en stalen tandwielen op de diffs, aluminium bodemplaat.
    Ik ken mindere auto met grotere motoren ;-)
     
  6. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Goedkopere merken worden ook steeds beter ja
     
  7. Boele lammers

    Boele lammers

    Lid geworden:
    14 okt 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Eelde
    Ben ook benieuwd wat dat motortje kan van de Ali met een 3s lipo
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als u nog nieuw bent in de modelauto's zou ik denk ik eerst 2s proberen.
    Als er wel wat gebeurd is de schade minder en de slijtage zal ook veel minder zijn.
     
  9. Boele lammers

    Boele lammers

    Lid geworden:
    14 okt 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Eelde
    Wat zou er kunnen gebeuren dan kan de motor dat niet aan ? De regelaar is geschikt voor 3s
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Zoals iedereen met weinig tot geen ervaring een RC auto probeert te besturen zal de schade met 3S nog veel groter zijn dan met 2S. Snelheid klinkt heel leuk en iedereen wil dat wel maar als je nog niet de controle en reflexen hebt zullen er heel veel obstakels in de weg staan.
     
    ruudxd vindt dit leuk.
  11. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ik denk als je een offroad auto koopt, maakt de snelheid toch niet heel veel uit. en zo'n buggy met 3s lijkt mij nogal een uitdaging
     
  12. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Idd. Snelheid is verre van meest belangrijke bij een buggy. Maar goed, laat de aankoper maar zijn ding doen. We horen het wel .
    Doseren van gas is het belangrijkste in het begin.
     
  13. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ik vind het leukste gewoon lockt diff en dan gewoon alleen volgas met een goedkope auto, maar daar wordt je niet veel sneller van haha
     
  14. Boele lammers

    Boele lammers

    Lid geworden:
    14 okt 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Eelde
    En eindelijk alles is binnen.
    Motor en regelaar van AliExpres 3s lipo van Banggood, en ja jullie hadden gelijk, het is een ongeleid projectiel geworden.
    Maar de funfactor spat er vanaf, nu nog zorgen dat ie mooi rechtuit gaat maardatis af te stellen lijkt mij.
     
  15. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Mooi! welk merk lipo? Afstellen kan heel makkelijk: Sturen: ST, Gas: TH en dan heb je nog hoever je wil sturen, Dual rate: R/T.

    Ik zie graag nog wat fotos van het eindproduct!
     
  16. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Staat allemaal op de zender maar dat wist je vast wel
     
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    euhm..
    rechtuit is een dingetje.
    net zoals een echte auto, als de weg naar 1 kant scheef ligt (wat altijd zo is, anders kan het water er niet af), zal de auto naar de lage kant trekken.
    de meeste mensen merken het niet eens meer, omdat eigenlijk iedereen het er gedachteloos uit stuurt.
    bij een rc auto kun je dit eruit trimmen natuurlijk.
    maar als je omdraait, werkt die eerdere trim tegen je.

    je trimt hem uit zodat hij gemiddeld goed rijd.
    daarna zul je moeten zorgen dat hij niet te schichtig reageert.
    dus rond het midden ga je kleine en fijne stuurcorrecties doen om de auto recht te houden, dat moet wel mogelijk zijn.
    dit kun je aanpassen met de hevel op de servo, tot op enige hoogte. daarmee verklein je de stuuruitslag wat. wordt het sturen zuiverder van, alleen je zal een evenwicht moeten zoeken met op lage snelheid een 180 graden bocht maken
    wat uitgebreidere zenders hebben een functie Expo, waarmee je de uitslag hetzelfde houdt, maar dan zorgt de zender ervoor dat hij rond het midden wat rustiger is.

    speling in de stuurinrichting is trouwens ook een grote reden voor niet rechtuit rijden.
    beetje speling heb je altijd wel. veel speling is teveel :D

    en niet vergeten: met een echte auto zul je bij lage snelheden redelijk aan het stuur moeten draaien om hem door een woonwijk te loodsen.
    maar als je op de snelweg net zoveel aan het stuurt draait, ligt de auto opeens op zn kop.
    zeker als je rc auto een kleine raket is, zul je dus zeker moeten werken aan het afgemeten sturen, fijn en klein op snelheid, groot als het kan.
    anders ligt de auto meer op zn kop dan dat je rijd:D
     
  18. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Haha de struggles voor elke rc rijder. Ik had een Tamiya of een HPI RS4 Pro 2 die daar heel veel last van had(leek een beetje toque twist) Maar heb nu auto die netjes rechtuit rijden hoe kan dat?
     

Deel Deze Pagina