Nieuw hier

• Topicstarter Topicstarter Dutchsubdriver
  • Startdatum Startdatum
Je kunt hier natuurlijk hele mooie foto's maken van je model onderwater.

Waar denk je dan aan "Spaanse water" Michielsbaai? of bij het strand bij chocogo? 8) 8) 8) de zonne bril heb je dan echt wel nodig :wink: Moet nog ff door bouwen maar er zijn wel ideeen hier om weer een keer naar de curacao te gaan. Was er namelijk afgelopen maart ook weer eens na 12 jaar er niet geweest te zijn.

Ach, er zijn hier zoveel leuke plekken. We vinden wel wat. Ik hoop dat je een leuke vakantie op het eiland heb gehad.

Tip :

Wij varen vaak (nou ja..) in zwembaden, en soms in
sloten en meren (en in de regen ;-)), maar ....

Varen in zee is een beetje 2 problemen :
- roest van zo'n beetje alle metalen
- geen ontvangst onder water

heb je op Curacao wel (zoet) binnenwater ?
Anders is dat zwembad helemaal niet zo gek, hoor.

We hebben wel wat zoet (brak) binnenwater maar dat is niet zo helder. Is de ontvangst zo slecht in zeewater?

hallo

voorbeeltje geven

antenne 1 mm onder weg ontvangst

slecht genoeg dacht het wel

groeten raf

Misschien is een drijvende boei antenne een idee. Net als de amerikanen doen toch onderwater berichten te kunnen ontvangen. de ontvanger past toch automatisch de antennelengte aan? of zit ik nu te zwatsen? :P :P :lol:

hallo

die amerikanen doen wel heel erg veel maar of het ook echt werkt ?????????????

sleep antenne van een metertje of 300
erg lage frequentie wat resulteert in weinig signaal capasiteit en een slechte ontvangst

dan doen de russen het beter

achter in de akula zit onder een luik een drijvende vlotter die ze van onder water naar boven kunnen laten en zo volop gebruik kunnen maken van het zender signaal
eenmaal bericht binnen gewoon de vlotter terug binnen halen en de boot is weer onvindbaar

groeten raf

ps lees het topic over video signaal dat heeft hetzelfde probleem maar dan reeds in zoet water

Hallo Raf,
Een sleepantenne werkt helemaal zo gek nog niet hoor. De Nederlandse boten hadden ook een sleepantenne en die werkte prima. Probleem is alleen dat hij overdag met vlakke zee als je niet oppast vanuit een vliegtuig makkelijk te deteceren is. Ik kan me een foto herinneren genomen uit een vliegtuig van een boot met de sleepantenne uit. Op de antenne zaten een twintigtal meeuwen mee te liften. Beetje lullig als je denkt ongezien te kunnen rondvaren!

hallo

hahahaha dat kan ik me voorstellen

maar een sleep antenne geeft toch nog altijd problemen
als je snel een bocht moet maken dan kan zo een antenne wel eens problemen geven
als er andere schepen in de buurt zijn is zo een antenne ook een probleem

groeten raf

Back