Nieuw in de modelzeil wereld

• Topicstarter Topicstarter Mark Collewijn
  • Startdatum Startdatum
M

Mark Collewijn

Guest
Hallo mede zeilers

Daar ik hier vandaag voor het eerst ben zal ik mij eerst even voorstellen.

Ik ben sinds een paar maanden in de ban van het modelzeilen geraakt.

Ik kom vanuit mijn jeugd uit de echte zeil wereld waar ik veel klasse heb gezeilt van optimist tot oceaan zeilen. De laatste 15 jaar hou ik mij echter bezig met wedstrijdvliegeren maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en ben op zoek naar een nieuwe uitdaging vandaar mijn keus nu over te stappen op het modelzeilen.

ik ben via de e-mail en Marktplaats in contact gekomen met LaurenZ/MM117 die mij aan dit forum heeft geholpen en aan uitgebreide informatie over de MM.

Echter na het bestuderen van alle informatie en mijn voorliefde van de oceaanracers was mijn oog gevallen op de Yamaha van Tamiya echter ligt deze nog even boven mijn budget.

Na het surfen ben ik op de Oracle BMW Racing van Kyosho terecht gekomen.

http://www.kyosho.de/?page=shop/fly...5610764f9abbe54ad2a50041f61&mod_title=product

Zijn er al mensen die meer weten over deze racer die kwa prijs redelijk is, als ik als beginner dit alles lees.

Verder heb ik de vraag of er mensen zijn die dezelfde voorliefde van de Oceaanracer hebben en mij verder kunnen helpen met een goede keus maken.

Of misschien iets tweedehands hebben liggen op dit moment sta ik nog voor alles open maar mijn keuze valt wel op de grotere boten en het liefst dus een oceaanracer.

Vriendelijke Groeten
Mark Collewijn

Ik heb nog een 2de hands 12-meter liggen, welke enkel een beetje TLC nodig heeft om weer te zeilen. Maar deze is wel een meter lang, geen 60 cm. Ook krijg ik op dit moment de mast er niet meer uit, dus transport is wat lastiger. (heb zelf een stationwagen, dus mij interesseert het niet zo).

Als je interesse hebt hoor ik het wel.

Zelf ben ik meer geinteresseerd in grotere boten. Mijn gedachten gaan nog steeds uit naar de Reliance in 1:20. wordt dan ongeveer 2 meter romplengte, totaal 3 meter lang en 3,5 meter hoog.... Denk echter dat ik die pas bouw als ik een huis heb wat geschikt is om hem er in neer te zetten, dus zal ergens een hoge hal moeten hebben...

@Mark: MM is een single-handed-ocean-ship....dus toch oceaan werk! zie linkje op MM-site!

LaurenZ/MM117

@Mark: ik heb staan: de Seawind van Kyosho met epoxy-romp.
Wedstrijdboot, eventueel over te nemen inclusief RC-apparatuur.
Stuur maar een PBtje als je belangstelling hebt...

Roel

@Mark: als je persé een 600mm zoekt zou ik de MM nemen. Als je echter met stevige wind wil gaan zeilen is een 1m model toch uitdagender. Met veel wind zijn de golven hoger waar een groter model wat minder gevoelig voor is...

Hi Rob

Ik heb de MM inderdaad overwogen maar personelijk trekt mij het wat grotere werk meer daar ik de uitstraling van de occeaan racer perfect vindt.

Ik heb inmiddels een aanbod lopen en wacht nog op een een antwoord op het aanbod van Roel.

Verder is mijn oog gevallen op onderstaande boot waar ik inmiddels een goed bod heb lopen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3704916139&ssPageName=ADME:B:BN:NL:1

Lukt dat echter niet denk ik dat ik voor nieuw ga en dan de Oracle BMW Racing of de seawind of Yamaha.

Ik ben nu eenmaal verliefd op dergelijke zeilschepen daar ik zelf de eer heb gehad op de ABN-AMRO de Flyer en de Equity & Law test etappe's mee te zeilen op de noordzee dit is echter jaren geleden maar die indruk is mij bijgebleven vandaar mijn keus voor dit type schip.

Greetz Mark

Back