Beste Modelbouwers,
Ik heb na jaren met brushless te rijden eindelijk maar eens een keer een brandstof wagen aangeschaft.
Ik kon vandaag een mooie deal krijgen voor deze Mugen Seiki MSX3.
Echter is dit al een oudje en zijn de spares niet zo makkelijk meer te verkrijgen.
Nu is de spur gear helaas naar z'n grootje. Is er iemand die hier nog een orgineel exemplaar van heeft liggen?
Had em al hier gevonden maar de verzendkosten is belachelijk duur. http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?products_id=862&language=en
Voor de rest heeft het blokje nog een goede compressie en loopt die nog aardig.
Echter heb ik nog wel wat vragen omdat ik nooit veel met nitro heb gedaan.
Het blokje start eigenlijk alleen wanneer ik em eerst heb verwarmt met de heatgun naar +- 55 graden. Dan is het 1 keer trekken en meteen starten. Het stationair heb ik al goed afgesteld zodat die net niet trekt aan de koppeling wanneer in idle. Echter heb ik nog wat problemen met de low speed needle. Wanneer je gas geeft als die net gestart is slaat die meteen af. als je em even laat warmlopen gaat het al beter. Moet ik em wat armer zetten of juist wat rijker? high speed is wel goed en komt een net rookpluimpje uit en het blok komt goed in zn toeren. Temps rond de 100c.
Ik hoor het graag van jullie. Tot nu toe is het al wel een stuk interessanter dan brushless!(afstellen, geluid etc)
Wat mooie foto's van het exemplaar:
Ik heb na jaren met brushless te rijden eindelijk maar eens een keer een brandstof wagen aangeschaft.
Ik kon vandaag een mooie deal krijgen voor deze Mugen Seiki MSX3.
Echter is dit al een oudje en zijn de spares niet zo makkelijk meer te verkrijgen.
Nu is de spur gear helaas naar z'n grootje. Is er iemand die hier nog een orgineel exemplaar van heeft liggen?
Had em al hier gevonden maar de verzendkosten is belachelijk duur. http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?products_id=862&language=en
Voor de rest heeft het blokje nog een goede compressie en loopt die nog aardig.
Echter heb ik nog wel wat vragen omdat ik nooit veel met nitro heb gedaan.
Het blokje start eigenlijk alleen wanneer ik em eerst heb verwarmt met de heatgun naar +- 55 graden. Dan is het 1 keer trekken en meteen starten. Het stationair heb ik al goed afgesteld zodat die net niet trekt aan de koppeling wanneer in idle. Echter heb ik nog wat problemen met de low speed needle. Wanneer je gas geeft als die net gestart is slaat die meteen af. als je em even laat warmlopen gaat het al beter. Moet ik em wat armer zetten of juist wat rijker? high speed is wel goed en komt een net rookpluimpje uit en het blok komt goed in zn toeren. Temps rond de 100c.
Ik hoor het graag van jullie. Tot nu toe is het al wel een stuk interessanter dan brushless!(afstellen, geluid etc)
Wat mooie foto's van het exemplaar:



Laatst bewerkt: