Nieuw in het bouwen van RC Vliegtuigjes.

Hallo!

Ik zou graag beginnen met het bouwen van een Rc vliegtuigje met Foam (ook zonder bouwplaat).

Nu weet ik niet zoveel over de elektronica van zo'n vliegtuigje. Ik weet wel dat er veel verschillende mogelijkheden zijn, maar ik zou graag 1 bouwen waar je een kleine camera op kan zetten en hoeft dus niet super ver te komen.

Ik heb wel eerder gevlogen met Rc vliegtuigjes maar nog nooit 1 gebouwd. (altijd 'ready to fly' vliegtuigjes)

Heeft er iemand een duidelijke handleiding met informatie over de elektronica en wat voor spullen ik zou moeten halen?

Voor als iemand mij kan helpen!

1. Lang kunnen vliegen
  2. Geen verre afstand vluchten
  3. Geen FPV, maar wel een camera'tje erop (geen GoPro, die zijn namelijk te duur)
  4. Vleugelbreedte wordt ongeveer 1/1,5 meter.
  5. Elektrisch
  6. Minstens 4 channel
  7. Model lijkt een beetje op een Spitfire.
  8. Geen budget, Maar AUB geen onderdelen die ontzettend duur zijn en het beste zijn.
  9. Het wordt een Foam vliegtuigje.

Behalve dat het op langs geen kanten op een Spitfire lijkt komen de specificaties die je hebt dichtbij dit model:

Een modelletje dat goedkoop en vlug te bouwen is met courante materialen, dat in de handen van een beginner geen schade kan aanrichten aan de omgeving of het toestel zelf en er nog uitziet als een vliegtuig.
voila:
IMGP0030.jpg

Vleugel gemaakt van piepschuim, romp van en isolatiebuis en de staart van depron. Goedkope Hong-Kong setup, en het plezier kan niet op.
Spanwijdte 100 cm gewicht ong 200gr.
Hiermee vlieg ik zelf in m'n tuin, waarbij ik moet landen door tussen de schommel van de kinderen door te vliegen. Raak je iets dan heb je enkel wat deuken in de vleugel (zie foto),maar zeker geen onherstelbare schade.

Filmpje landing door de schommel:

Laatst bewerkt door een moderator:
Acro Magnum , weliswaar geen Spitfire maar voor de rest.....

1_0.jpg

ps laat je niet afleiden ......

Groet Rolf (hij vindt ze allebei wel leuk)

ps hierboven is de oer Magnum Reloaded door Gurodewa gepresenteerd

Lang kunnen vliegen
Een model "Spitfire" wordt meestal wat sneller gevlogen en dan is de vliegduur meestal niet echt lang.
Geen FPV, maar wel een camera'tje erop (geen GoPro, die zijn namelijk te duur)
Snellere toestellen zijn minder geschikt voor een camera.
Vleugelbreedte wordt ongeveer 1/1,5 meter.
Je bedoelt de spanwijdte. Hoe groter hoe rustiger over het algemeen het vliegbeeld.

Da's voor foam eigenlijk de enige optie :-)

Back