Nieuw in modelbouw en vragen over gangbare merken

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door edwinb1977, 20 jul 2015.

  1. edwinb1977

    edwinb1977

    Lid geworden:
    20 jul 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
    Goedemiddag,

    Ik wil me gaan storten in de scheepsmodelbouw RC met name om in ieder geval 1 marine schip varend te krijgen.

    Ik heb op de aeronaut website een leuk schip gevonden waar ik me wel in wil verdiepen om dit aan de praat te krijgen. Nu heb ik gekeken naar lokale leveranciers in Noord-Holland maar gaat voornamelijk op bestelling terwijl ik bijv van billing boats rekken vol heb zien liggen. Is Aeronaut niet echt een gangbaar merk in Nederland en gaat dit vaak puur via webshops of op bestelling?

    Mijn interesse op dit moment gaat uit naar de Graf Spee maar om nou gelijk zo'n bedrag neer te leggen zonder er iets van gezien te hebben, houdt me op moment even tegen.
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Aeronaut is best een "bekend merk" en staat als redelijk goed bekend.
    Maar het is vrij logisch dat winkeliers daar geen "rekken vol" van hebben liggen; de prijs van het model van de Graf Spee is daar ook naar.

    Overigens: om je voor teleurstelling te behoeden: met alleen de doos van de Graf Spee ben je er nog niet.
    Je bent ook nog een behoorlijk bedrag kwijt aan:
    Zender + ontvanger (minimaal 4 of 6 kanaals, als je nog wat extra functies in het model wilt bouwen)
    Servo's
    Regelaar(s) voor je motoren (liefst twee, zodat je ook met je motoren kunt sturen (ene motor vooruit, andere achteruit)
    Motoren
    Schroefaskokers, schroefassen en schroeven (want die van Aeronaut zijn Kwalitatief Uiterst Teleurstellend)

    Kortom: houdt rekening met een verdubbeling van de prijs van de kale doos.
     
  3. edwinb1977

    edwinb1977

    Lid geworden:
    20 jul 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
    Dank je voor de reactie. Mocht ik voor bijv dit schip gaan, zal het niet uitlopen op een teleurstelling met naderhand additionele spullen te moeten kopen om het schip ook vaarbaar te maken.

    Mijn idee was namelijk om hem eerst rustig op te bouwen in zo'n setup dat ik deze naderhand ook RC kan maken. Geld speelt wat betreft niet echt een rol. Alle hobbies kosten geld en het is mijn bedoeling om dit in een zeer rustig tempo op te bouwen naar gelang het geld het toestaat, dus niet alles in 1 keer te kopen, maar stukje voor stukje.
     

Deel Deze Pagina