Nieuw in RC met LaTrax Teton welke accu's ?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Ari, 7 mrt 2021.

  1. Ari

    Ari

    Lid geworden:
    7 mrt 2021
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Uden
    Hoi,

    Ik ben nieuw in de RC, voor mijn dochter en ja natuurlijk ook voor mezelf ben ik van plan een La Trax Teton aan te schaffen. Standaard zit er volgens mij een 1200NimH accu bij. Met 12 V snellader. ongeveer 20 mijn mee te rijden met 1 accu.
    Het idee is om gelijk extra accu of accu's aan te schaffen.
    Wat kan ik het beste doen ?
    Op Ali bijvoorbeeld genoeg 2200mAh Lipo accu's te vinden, daar moet dan wel een Lipo of combi accu lader bij.
    https://nl.aliexpress.com/item/32821882851.html?spm=a2g0o.cart.0.0.40643c00pEpt6F&mp=1
    https://nl.aliexpress.com/item/1005001565460048.html?spm=a2g0o.cart.0.0.40643c00pEpt6F&mp=1
    Iemand ervaring met Ali accu's of laders ?
    Bij originele auto zit alleen een 12V snellader, daar moet dan ook een omvormer bij gekocht worden.
    Originele accu's NiMh of Lipo best prijzig.
    Dus mijn vraag is aangezien hier waarschijnlijk meer ervaring is, wat te doen ?
    Bij NiMh accu's te blijven, of extra een Lipo aan te schaffen ?
    En dit bij Ali te bestellen of origineel ?

    gr. Ari
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Deze set is ontworpen voor de NiMH accu's. Dat geldt vooral voor de regelaar. Als je LiPo's wilt gaan gebruiken zal je de regelaar moeten instellen op die accu. De vraag is of dat kan, ik kan zo snel nergens de gegevens van die regelaar vinden dus ik kan je dat niet vertellen. Als dat niet kan moet je een andere regelaar gaan gebruiken die wel geschikt is voor LiPo's. Denk er wel om dat de originele regelaar "waterdicht" is. Als je een vervanger koopt die niet waterdicht is moet je dus niet door plasssen gaan rijden.