Nieuw Lid Kyosho Pureten Alpha (Antwerpen)

Goedemiddag

Ik heb sinds kort een nitro Kyosho Pureten Alpha van mijn broer.
Omdat de motor vastzat en geen uitlaat had, heb ik 2de hands een donor auto gevonden.
Deze was uiteindelijk ook zo goed in orde dat ik het niet kon laten om nog een donor te kopen :p

Die tweede heb ik aan de praat gekregen en de originele ben ik nu wat aan het opkuisen.

Fotootjes volgen als ik thuis ben.;)
Ik heb alvast de sticky's gelezen en de noodzakelijke topics.
Stap na stap zullen er nog wel vragen komen , maar ik wou mezelf alvast eens voorstellen. EN eveneens eens horen of er hier mensen uit de buurt van Ekeren (antwerpen) zijn, die mij wat kunnen helpen.

Mijn eerste vraag is:
Is er een groot verschil tussen de twee uitlaten?
welke is de beste?
full

Qm35902.jpg

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom!

Dat bovenste plaatje is van mij;)

Met dat andere uitlaatje (die ik dus niet heb) zou hij iets harder lopen...

Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n uitlaatje, eens kijken wat dat nou scheelt. En het ziet er wat mooier uit natuurlijk;)

Ik ben benieuwd naar de foto's

Sorry voor de slechte kwaliteit, heb geen fototoestel in huis momenteel.

full

Van links nr rechts: Donor, Originele, Nummer Twee

Zoals je kan zien mankeer ik nog een stukje van de uitlaat op de originele.
De motor van de originele ga ik eerst openen.

THX Erik

Ben momenteel motor uit mekaar aan het halen om terug op te poetsen. Deze zat vast.
Ik heb hem in de WD40 gezet en hij beweegt maar als hij bovenaaan zit (top dead center denk ik) dan is de beweging niet meer vlot.(kleine weerstand)

Vliegwiel en sleuf/sleeve zit nog vast. heb er gisterenavond en deze morgend nog wat WD40 opgedaaan en hoop dat dit vanavond loskomt.

Is lichte roest in de motoronderdelen een groot probleem?
zal foto's proberen op te laden vanavond.
full

Lichte roest
full

motor deels uit elkaar

Mwah, of het echt kwaad kan weet ik niet. Ik zou het blokje gewoon eens lekker in elkaar zetten en kijken hoe hij draait. Als hij gewoon goed draait is het prima.

De roestvorming doet wel vermoeden dat het blokje slecht onderhouden is. De roest kan ook tussen de lagers zitten. Draait hij nog wel soepel rond?

Heb de motor uit elkaar gekregen :-)
Behalve de lagers die erin zitten, maar ik heb deze in de motor gekuist en achteraf gespoeld met water en daarna een paar keer met kruipolie.
full

Daarna motortje opgeborgen in een doosje (je ziet hier ook nog de motor van de donor en nummer 2 die ik origineel ga houden)
full

Dan heb ik het achter differentieel uit elkaar gehaald en zoals ik vermoedde zijn deze kapot. Op de foto kan je zien dat de "inkepingen" allemaal kapot zijn en dat er nu dus "rondellen" rond de moeren van mijn differentieel bel zitten.

full

Gelukkig zijn de diffs van donor auto nog heel. Ze zien er wel zeer vuil uit en geroest maar dit weekend nog wat kuisen.
full

Nu heb ik nog wat vraagjes.
Ik heb wat topics gelezen en ik ga mijn auto voor on-road (geen driften)gebruiken en mss nog naar 2 versnellingen ombouwen.
Deze auto is puur voor plezier en ga er geen competitie met rijden.
Volgens de verschillende topics zou ik mijn differntieel voor 70% moeten vullen met een dikte van 30.000 tot 40.000.
Is dit correct?
Maakt het veel uit als ik dezelfde olie vooraan als achteraan gebruik?

gr

Heb de onderdelen auto volledig gedemonteerd en gekuist.
Wat een rotzooi daar in zat wil je niet weten. Ik denk dat ik hem als eerste ooit gekuist had. Maar alles ziet er wel in orde uit.
full

En mijn spulletjes zijn aangekomen.
Nieuwe bandjes en velgen, schokolie(500), lagers, klemmetjes.
Ben ook loctite en Teflon Smeervet gaan halen.

full

Morgen weer wat prullen

Eventjes pauze genomen. Ik heb met de vriendin een nieuw huisje gekocht, verbouwd en verhuisd.
Hetgeen hieronder had ik nog juist voor de verbouwingen gedaan.

Difjes gekuist en opnieuw in elkaar gestoken
full
full
full

Assen en de ophanging terug in elkaar gezet en eveneens lagers in gestoken.
full

Ik ben ook nog nieuwe schokbrekers(tamiya) gaan halen en heb nog een volledige auto(buiten het tankje) op de kop getikt voor 30 euro. ( Hieronder midden links). Dit is m'n vierde al :p

Ik heb al heel wat delen op het frame gezet, het gekuiste motortje en het tankje erop samen met de nieuwe bandjes+velgen. Vanonder links het resultaat.
full

Deze zondag heb ik ook nog wat gewerkt en een nieuwe spruitstuk gevonden voor het sneller uitlaatje.
Ik heb daarvan nog geen foto's gemaakt maar die komen nog.

Ondertussen heb ik mijn originele voor de eerste keer laten crashen.
Niks gebroken maar ben wat vijzen kwijt

heb je verhaal gelezen, het is al wel even geleden maar reageer toch nog even. Ik heb dezelfde auto alleen de koppeling werkt niet meer helaas.
Heb deze vandaag opengemaakt en mijn vermoeden klopt, de schoenen zijn gesmolten.
Heb dus nieuwe besteld maar er is nog meer kapot/gesmolten.
Het rollager is ook gesmolten, het plastic omhulsel is deels gesmolten waardoor de lagertjes (de kleine metalen staafjes) er gewoon uitvallen.
Nu komt het probleem: heb overal gekeken op internet maar zo'n lager kan ik nergens vinden! Kan iemand me helpen waar ik deze kan kopen of is er iemand die er 1 heeft voor me die ik kan overnemen ??

groeten

EJ

Je moet even de maat opnemen en dan zal een online site zoals conrad hem vast wel hebben. Of je gaat naar je lokale hobby shop toe en kijkt of die wat heeft liggen.

M.v.g. Mark

heb je verhaal gelezen, het is al wel even geleden maar reageer toch nog even. Ik heb dezelfde auto alleen de koppeling werkt niet meer helaas.
Heb deze vandaag opengemaakt en mijn vermoeden klopt, de schoenen zijn gesmolten.
Heb dus nieuwe besteld maar er is nog meer kapot/gesmolten.
Het rollager is ook gesmolten, het plastic omhulsel is deels gesmolten waardoor de lagertjes (de kleine metalen staafjes) er gewoon uitvallen.
Nu komt het probleem: heb overal gekeken op internet maar zo'n lager kan ik nergens vinden! Kan iemand me helpen waar ik deze kan kopen of is er iemand die er 1 heeft voor me die ik kan overnemen ??

groeten

EJ

Ik heb onlangs nog een 2-speed gekocht. Ik zal eens kijken of ik iets kan missen.

heb deze pdf op Kypsho.de gevonden:

http://www.kyosho.de/shop_image/attachment/0a5dedc62f6f9c78d76f25971634848f.pdf

als je hierop kijkt heb ik naast de koppelingsschoenen nodig wat daarna komt nl. nummer LD70, deze bestaat weer uit 2 nummers en nummer 105 kan ik nergens vinden, het is een rollager. Het plastic omhulsel is hiervan gesmolten. De staafjes heb ik nog maar die vallen eruit. Kan dit lager ook nergens vinden, ook niet bij Conrad.

Hopelijk kun je me helpen ?

groeten uit Zeeland

Evertjan

Back