Nieuw lid met veel vragen.

Beste leden,

Ik werk voor een bedrijf dat gespecialiseerd in luchtfotos. Nu zijn we overgestapt op een drone.

We hebben hiervoor 2 X8 quad copters gehad (zowel boven als onder een motor). Deze zijn beide gecrashed. Reden blijft onbekend. De eerste had het 'toilet bowl' effect, in de lucht begon hij plotseling te spinnen. Bij de andere vielen 2 motors uit het niks uit. Beide hebben op het Mikrokopter systeem gedraaid.

We hebben nu een DJI Wookong M met een DJI F550 frame. Dit vliegt opzich goed, echter reizen wij veel en hebben te maken met de GPS af te stellen. Nu is mijn vraag, heeft iemand een idee hoe dat moet? Ik kan het nergens online vinden.

Verder zoek ik ook een Manual/guide hoe ik een nieuwe DJI F550 Wookong M kan bouwen. We willen er namelijk meerdere maken, en het zou fijn zijn als ik dat zelf zou kunnen doen.

Dan mijn andere vraag, kan ik gewoon een ander hexa frame kopen, en dan alles overzetten, of moet dat allemaal bijgesteld worden? DJI F550 frame is 550mm, maar de meeste Hexa frames zijn 650mm.

Daarnaast vroeg ik me af, ik zag dat Draganfly winglet propellors heeft (dat ze aan het einde omhoog gaan). Kan ik deze ergens kopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
toilet bowl effect komt door verschillende motorsnelheden op 1 arm.
waarschijnlijk liep 1 motor zwaarder dan de andere. dit kan door een slechte lager of verkeerde plaatsing (as loopt aan op de arm) komen.

als je de boel overzet zal je denk ik de PID waardes aan moeten passen.
 
Maar dit effect gebeurde opeens in de lucht. Kan het zijn dat de arm/buis van de propellor is gedraaid? Het blijft voor ons een groot raadsel. De drone is in de zee gestort, en deze hebben we helaas nooit meer terug kunnen vinden.
 
Maar dit effect gebeurde opeens in de lucht. Kan het zijn dat de arm/buis van de propellor is gedraaid? Het blijft voor ons een groot raadsel. De drone is in de zee gestort, en deze hebben we helaas nooit meer terug kunnen vinden.

damn dat moet pijnlijk geweest zijn.
Al kon je hem terugvinden, de zout en water doet het slopen voor je
 
Jep, 11K EUR gewoon hop de zee in.. :(

We willen nu graag 2x een DJI Wookong M, met een inklapbaar frame. We reizen namelijk erg veel, en doen geen opdrachten in Nederland, dus het moet makkelijk mee te nemen zijn. We hebben gekeken naar de nieuwe DJI s800, mooi ding, maar wat aan de prijzige kant. Met voorkeur een carbon fiber frame, niet al te duur, die inklapbaar is, en er een beetje goed uit ziet voor onze klanten. DJI F550 ziet er niet uit, haha..
 
Jou eerste post:
Ik zelf heb geen WK, maar ga er vanuit dat een bedrijf als DJI die de WK op de markt brengt wel een manier aangeeft hoe je de GPS moet instellen...ok, als de GPS signalen elders ter wereld nauwelijks of onbereikbaarbaar blijven heb je een probleem, geldt voor alle GPS ontvangers (dacht ik...).
Hier willen jullie F550's gaan bouwen, waarom zeg je in je 3e post de S800 of equivalent te gaan bouwen omdat deze er een beetje goed moeten uitzien voor jullie klanten?...I'm lost here...Het gaat toch uiteindelijk om het resultaat, in dit geval video of foto matriaal dat belangrijk is voor jullie klanten? beside that, ..moet helemaal niet duur kosten die enekele S800's voor een bedrijf dat soortgelijke opnames maakt...;)
 
@ Moos, We willen gewoon een aantrekkelijk frame, opnames staan op nummer 1.

Wat Betreft de kosten, als je 2x een X8 van 11k Eur kwijt bent, dan denk je er denk ik anders over.. :)

GPS guide heb ik gevonden. We hebben besloten om de huidige F550 als oefen drone te gebruiken.

Heefy iemand al info over de winglet props?
 
Ik intrepeteer uit voorgaande post dat er alzodanig geen vliegervaring heerst.
Hadden jullie dan niet beter eerder met een 550 oid kunnen oefenen dan ipv 11k zomaar in zee te dumpen ? Zo te zien heeft jullie bedrijf genoeg kassa om zulke risico's te ondernemen?
Daar doelde ik meer op en niet op die 11k.
 
Er is inderdaad weinig vliegervaring, we hebben een snelle cursus gehad bij het bedrijf waar we de drones gekocht hebben.

We willen het nu inderdaad anders aanpakken, en nu eerst met de F550 flink gaan oefenen, als we weer terug in Nederland zijn.

Maar je hebt helemaal gelijk!
 
het is inderdaad zeker een must om goed te kunnen vliegen ZONDER alle hulpfuncties als gps en altitude hold. pas dan heb je je machine echt onder controle, en kun je als bijv. de gps raar gaat doen(wat helaas nog wel eens gebeurd) nogsteeds de machine terug halen en veilig landen.;)
 
Back
Top