Nieuw lid, U-boat VII C/41 atlantic 1/72

Discussie in 'Duikboten' gestart door SuPer, 15 mei 2010.

  1. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Hier een nieuwe bouwer in het forum.

    Heb vorige week na lang zoeken de knoop doorgehakt en ga de revell VII C 41 atlantic u-boat bouwen. Schaal 1/72. En wil deze voorzien van WTC.
    Wat mij opvalt is dat ik op dit forum en elders nauwelijks wat tegenkom van dit model. Heb al een hele middag zitten surfen op deze site en afgelopen week op internet. Heel veel ontdekt en gezien.
    Alleen, bijna niemand die dit model oppakt om varende te krijgen. Er is wel wat te vinden, maar niet dit specifieke model. Misschien zit ik er wel helemaal naast en kan ik hier wat linkjes krijgen van jullie om mij de juiste koers op te krijgen.
    Ik wacht het af.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik denk dat het komt omdat dit model niet bedoeld is om echt te duiken en je veel spullen zelf moet maken en uitzoeken.
    daarom heb ik zelf ook gekozen voor een ander model waar er al veel van zijn.
    anders had ik waarschijnlijk toch voor een gato gekozen.

    maar welkom hier en veel plezier met het bouwen
     
  3. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Het model zal wat aanpassingen nodig hebben idd. Robbe heeft de U-47 geloof ik. Mooi ding, maar bijna geen details op het bovendek. Het mag voor mij wel een schip worden, waar je naar kan kijken. Als deze af is, is het wel de bedoeling dat die een mooie plek krijgt en niet tussen de playmobiel.
    Waar ik de hulp van anderen heel goed kan gebruiken is het WTC gedeelte. Heb nog niets in huis, zender, servo's, motoren, ontvanger e.d.
    Het idee wat ik heb voor de WTC is door deze van vloeibaar gas te voorzien. Deze voorraad wil ik zo groot proberen te krijgen dat als al het vloeibare gas op is, de boot blijft drijven en dus niet meer kan zinken.
    Maar dat is nog ver weg, eerst bouwen en veel informatie verzamelen. Ben al heel wat wijzer geworden deze laatste week.
    Hoop ook op veel hulp en steun, ik kan dat goed gebruiken en zal het nodig hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  4. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik denk dat als de andere leden dit lezen ze zeker wel zullen reageren.
    ze zijn altijd wel bereid om te helpen.

    voor de u-47 zijn trouwens diverse leuke onderdelen te leveren.
    surf maar eens op de term dream art.
    die maken verschillende dekken en torens voor die boot.
    ken je de site van norbert en engel ook al trouwens ?
     
  5. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
  6. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
  7. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Hey da's mooi,
    Die site van Norbert levert precies wat ik zoek, Was al begonnen aan de romp om alle gaten te maken, ongeveer zoals daar ook wordt aangegeven, echter ook het hele dek en de romp doorzagen is nogal wat.
    Het dek is een tijdrovende klus.
    Maar die romp in twee delen zagen en dat weer naadloos zien te krijgen, dat lijkt mij de grootste uitdaging. Graag verneem ik van iemand wat je daarvoor het beste kan doen. Het eerste wat in mijn gedachte komt is een waterzaag. Ze zagen daar heel strak en fijn mee door rvs en natuursteen.
    Of heeft iemand een heel simpel en doeltreffend idee? Ik verneem het graag.
    Bedankt zover!
    Echt jammer dat die site van Norbert met google niet boven is komen drijven toen ik mijn zoektermen tav mijn model invoerde.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  8. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Ga maar eens zoeken op Oto Gerza en zijn JOG duiksysteem. http://www.rcsubs.sub-club.org/

    Speciaal ontwikkeld voor de Revell kits. YouTube staat vol met filmpjes van zijn omgebouwde revell U-boot kits.

    En om nou de Robbe U-47 direct tot playmobiel te bestempelen.... beetje jammer hoor :? Kraak je hier direct een grote groep af. En sommigen van ons upgraden die kit inderdaad met bijvoorbeeld dreamarts onderdelen voor meer details (ik ook) en anderen laten de sub zoals hij uit de doos komt.

    Denk dat wanneer je van plan bent volgende week bij subsail te komen kijken je er van zal opkijken hoeveel U-47's er in verschillende uitvoeringen rondvaren.

    Playmobiel blijft nu eenmaal populair he :p
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
  9. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik geloof dat raf een lint zaag heeft (die leer je nog wel kennen)
    en ik wou iets zeggen over de sub sail maar daar zijn ze me al weer te snel mee af.

    is trouwens wel behoorlijk onleesbaar die site.
    ik spreek die taal namelijk niet en meer mensen met mij denk ik
     
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Zo'n Revell romp doorzagen gaat prima met een los zaagblad uit een beugel-ijzerzaag. Zo'n blad is lekker stevig en geeft een 1mm brede zaagsnede. Daar zie je later zo goed als niets van. Ik heb het zeld zo bij een Revell Gato gedaan:
    [​IMG]
    Links tegen de standaard zit de naad. Hij valt net zoveel op als de lasnaad rechts, en de scheidingsnaad zit ook op de plaats waar een lasnaad hoort.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    @ Marc,

    Ik heb in de Google werkbalk een vertaalknop zitten, die vertaalt de site in de gewenste taal voor je ;) En al zou je alleen voor de foto's gaan dan haal je er alsnog massa's info uit.
     
  12. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Kijk de info stroomt binnen, idd die zaagsnede is nauwelijks te zien en zekers acceptabel.
    Even terugkomend op het playmobiel aspect, de boot die ik ga bouwen zal een mooie plek krijgen en dan vind ik persoonlijk de details belangrijk genoeg. Dit formaat is voor mij ook wat aangenamer tav de Robbe.
    De hele kleine details die met aanvullende pakketten te krijgen zijn, laat ik zelf ook achterwege. Dus zal dit model tav dezelfde modellen die door andere bouwers wel gemodificeerd zijn tot in detail dan ook wel een playmobiel zijn;). De gaten in de romp de diverse types u-boat hebben een ander gatenpatroon, anker wat iets meer naar voren geplaatst hoort te zijn en tal van dat soort zaken hoor je aan te passen als je een goed model wil maken. Dat gaat mij wat te ver, een leek ziet dit niet en ik moet ergens beginnen. Heb weinig vrije tijd en dat is dus ook mijn grootste vijand. Als ik niet meer hoef te werken en alle tijd van de wereld heb, dan kan ik mij eens storten op elk detail... afwachten.

    Eerst deze info eens op mij in laten werken en dan kijken hoe verder te bouwen.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  13. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Zender, ontvanger

    Okay, met de huidige informatie lukt het wel om de boot te laten duiken qua systeem. Wat mij nu echt dwars zit is de besturing.
    Ik ben een bijna totale leek als ik zie wat er tegenwoordig wel niet te krijgen is.
    Ik heb kleine servo's, schroeven, zender/ontvanger en van dat alles nodig.
    Misschien is het wel te makkelijk om de vraag hier te stellen, maar ik heb hier al zoveel nuttige informatie gekregen die ik na lang zoeken op het internet niet heb kunnen vinden en hier zo naar voren kwam.
    Dus de vraag, wie kan mij helpen aan linkjes tav servo's zender/ontvanger en dergelijke?
    Alvast enorm bedankt!!!

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  14. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    kijk hier maar eens Alexander Engel KG -

    en dan bijvoorbeeld robbe futaba rc
    kijk wel uit! geen 2.4 gHz of 35 mHz zenders!
     
  15. micky1979

    micky1979 Guest

    35mhz of 40mhz

    hey

    ik heb een niewe zender besteld bij conrad een graupner mx 16 daar stond dit verhaaltje bij

    Transmissiesysteem: SPCM/PPM 18 · Hoogfrequent deel synthesizer systeem: 35/35 MHz B-band of 40/41MHz band · Kanaalraster synthesizer: 10 kHz · Stuurfuncties max. SPCM = 8/PPM = 8 · Stuurfuncties: 8 functies, 4 trimbaar &middo

    ivm 35mhz weet ik nu niet of ik de goeie heb besteld, of kun je kiezen
    welke frequentie je wilt hebben met deze zender:confused::confused:

    groet mick
     
  16. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    die zit op 35 mHz en die mogen wij niet gebruiken!!!!!!!!

    die mag je alleen voor vliegtuigen en helikopters gebruiken!!!

    ga voor een robbe f14 zender 40 mHz veel uitbreidings mogelijkheden ;) en gewoon een goeie zender
     
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    waarom is er haast niets te vinden over deze revell boot
    de gato is een stuk groter en zelfs dat is geen ideale beginners boot
    wil je beginnen met rc duikboten ga dan voor een seawolf van robbe
    kost weinig en je kan er heel veel mee
    zie hier op het forum

    klein kost geld ,veel geld maar ook kennis
    en die heb je niet

    een revel VIIC geeft je NUL op fouten

    er zijn er hier een deel begonnen met een boot die voor rc ontworpen was namelijk de krick (zie het topic wolfpack)wel het is een klein wolfpakje geworden bestaande uit 2 a 3 boten van al die er geplant waren

    je ziet veel en je wil veel maar je weet eigenlijk niet hoe

    tja ik heb zoveel jaren hervaring als jij oud bent en een revell is een stap te ver als je nog nooit een duikboot gebouwd hebt

    welke wtc buis ga je der in zetten ????
    bajonet of met een andere sluiting
    1 of 2 motoren
    welke pomp of ga je voor een zelfbouw engel systeem
    micro ontvanger op 6 kanalen €€€€€€
    penlicht cellen om mignon want groter geraakt er niet in

    en ja ik heb er hier ook eenje liggen hoor maar ik ben er nog niet aan bezig

    douglas is hier onze micro bouwer want die heeft dat kleine russiese spul wel eens een paar keer laten varen (uitgebrand dacht ik)

    een revel kost je 3 keer meer dan een u47 van robbe

    en nee ik ben niet gek ik ben zo normaal maar dat merk je wel als je me aan het water ziet LOL

    als duiktank kan je een flesje deo nemen
    dun wandig en toch sterk
    alleen voor de dop moet je wel een draaibankje hebben en dan nog de alu lijmen
    en je mag niet in het busje schuren want daar zit een speciale coating op en waneer die weg is oxideert de fles als gek

    3 mm wand dikte voor de wtc is eigenlijk een must

    groetjes en welkom hier raf
     
  18. SuPer

    SuPer

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Enkhuizen/Amsterdam
    Hey Raf,

    Heerlijk die opbeurende berichten van je te mogen ontvangen. Zet het pakket maar weer voorlopig in de kast.
    Ik heb honderden ideeën over wat er kan en wat ik wil, uiteindelijk blijven er een paar opties over. De betere opties zullen bepalen wat ik er van maak. Verder een stukje gezonde eigenwijsheid en mijn vaardigheden. Wat kennis betreft, daar laat ik mij niet over uit. Respecteer een ieder zoals die met zijn hobby bezig is. Het resultaat is voor jezelf, niet voor een ander.
    Ik kies heel bewust voor deze boot, puur omdat ik deze boot zo mooi vind. Tja, dat het een grote hindernis is met bouwen... Dat neem ik op de koop toe.
    En of ik nu een zee te diep ga...???;)
    Ik zie wel waar het schip strandt..
    Voorlopig zie ik nog geen problemen, eerder oplossingen.
    En jullie dragen een zeer groot deel van deze oplossingen.
    En daar ben ik jullie dankbaar voor.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
     
  19. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo peter

    haha ja soms kom ik direct over maar dat is zeker nooit slecht bedoelt

    ik wil maar benadrukken dat ik op al die jaren zoveel mensen met mooie idealen heb weten te beginnen maar spoijtig genoeg nooit een werkende boot hebben afgeleverd

    en dat is op twee manieren spijtig
    eerstens meestal zie je deze mensen nooit meer terug op het forum of aan het water

    tweedes het kost soms handen vol geld en deze mensen blijven met een slecht of niet functionerend model zitten

    de hobby is mooi en de mogelijheden zijn enorm maar je moet eerst leren stappen voor je kan lopen

    alle goeie raad die ik kan geven om te helpen mag je ook verwachten
    maar ook als ik iets niet goed vind hahahaha kan je kommentaar krijgen

    welke assen ga je gebruiken ??? 2mm,3mm of 4 mm
    norbert heeft 3 mm doorvoeren maar deze geven voor een 400 direct drive heel veel wrijving wat het verbruik de hoogte injaagd tot over de 10 amp

    2 mm vind je haast geen dichtingen voor of je moet eens op de subsail naar mark zijn oplossing kijken
    je moet wel het juist merk siliconen slang hebben
    zijn assen zijn tot 5 meter zeker water dicht op zijn nieuwe rov
    uitleggen hoe ze gemaakt zijn is niet te doen maar het werkt wel

    groetjes raf
    ps we kennen natuurlijk je handvaardigheid niet maar meestal gaan we er vanuit als ??? weer een beginner
    ook je hobby materiaal kennen we niet lintzaag ,schuurmachine,draaibank,boorkolom ????
    ik heb BV een dremeltje ter beschikking
    [​IMG]
    daar gaat makkelijk een hele romlp onder in een keer
     
  20. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Nog een optie gezien je voorkeur voor de C/ 41: Er staat hier een half afgebouwde U-47 van Robbe voor 150 euro te koop op het forum incl regelaar etc. Doe daar de dreamarts C/41 toren, dek en lasnadenset op en je hebt je revell maar dan 170 cm lang. Modificeer de boot naar statisch duikend dmv een Engel/ Norbert / Tripple S systeem en je bent zeker het eerst komende jaar onder de pannen ;) En als je dat klaar hebt zet je het revell model er naast :rolleyes:

    Maar als vrije tijd de grote vijand is... is dit dan wel een geschikt project?

    En natuurlijk het grote pluspunt dat er op dit forum ontzettend veel ervaring is met de U-47 zoals ik zelf gelukkig ook heb ondervonden.

    Net nog even op de link gekeken die ik je eerder gaf, misschien een mogelijkheid om die man eens een mail te sturen voor tips etc aangezien hij even snel geteld als 4 a 5 1:72 revell kits duikend heeft waaronder jouw geliefde C/41. Hij lijkt mij toch wel extreem thuis in deze tak van de modelbouw. En dan heb ik het nog niet eens over zijn wheatering capaciteiten en oog voor details :worship:
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010

Deel Deze Pagina