Nieuw met spuiten

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door indoorflyer, 17 jan 2005.

  1. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Hallo allemaal,

    Op dit moment wil ik een indoorschaalmodel bouwen en die wil ik gaan spuiten. Aangezien dit model klein is en licht moet blijven kost dit denk ik enige tijd en geduld. Men heeft mij geadviseerd om daarom Humbrol te gebruiken. Alleen spuiten heb ik nog nooit gedaan laat staan gezien.

    Dus wie heeft tips of iets dergelijks die ik kan gebruiken om eerst te oefenen voor in mijn model er aan waag. Heb al wel de techniek met een glasplaat gehoord maar wie kan me helpen.

    Bernard
     
  2. M-thing

    M-thing

    Lid geworden:
    27 sep 2003
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Loop eens binnen bij Pijp-lines in de Pijpenstraat (bij bibliotheek) in jouw woonplaats. Daar verkopen ze zowel statische plastic en houten bouwdozen, RC auto's maar ook airbrushes en verf. Denk dat zij je wel verder kunnen helpen.

    Succes.

    Groeten, Marcel :morning:
     
  3. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Jah dat kan ik ook nog proberen. Alleen stoor me er wel aan bij die winkel dat hij je alles probeert te verkopen wat je niet nodig hebt. Het gaat mij echt om hoe kan ik een model dat bekleed ongeveer 20 gram weegt na het spuiten ongeveer onder de ( ik noem maar iets) 25 gram bijvoorbeeld blijven. De eigenaar van pipelines geeft allerlei spul alleen na het spuiten weegt je model een ton dus dat werkt niet. Maar goed zal er zowiezo ff heen gaan he. :wink: Maar om echt mooi en licht te spuiten zal ik denk ik wel anderen in de modelbouw wereld moeten vragen. Dank voor je hulp.


    Bernard
     
  4. M-thing

    M-thing

    Lid geworden:
    27 sep 2003
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Sorry, maar had ff te laat in de gaten dat je met indoor vliegen bezig was.
    Da's idd niet bepaald een specialiteit van Pijp-lines maar ze hebben er wel een behoorlijk assortie airbrushes, verf en limen e.d.

    Btw, je kan het een winkelier/verkoper niet bepaald kwalijk nemen dat ze je wat proberen te verkopen, ze staan er per slot van rekening hun boterham te verdienen. dat neemt niet weg dat al te opdringerige verkopers behoorlijk iritant kunnen zijn.

    Succes (nogmaals)

    Marcel. :teacher:
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik geloof nooit dat dat de oplossing is voor indoormodellen, spuiten is altijd zwaar.
     
  6. indoorflyer

    indoorflyer

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Enschede
    Ik heb wat navraag gedaan maar bijna elke indoor schaal vlieger spuit zijn modellen tegenwoordig. Dit vooral omdat tissue doorschijnend is en daarom niet schaal lijkt. Daarom is mijn grote Volksplane VPI die met doorschijnend papier is bekleed zo slecht beoordeeld. Maar ik ben er al wel achter welke verf en welke verdunning gebruikt wordt dus ik ben al wat verder.

    Bernard
     

Deel Deze Pagina