Nieuw met waarschijnlijk gek idee

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door bubba, 3 apr 2021.

  1. bubba

    bubba

    Lid geworden:
    2 apr 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Noord brabant
    Goedendag allen,

    Mijn naam is Bubba, woonachtig in het mooie Noord Brabant met dochter en vrouw.
    Ben niet nieuw in het RC gebeuren maar wel in de scheepsmodelbouw, ik heb dus absoluut geen verstand van schepen, vandaar mijn komst hier op het forum om een indruk en technische kennis op te doen.

    Sinds de regelgeving omtrent drone vliegen verscherpt is, wil ik me gaan bezig houden met het bouwen van dingen die of op de grond staan, of in het water liggen :)


    Aangezien mijn dochter met het spelen van Playmobil ontgroeid is, wilt papa misschien iets met het piratenschip gaan proberen.
    Iedereen kent dat schip wel, het is een kunststof, klein en onstabiel gevaarte dat al vanaf de jaren 80 in de omloop is.
    Graag wil ik gaan proberen dit playmobil gevaarte te laten varen.

    Ik had het idee om het schip met 2 schoepenraderen te voorzien, 1 links en 1 rechts naast het schip.
    Aangezien ik 2 motoren moet gaan gebruiken om het gevaarte te moeten sturen vroeg ik me af hoe deze synchroon te laten lopen.
    Ik wil namelijk dat beiden raderen gelijk draaien en dat alle schoepen in lijn staan onder de waterspiegel. Dit om te voorkomen dat ik onbelans krijg in rechtuit varen. Waarscijnlijk kan dit alleen als ik encoders gebruik die de index gebruikt als referentie, klopt dat een beetje?

    Misschien dat dit bootje te zwaar gaat worden gezien de motoren een hoog koppel nodig hebben...

    Waarschijnlijk lachen kenners mij uit en moet ik dit idee gaan schrappen haha

    Maar goed, is dit te doen, is het ooit al gedaan?

    Graag jullie mening :)

    Bedankt.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Welkom hier,