Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Ik wil graag de gps demontabel houden ivm dat ie anders niet in de koffer kan.
Heeft iemand daar toevallig een oplossing voor? Ik zat te denken aan klittenband onder het pootje maar dan staat ie te los waarschijnlijk

Kijk evne in mijn f450 bouwverslag... Daar ben ik me tde gps update bezig...
Momenteel doet @home wat flauw... Fotos niet zichtbaar...

Stukje glasvezel tape op het stokje... , strak,en domontabel...

Heeft iemand daar toevallig een oplossing voor? Ik zat te denken aan klittenband onder het pootje maar dan staat ie te los waarschijnlijk

Ik heb leukoplast op utieinden gedaan van het 'stokje'. Vervolgens kan je het stokje zo in de voet schroeven. Er zit schroefdraad in en zo kan je hem er ook makkelijk weer uitschroeven. Als hij erin zit zit hij moervast en kan geen kant op en trilt er al helemaal niet uit. Geen last van lijn en toch demontabel

Dat kan wel kloppen... er zit op de linker voorpoot (rode) een motortje die een stuk 'zwaarder' draaid dan de rest. Ik zal het eens proberen. Heb al geprobeerd motortje losser te laten lopen zonder noemenswaardig resultaat. Kan hem ook terugsturen wellicht. Thnx

als je motortje van ons komt , en is pas nieuw en onbeschadigd ruilen we m zo om.
als die van rc timer is : veel succes!:help:

DroidworxNL, daar heeft 1 motortje bij mij ook last van ... op msn toegevoegd, hun voorstel was om dan maar gelijk 3 nieuwe op te sturen ... waar ik natuurlijk braaf me accoord ben gegaan :p

als je motortje van ons komt , en is pas nieuw en onbeschadigd ruilen we m zo om.

Hij is 1.5 week oud, komt niet van RC Timer, is van DJI, maar komt uit Duitsland. Denk niet dat je service zover gaat dat je hem dan alsnog wilt ruilen. Toch?

Zou je geen gaatje kunnen boren in de houder en met een klein schroefje om het staafje vast zetten. Dan zou je wel schroefdraad moeten creeeren.
Gaatje boren in het staafje is misschien minder goed te doen.... maar ook een oplossing

Zal vast een 3rd party iets op de markt komen om de gps makkelijk demontabel te houden, zijn wel aantal oplossingen te bedenken.

Snap trouwens niet waarom de voorkant van de gps ook de kabel bevat, is niet helemaal handig op mijn setpup

Hij is 1.5 week oud, komt niet van RC Timer, is van DJI, maar komt uit Duitsland. Denk niet dat je service zover gaat dat je hem dan alsnog wilt ruilen. Toch?

nee dan moet je hem helaas bij hem omruilen.
als die van stein is kan dat wel, dat is een subdealer van ons.
wel graag rekening dan erbij.

Aangezien ik mijn GPS ook op een mastje wou hebben, zat ik met precies hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door bij conrad een BNC-Inbouwdoos (Bestnr.: 740837-89) en een BNC reverse connector Stekker (Bestnr.: 744177-89) te kopen. Deze connector werkt via een bajonet-sluiting, dus ik kan nu heel makkelijk het GPS mastje demonteren als de F550 in de koffer gaat. Het binnenwerk van de connector heb ik iets aangepast zodat het mastje niet kan draaien als hij gemonteerd is.

En hier een foto hoe het eruit ziet:
dsc00309small.jpg

dsc00315smallw.jpg

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, of dat het je op een ander goed idee brengt ;)

Laatst bewerkt:

Hier heb ik ook last van.
Na het armen en throttle up is er eentje die veel later begint met draaien.
Als ze eenmaal harder draaien lijkt het goed te gaan.
Bij throttle uit blijven alle motoren zachtjes draaien behalve deze.
Is dat een reden tot zorgen / omruilen of kan het geen kwaad?

Bedankt voor de complimenten.

Ik vond het idee wat nosmo aangaf (bedankt hiervoor) ook wel een goeie, dus ben even aan de knutsel gegaan met een GPS mastje van YS welke ik nog had liggen. En moet eerlijk bekennen dat deze construktie wel meer stevigheid geeft (totaal geen spelling) dan mijn eerdere creatie. En het is nog een stuk simpeler/sneller om te maken ook (mits je de juiste boortjes hebt), dus ik ga deze gebruiken op de F550

Hier even een foto van hoe dit er uitziet:
dsc00319small.jpg

En zo ziet het er op de F550 en in de koffer uit:
dsc00324small.jpg

dsc00328small.jpg

dsc00327small.jpg

Denk alleen dat ik de voet nog ga verplaatsen naar het midden van de frame-plaat, maar daar had ik nu even geen zin in ;)

Laatst bewerkt:
Voordeel van t schroefje is dat je de (draai)richting nog kan veranderen. Hoe heb je t schroefdraad gemaakt? Heb je hier goed gereedschap voor, of gewoon gaatje te klein geboord en door duwen? :)

Met GPS aan blijft mijn heli niet op dezelfde plek, sterker nog, hij gaat vrij hard naar voren.
Iemand enig idee waar het aan ligt en hoe het op te lossen is?

Het groene lampje van de GPS brandt gewoon (geen rode dus)

Ik had dat ook alleen dan naar achteren. Ik heb de gains hoger gezet en voila. Problem solved.

Dat is wel vreemd dan.. Misschien verlies je toch de fix met een satelliet als je in de lucht bent. Ik merk wel dat GPS hold de ene keer beter werkt dan de andere keer afhankelijk van waar ik vlieg. Maar ik heb nooit dat hij zomaar 1 kant op vliegt.

Voordeel van t schroefje is dat je de (draai)richting nog kan veranderen. Hoe heb je t schroefdraad gemaakt? Heb je hier goed gereedschap voor, of gewoon gaatje te klein geboord en door duwen? :)

Inderdaad gewoon een iets te klein boortje nemen en dan met een kwalitatief goed schroefje het schroefdraad in het aluminium voetje tappen. Ik heb alleen wel een platkantje aan het mastje gemaakt waar het schroefje komt, zodat hij juist niet meer kan draaien. Vond dat iets veiliger, maar dit is niet perse nodig want het zat al zeer stevig moet ik zeggen.

Back