Nieuw nederlands record in Mini Teamrace

Het nieuwe nederlandse record MiniTR met lange lijnen (14.50 meter) is vanaf zaterdag 28 april in handen van het Teamraceteam
Monique Wakkerman/Loet Wakkerman met 4 minuut 44.

Dit was de eerste wedstrijd met de nieuwe regel: lijnlengte 14.50 meter.
De beste tijd in het weekend werd gevlogen door Max Dillinger/Hans Straniak met 4.19 (even uit mijn hoofd). Wij hadden de tweede tijd met 4.44. Een groot verschil en dat krijg je al gauw als je 1 pitstop meer hebt en ook nog langzamer vliegt.

De finale konden we winnen omdat we minder fouten maakten dan de tegenstanders en ook hier een nieuw nederlands record met 10 minuut 14 seconden.

En de anderen dan? hoor ik de menigte denken: mijn geheugen laat me in de steek :proost: :banana:
Moeten ze zelf maar vertellen maar de strijd om het nederlands record is losgebarsten en zal dit jaar nog vele nieuwe hoogtepunten kennen :D

feli man :D hoe werkt zoeen wedstrijd precies vliegen de teams gelijk ? of moet je x aantal rondjes vliegen en daar de tijd van ?

Ja Loet, gaaf, jullie hebben geschiedenis geschreven. Jammer dat de lat nu meteen vrij hoog ligt, maar wie weet. Ik vrees dat je van ons niet echt veel moet verwachten. Ik vind het al lang leuk als ik vluchten op een redelijke manier kan uitvliegen. Jammer dat we niet naar Bitterfeld konden (was wel de planning, maar John voelt zich al een week of wat niet zo goed). Helaas kunnen we alleen trainen met de oude lijnlengte omdat ons betonplaatje te klein is voor de nieuwe lijnen. Ik ben bang dat we de magische 34 rondjes per tank met de nieuwe lijnen niet zullen halen zonder te veel snelheid in te leveren. Ook zijn we nog aan het vogelen met onze afslagen, met name van het afstellen van het afslaan, dat dit niet te makkelijk, maar ook niet te moeilijk gaat. Zou je nog eens naar mijn vraag over de MVVS 2,5 willen kijken?

De records zijn weer terug bij Stefan Grootkarzijn/Owen Bosvelt:

100 ronden: 4:35,15 minuten met twee pitstops
Finale: 9:57,86 met 4 pitstops

Sorry Loet :D

Geen Noblesse Oblige deze keer voor de Wakkermannen.
Ere wie ere toekomt. Ze waren gewoon erg goed dit weekend en wij waren echt nergens.
Dit is een mooie motivatie om een nieuw model af te bouwen want dit pikken we niet.

Stefan en Owen: gefeliciteerd

NedNats 2007 MTR:

heat 1 - niet gestart
heat 2 - 0,5 ronde
heat 3 - 0,75 ronde met spectaculaire landing

kortom genoeg huiswerk en een betere voorbereiding voor 2008 is dan ook noodzakelijk.
op naar 2008 om in ieder geval ons van de toegekende naam te ontdoen.

verder geslaagd weekend
zeker als ik nu naar buiten kijk m.b.t. het weer

marco_leeflang zei:
NedNats 2007 MTR:

heat 3 - 0,75 ronde met spectaculaire landing

En dat is slechts een understatement. :?

Trouwens, als je die achtjes recht boven het hooft zou tellen als rondes dan kom je zeker aan 20 vlieg ronden.... ;)

Back