Nieuw nieuw

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Smidsy, 11 mei 2020.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat begrijp ik helemaal... Daar hebben ze winkels, en bouwdozen voor uitgevonden ;)
     
    Smidsy vindt dit leuk.
  2. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Heb je helemaal gelijk in maar soms ga je nog wel eens uit van hoe je anderen behandeld, dat je dat ook nog wel eens terug krijgt... Afspraak is afspraak en open en eerlijk... Maar zucht 3x op rij de deksel op de neus...
     
  3. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Helaas geen inderdaad definitief verkocht.... Dus ik ben nog steeds opzoek naar of een maule m-7 of een tundra!!
     
  4. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Zijn cessna's ook goede vliegtuigen waarmee je goed kunt trainen, of ondanks dat t hoog dekkers zijn beter niet doen?
     
  5. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Nunspeet
    Cessna als aanduiding zegt niet zoveel.
     
  6. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
  7. Frits37

    Frits37 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    24 apr 2015
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Nunspeet
    Dat lijkt me geen verkeerd toestel als eerste trainer.

    Tip: ga zelf op zoek naar filmpjes en reviews om een indruk te krijgen.
     
  8. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo


    Zo te zien redelijk stabiel te vliegen...
    Alleen bij de start kwam de staart wel dichtbij de grond, en bij landen is hij wat minder vergevingsgezind zo te zien....
    Ik vraag me af of starten op gras ook wel gaat?
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Een maat van me heeft dat ding, en het vliegt goed, maar is nagenoeg onbruikbaar op gras (landingsgestel, met name neuspoot, vrij zwak).
    Niet geschikt om te leren landen...

    In dat opzicht kun je het beste iets zoeken wat geen neuspoot heeft. Niet omdat "neuspoot" op zich ongeschikt zou zijn, maar omdat de meeste ARF kisten gewoon een waardeloze neuspoot hebben...
    Zelfs de al eerder genoemde en veel geprezen Calmato heeft niet echt een overtuigende neuspoot af fabriek.
     
  10. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Super, dan laat ik deze voorbij gaan... Ook de vleugels leken me achteraf niet handig te demonteren en monteren iedere keer...

    Hopelijk heeft iemand hier nog een Tubdra of bush plane ofzo haha of weet iemand nog een goede site behalve marktplaats?
     
  11. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Die FMS Cessna 182 lijkt me geen prettig beginnerstoestel. Het ziet er leuk uit zo'n schaalmodel dat begrijp ik maar het zorgt er ook voor dat het een minder geschikt lestoestel is.

    Door die wielkapjes bijvoorbeeld start zo'n toestel meestal wat lastig vanaf een grasveld. De Tundra die voorgesteld is heeft dit bijvoorbeeld niet.

    Maar als je vandaag naar Tubbergen gaat vraag dan vooral ook eens wat ze daar voorstellen. Het is een goed vertrekpunt voor het lessen als je met een eventuele instructeur afstemd wat zijn mening over een goed lestoestel is.
     
  12. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Was ik inderdaad ook van plan hoor haha... en dan werden mijn vermoedens bevestigd haha
     
  13. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.886
    Locatie:
    Velserbroek
    nee, ookal is het wel een hoogdekker, Piper achtige vliegtuigen hebben een relatief korte romp en lange vleugels. Als je kan vliegen prima, maar als trainer minder geschikt ivm het haak effect
     
  15. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Ow dat is dan wel weer jammer hahaha
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ga er als een leidraad maar vanuit, ook al is het geen echte wet van Meden en Perzen, dat alles wat "schaal" is, per definitie minder geschikt is.
    Er is een reden waarom het lelijke eendje en het Renaultje 4 er uit zagen zoals ze deden, en diezelfde reden is ook waarom trainer vliegtuigen er uit zien zoals ze doen: Functioneel zijn en niks overbodigs.

    Ik bedoel dit niet flauw of lullig of op geen enkele manier neerbuigend, maar dit word een herhaling van zetten.

    Jij blijft terugkomen op hoe het er uit ziet, en wij blijven hameren op dat je daar niet naar moet kijken.

    Op een gegeven moment heeft dat geen zin meer. Dan bekruipt mij het gevoel "Koop dan wat je mooi vind, en zie maar hoe dat in de praktijk uitwerkt".

    Meer kunnen we ook niet doen, je kunt een paard naar zijn drinkbak brengen, je kunt het dier niet dwingen om te drinken.
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  17. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.886
    Locatie:
    Velserbroek
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als je nu praat over "ik wil leren vliegen" dan is DAT toch echt het soort deal waar ik onmiddelijk bovenop zou springen....
    Prima vliegtuig met uitstekende reputatie, zender waar weinig aan af te dingen valt, accu, lader, alles in een koop...
     
    Bruno van Hoek en wvr vinden dit leuk.
  19. Smidsy

    Smidsy

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Hengelo
    Vandaag wezen kijken/ vliegen bij ikarus erg leuke en vriendelijke mensen.. Maar twijfel of het echt wat voor me is... Ook de reistijd viel me niet mee...
    Weet iemand of er dichterbij Hengelo een vliegclub is?
     
  20. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Hallo Erik.

    Weet niet wat de reistijd was, maar van jou uit Hengelo naar Nijverdal is ook zeker 20 minuten rijden.
    Kijken kun je altijd en je bent van harte welkom.

    Groetjes René
     
    Smidsy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina