Nieuw op het Forum en een vraag over revell verf

goedemorgen allemaal,

Ik ben Martijn ben 26 jaar en woon samen met mijn vriendin en pasgeboren zoontje Twan (16-07-2014)
Sinds deze week ben ik weer besmet geraakt met plastic modelbouw virus.:p

Toen ik een jaar of 9 was tot een jaar of 14 heb ik veel vliegtuigen en tanks uit W.O. 2 in elkaar gezet. Helaas heb ik na het stoppen alles weggegeven aan mijn toenmalige buurjongen :(

Mijn eerste project wordt een Fw 190 A-8/R-11 1:72 van Revell
Uiteraard wordt dit vliegtuig ook geverfd en nu heb ik al gelezen dat de onderdelen eerst geverfd worden en daarna in elkaar gezet (dit deed ik altijd andersom) :rolleyes: en de revell verf moet worden verdund, nu heb ik revell verfverdunner gekocht maar doen jullie direct het hele potje verdunnen of halen jullie wat verf eruit in een bakje en gaan dat verdunnen? Vroeger verdunde ik nooit vandaar mijn vraag.:)

Groeten Martijn

Hee Martijn,

Welkom op dit forum , en wat betreft het verdunnen van je verf ,ik denk dat het persoonlijk is want ik verdun het nooit ,als je het lang genoeg roert dan hoort het toch wel aardig dun te zijn zodat het makkelijk vloeit en je de details van de kit nog ziet ,ik geef toe met wat oudere potjes houdt je een lam handje over .
Ik verf meestal eerst de kleine dingen "waar je bijna niet meer bij kan" als de kit in elkaar zit en daarna pak het het geheel aan .
Appels en peren ,allebei fruit maar toch verschillend ,net als de manier van bouwen van allemaal.
Wat betreft die FW , mooi vliegtuig met een schat aan you tube filmpjes.

Laat zo nu en dan een foto zien hoe het geheel vordert.

gr
Ed,en nog steeds bezig met de "borodino "grrr, die motor scooter, de "Nitta Maru", en sinds kort een Fokker D VII van revell waar je helemaal gek wordt van die lozenge onderkant.

Laatst bewerkt:
Hee Martijn,

Welkom op dit forum , en wat betreft het verdunnen van je verf ,ik denk dat het persoonlijk is want ik verdun het nooit ,als je het lang genoeg roert dan hoort het toch wel aardig dun te zijn zodat het makkelijk vloeit en je de details van de kit nog ziet ,ik geef toe met wat oudere potjes houdt je een lam handje over .
Ik verf meestal eerst de kleine dingen "waar je bijna niet meer bij kan" als de kit in elkaar zit en daarna pak het het geheel aan .
Appels en peren ,allebei fruit maar toch verschillend ,net als de manier van bouwen van allemaal.
Wat betreft die FW , mooi vliegtuig met een schat aan you tube filmpjes.

Laat zo nu en dan een foto zien hoe het geheel vordert.

gr
Ed,en nog steeds bezig met de "borodino "grrr, die motor scooter, de Nissan Maru, en sinds kort een Fokker D VII van revell waar je helemaal gek wordt van die lozenge onderkant.

Dankjewel voor de info m.b.t het verdunnen, vandaag is alles binnen gekomen en morgen gaan we aan de slag en de foto's volgen ;)
Er zijn inderdaad heel veel YouTube filmpjes haha

Gr Martijn

Verdunnen is niet nodig, tenzij je volgens mij airbrushed, maar ik doe het gewoon met de kwast. Alleen goed ervoor zorgen dat de verf goed gemengd is en dat er niet nog wat op de bodem ligt.

Bedankt voor de reactie, inmiddels ben ik halverwege met bouwen en verven!
Het verven gaat prima en zonder strepen! Ik heb het niet verdund.

Groet Martijn

Back