Nieuw op het forum en gelijk een vraag (NQD 757) [VERKOCHT]

Zal me even voorstellen, mijn naam is John en ben nieuw op dit forum.
Ik heb een Admiral 757 T-1Bull liggen met 2x550 motoren.

Groet,
John

Laatst bewerkt:
die lpr's zullen binnen 1 min uitvikken mits je regellaars daarvoor er al niet uitgevikt zijn.

overgens zijn de motoren vééééél te klein.

2 speed 700 motoren met 12 a 14 cellen per motor zou leuker gaan.
maar dan moet je aan een budget gaan denken van een 250 a 300 euro totaal.
en kan je zeggen dat is de boot niet waard.

je zou een speed 600 race.

maar ik zou er geen geld in steken..
beter het geld apart houden en wat goed's kopen.

just my 2 cents.

greetz jaimy

BTW: Hetgeen wat jij regelaar noemt zijn slechts relais , zie hier Nice Relay
Dit betekent dus aan of uit en dus niks te regelen. Zo te zien 1 relais per motor.

2 Accupacks van ieder 6 of beter 7 cellen kan goed, kies dan zo groot mgelijk capaciteit (maar dat had je al gedaan 4350 mAh, zie ik).

Kijk eens bij de Graupner elektromotoren voor speedboten: speed 600 BB turbo of een speed 700 BB turbo (Neodym) op 8 cellen (9,6V). Graupner heeft behoorlijk wat keus in e-motoren.

Dank jullie wel, ik heb er direct werk van gemaakt.

Ben langs mijn locale modelshop gegaan heb heb 2x de Graupner Speed 600 gekocht.
Ik wist dat het schakelaars waren en geen regelaars, schrijf foutje :oops:

De specificaties had ik al gevonden op:
http://elexpert.en.alibaba.com/product/50397552/51920599/Relay/PCB_Relay_HHC67E_T90_.html

Spec´s:
1. Contact parameter:
Contact resistance: ≤ 50 ohms (1A,24VDC)
Contact overload: 20A 220V AC/28V DC
2. Performance parameter:
Insulation resistance: 100 ohms, 500V DC
Dielectric strength: between coil and contact: 1500V AC/1min, among breaking
Operate time: sucking time: ≤15ms,release time:≤10ms
Terminal type: printing board leading our end
3. Coil parameter:
Rated coil power: 0.93W

To be continued!

De twee Speed 600's geven duidelijk een verschil in snelheid.
>>>>Filmpje

De volgende stap is andere schroeven
Heeft iemand een goede link waar ik deze kan vinden?

@miccim, bedoel je dat ik per motor 1 accu pak van 4350 mAh 7,2V kan plaatsen?

Groet,
John

Hallo John,

Kijk even hier voor wat inspiratie: http://perso.orange.fr/pleindetrucs/

Het kan echt wel wat vlotter met zo'n grote bak...

Op 6 cellen per motor schiet het niet echt op, je zult minstens 7-8 cellen (eventueel per motor) moeten nemen om een beetje gang er in te krijgen.
De motoren moeten dan wel (water)gekoeld worden.

Zorg echter éérst, dat je een paar fatsoenlijke schroeven krijgt, de wokkels die er standaard opzitten zijn vreselijke dingen.

Het hoeven niet gelijk metalen props te zijn, da's tamelijk duur en ze moeten meestal eerst bewerkt worden (slijpen en balanceren).

Een setje Graupner hydroprops uit de 2318xx K-serie is een stuk goedkoper om te testen. (begin met de 36K, eventueel de 37,5K)
Deze props hebben M4 schroefdraad en zijn ook verkrijgbaar met een dogdrive.

Waarschijnlijk zijn de originele assen geen 4mm in dikte, dus daar moet ook eerst een mouw aangepast worden.

Omdat je met een minimale motorisering werkt, is het van belang, dat de boot zo weinig mogelijk weerstand heeft.
Vanwege de beperkingen van het vacuumvormen, zijn de randen rond, met name de randen aan de spiegel (en de steps) dienen scherp te zijn, zodat de waterstroom afbreekt en niet langs de wand omhoogkruipt, dit remt aanzienlijk.

Groeten, Jan.

ZZBOAT zei:
Dank je voor je reactie Jan,

Zijn er voor de 36K of 37,5K een linker en een rechter nodig?

In een ideaal geval wel; echter, dan moeten je motoren neutraal getimed zijn, zodat ze link én rechtsom even hard lopen.
Ik weet niet welk type 600 je hebt, en of die neutraal getimed zijn.
Meestal zijn gesloten 600 motoren dit namelijk niet, vanwege de mechanische constructie van de koolborstels hebben ze op grond daarvan al een voorkeursdraairichting.

Vraag je leverancier, die zou het moeten weten.

Groeten, Jan.

Aan het motorgeluid te oordelen zijn de props aan de grote kant, de motoren komen niet op toeren, dan helpt waterkoeling ook niet veel, de collector krijgt het zwaar voor z'n kiezen...

Daarnaast zijn 6 cellen echt te weinig om er een beetje gang in te krijgen; 7-8 cellen en 37,5K, eventueel 40K, meer zou ik de motoren niet aandoen.

Maar, als jij er blij mee bent, heb ik geen problemen.

Groeten, Jan.

@miccim, bedoel je dat ik per motor 1 accu pak van 4350 mAh 7,2V kan plaatsen?

Beetje late reactie, maar dat is inderdaad wat ik bedoel. Je hebt waarschijnlijk ruimte genoeg om een -dezelfde- 2de accu erbij te plaatsen. Als je deze parallel schakelt dan heb je dus 2x zoveel vaartijd.... en dan is dat weer een reden om sterkere motoren te plaatsen om meer snelheid te krijgen. Enzo kan je lekker bezig blijven :D

P.S. Leuk om het filmpje te zien!

Back