Nieuw op het forum om een karpervoerboot te renoveren.

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Koppen, 9 aug 2021.

  1. Koppen

    Koppen

    Lid geworden:
    9 aug 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Houten
    Hoi beste leden,
    Ik heb een voerboot voor het karpervissen deze wil ik opnieuw voorzien van motoren en elektronica e.d.. Deze boot heeft 2 motoren.ik zit in de elektrotechniek maar toch geen idee waar te beginnen.Geen idee wat de benamingen zijn van diverse onderdelen en hoe deze te monteren.
    Hoe kan ik het beste beginnen?
     
  2. Koppen

    Koppen

    Lid geworden:
    9 aug 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Houten
    Ik heb wat gelezen op het forum en begrijp dat ik eerst naar een handzender moet kijken.deze moet 2 motoren aansturen die afzonderlijk in te regelen zijn omdat deze om ze eigen as moet kunnen draaien.een bak om te kiepen.2 sets lampen en nog een motor voor een vijzel.dus ik heb een zender nodig met minimaal 6 kanalen op 40 of 2,4 gHz?
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2021
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zou voor 2,4 Ghz kiezen. Als je stuurt zonder roeren verdiep je dan eens in de besturing van RC tanks.
    Of in de werking van een V-mixer voor vliegtuigen. In mijn optiek zou je met 4 kanalen toe kunnen.
    2 om de motoren te bedienen. 1 voor een servo om te kiepen en 1 voor een multiswitch om de verlichting + vijzel te bedienen.
    Met een multiswitch zoals de CTI ps4a kun je 4 dingen schakelen.
    Als motoren zou je de Bühler zon03 eens moeten bekijken. Niet de goedkoopste, maar wel de zuinigste. Gr. Klaas.

    https://www.rc-point.nl/rc-electron...-kanaals-4amp-op-1ch-envelop/a-10393-20000351

    https://www.rc-point.nl/rc-electron...0-toeren-1-7a-zonv-03-pakket/a-69112-20000271
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  4. Koppen

    Koppen

    Lid geworden:
    9 aug 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Houten
    Pfff zit zware kost bij.de mogelijkheden zijn eindeloos.pixhawk gps,dieptemeter.

    Eerst me oude boot maar is uit elkaar halen.ben hier deze winter(of 2) nog wel zoet mee.
     

Deel Deze Pagina