Nieuw + prob Magin one

• Topicstarter Topicstarter glowingeddy
  • Startdatum Startdatum
G

glowingeddy

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben Eddy de jong, 23 jaar uit Beek en Donk Noord brabant en totaal nieuw met de botenwereld.

Ik heb afgelopen week een Robbe magin one gekocht met de robbe motorset die aangegeven was op de bouwhandleiding van de boot.
Nu heb ik hem in elkaar gezet volgens de handleiding en wilde ik vandaag gaan varen in de lokale visvijver maar toen ik begon met varen wilde hij heel even vlot vooruit totdat er ineens een soort slurpend/doortrekkent geluid kwam en toen bleef hij op hetzelfde tempo doorvaren en steeds dit geluid maken.
Het is alsof de schroef uit het water komt omdat er een trog in het water getrokken wordt.

We hebben geprobeerd om het zwaartepunt te veranderen door de accus van plaats te veranderen maar dit had geen enkel effect.

Het is de robbe magin one met de robbe motorset (1700?)
de snelheidsregelaar is een robin navy 570
Er zitten 2 6 cels accus in van 3300 mah
De schroef is die uit de set kwam..

Kan iemand mij uitleggen wat ik hieraan zou kunnen doen?

Alvast bedankt

de standaard prop die er bij gelevert word moet je weggooien..

koop een graupner 37,5 . 39 . 40 en 42mm k-serie propje.
dat zijn goeie propjes,

zijn te koop bij elke modelbouw winkel die graupner levert

het zwaartepunt moet op 29% vanaf de spiegel zitten.

greetz jaimy

ok ik zal het woensdag eens proberen met die graupner props (ik kan helaas niet eerser i.v.m. werk)

bedankt voor het advies in ieder geval

ik heb ondertussen de schroefjes gehaald, helaas krijg ik nog steeds hetzelfde effect maar het is wel een stuk minder met het 37mm schroefje en met het 39/40mm schroefje is er ook een verschil merkbaar.

Met het 42mm schroefje doet hij hetzelfde als met het standaard schroefje.
Ik ga zodadelijk na het werk nog een stel andere maten schroeven halen en dan zal er vast wel de juiste tussen zitten.

Ik zal vanavond ook wat foto's plaatsen van het bootje

Ik heb zojuist mijn motor wat verder naar achteren gelegd zodat de schroef ong. 7 a 8cm uit de boot steekt.

Nu vaart hij bijna perfect op de 40mm schroef, ik denk dat ik het zwaartepunt net nog niet helemaal correct heb maar die vind ik morgen wel :)

Ik heb nog niet zo'n mooie foto's van hoe hij is maar bijgesloten zijn een paar pics.

dsc00329mediumzo3.jpg

dsc00330mediumtu7.jpg

Hallo Eddy,

Als je op dit forum, en vooral op die van onze oosterburen de zoekfunctie eens gebruikt, zul je kunnen lezen, dat de Magin One, opgebouwd volgens (en met de) robbe (componenten), op z'n best een redelijke boot oplevert.

Als je voor de lol vaart is dat absoluut geen probleem, maar met wat andere (betere) componenten en een correcte set-up, valt er véél meer uit deze boot te halen.

De afstelling die robbe voorstelt , slaat nergens op, maar dat had je al gemerkt...

Groeten, Jan.

Jan, k weet niet zekr wat je met grauper setup bedoeld want dit is en Robbe setup met alleen een graupner schroefje

Maar dit terzijde genomen, het is de eerste keer dat ik een boot vaar en tevens had ik de spullen al gekocht voordat ik naar dit forum gekomen was (misschien stom maar goed).
Als ik een tijd gevaren heb met dit spul dan zal ik waarschijnlijk wel wat ander spul erop zetten maar ik zal eerst eens wennen aan het varen opzichzelf.

En ik zou wel op de oosterburen zijn sites willen kijken maar mijn duits is zo vreselijk slecht dat ik er niet zo heel veel van zou kunnen maken...

Overgins is de aangeduide setup van Robbe zeer slecht inderdaad.

Toch zeker bedankt voor het advies

Foutje ('t was ook al laat...)

Jammer dat je duits niet goed is, want er varen in Duitsland een paar hele snelle Magin One's rond.

Het is je eerste boot, en iedereen moet leergeld betalen, naar het schijnt, dus doe met deze boot ervaring op en bekommer je later eens om het sneller maken van je boot.

Vragen over de Magin One kun je ook kwijt op het Xtreme forum (nederlands).

http://www.xtremercboats.com/phpBB/index.php

Type 'magin' in de zoekfunctie, dan heb je voorlopig leesvoer...

Groeten, Jan.

Back