nieuw project geeft hulp nodig...

hallo mijn naam is Jacar Brocker en ik zou een pylon model willen maken, maar het wordt nou niet bepaald een standaard racertje ben ik bang. Ik wil namelijk een cox golden bee gebruiken (0.8cc) en het liefst zou ik zelf willen proberen om een kunstofromp te maken, maar daar heb ik geen ervaring mee dus tips enzo zijn altijd welkom (ik wil graag leren hoe je zo'n romp maakt en zo'n romp heeft meer ruimte en is aerodynamischer wat wel handig is met zo'n motortje...)
ook zou ik wel willen weten wat voor prop en spinner ik zou kunnen nemen (wellicht iets iot de elektro klasse?)
en ik ga ook proberen om een goede uitlaat/demper voor die cox te maken (hebben ze normaal niet, dus ze zullen het wel niet echt nodig hebben, maar dat is wat schoner en als het even kan performance verhogend :wink: want als ik dat niet zou doen dan word je romp aan de binnen kant erg vies.... en dat wil ik niet)

tips over het ontwerp van het vliegtuig en de romp zijn ook altijd welkom (afmetingen enzo)

lang verhaal, maar ik denk dat het wel duidelijk is :roll:

vrgt Jacar

Vraag 1: Hoe staat het met je vliegervaring
Vraag 2: Waar wil je gaan vliegen?
Vraag 3: Hoe wil je die motor gaan dempen?

Ik zie dat je in Den Haag woont, zorg er voor beslist niet teveel herrie te maken en bij een club gaat vliegen. Zeker met zo'n oude cox.

Stefan

1. slecht (ik ga ook een houten trainer maken.)
2. geen idee (tips voor in de buurt van den haag?)
3. geen idee tips daarover en misschien iemand die een link heeft of zelf kan vertellen hoe een demper werk..., want gewoon een alu. pijpje zo bewerken dat de uitlaat gassen naar achter gaan zal niet genoeg zijn (zal wel iets van een expansie kamer nodig hebben en een verkleinde uitlaat ofzo???)

ik weet ik ben nogal een noob maar ik wil ook proberen om een kunstof rompje te maken en ik heb ik dit motortje die erin zou kunnen plus bijna alle elektronica :D en eerlijk is eerlijk, modellen zoals bijvoorbeeld de stiletto horen toch bij de mooiste die er zijn ;)
ik hoop dat jullie mij serieus kunnen bijstaan :oops: want dat zou ik zeer waarderen (ik zal vast de nodige domme foute maken, maar dat is wel de beste manier om het te leren... :roll: )

vrgt Jacar

wacht er nog even mee zou ik zeggen.. je hoeft echt niet eerst 5 kisten gehad te hebben om een pylon te vliegen, maar nu zal je alles in een keer kapot vliegen.

bouw het iets langzamer op, veel simmen en je komt er wel. ik wil je echt niet demotiveren, maar nu zo'n kistje vliegen is zonde van de spullen.

Als je een beetje kan vliegen, dan zou je quickie 500 kunnen proberen.

Eenvoudig te bouwen
Standaard motor, dus niet duur en maakt niet veel lawaai.
Vliegt toch zo'n 200km/u.
Er worden ca 4 wedstrijden per jaar georganiseerd, is erg leuk.

Voor meer info kijk maar eens op mijn site.

ja die ken ik allemaal maar ik ben opzoek naar een uitdagend vliegtuig om te BOUWEN het vliegen komt later wel en hij is dus bestemd voor een coxje
kzat wel te denken aan een quickie cox ofzo :P

stefan_riemens zei:
Ik zie dat je in Den Haag woont, zorg er voor beslist niet teveel herrie te maken en bij een club gaat vliegen. Zeker met zo'n oude cox.
Stefan

Een cox maakt niet meer kabaal dan een andere brandstofmotor. Meet het maar eens, je zult
zien dat ie amper boven de 50 of 60dB uitkomt. Het geluid is gewoon irritant maar veel kabaal maken ze niet..

Djensum, ik zou maar eens een andere DB meter aanschaffen.

Een beetje stille motor maakt al snel 80bda.
Bijna elke motor maakt meer dan 70dba, zelfs elektro.
Een lawaai motor zoals een Cox minimaal 90dba, waarschijnlijk wel meer dan 100.

En dan te bedenken dat elke 3db een verdubbeling van het geluid is.

kijk hier maar eens, er staat een dba tabel in
http://home.hetnet.nl/~vanadovv/Geluid.html

ik weet dat coxjes veel geluid maken maar ik ga zelf een beetje zitten klote met dempers/uitlaten om te kijken of dat een verschil maakt :D.

vrgt Jacar

meten is weten.

In neem aan dat je de standaard meetafstand van 7meter gebruikt? De laatste keer
dat ik een cox zo ging meten was ie echt niet luider dan een "standaard" gedempte motor.

Back