nieuw project kleine portaal cnc

Ik ben begonnen met de bouw van keine cnc machine, alle profielen zijn binnen, dus ik kan eindelijk gaan bouwen.
Ik ben geen ervaren cnc bouwer dus goed advies is altijd welkom.

hierbij een paar foto's

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent niet ervaren, maar uit de tijden van de postings begrijp ik dat je dit in 20 minuten hebt neergezet? Respect!

Mooie CNC heb je daar Gerrit, ik ben zelf geen CNC bouwer maar ik heb wel interesse in CNC's. Op mijn werk werken we er ook mee. Wat zijn de kosten van deze CNC als ik dat mag weten? En heb je misschien een filmpje waarin die freest?

Hallo Gerrit,

Leuke machine,
je gaat er nog een bouwen maar dan groter?

ik zie dat je achterop dat gele kastje een 20 polige stekker gebruikt.
Ik ben zelf al aan tijd op zoek naar een paar behuizingen van die stekkers
(het grijze kapje)
Waar heb jij ze vandaan?

Oscar

ik vat niet helemaal waarom er 4 korten delen gebruikt zijn inplaats van 2 langen en dan aan de kopse kant gemonteerd dat lijkt me een stuk sterker.

Het is het overleggen waard om ipv 1 spindle voor de X-as er 2 te gebruiken , aan elke kant 1. De geleidingen die je gebruikt hebben wat speling waardoor het mogelijk is dat het portaal niet altijd haaks blijft staan, zeker als je aan de linker of rechter zijkant freest.

Succes met de bouw

Ik zag deze CNC op navolgende site.
Thorsten online - Fräs-Bohr-Plotter

Ben wel van plan om wat kleine aanpassingen te doen nl
de liniaire geleidingen deze worden van Hiwin mede ook omdat ik voordelig aan de spullen kan komen.
Ook ga ik de frees aan sturen met USBCNC van Eding.
Binnenkort weer een update van mijn project.

Het middelste profiel is zo om de spindel te bevestigen en op deze manier heb ik er maar 1 nodig.

Back