Nieuw project naam weet ik nog niet

als ik het ruim zonder bodem maak dan kan ik het besten vann binnen alles met poliester bekleden ??
maar als ik hem zonder bodem maak dat heeft ok niet veel zin want in het voor en achterschip zit lucht .
oke hij is zwaar maar hij gaat volgens mij niet zo heel diep liggen zonder bodem ik ga is denken wat het beste is mischien van onder deurtjes maken dat ik ze open en dicht kan maken dat het water er in en uit kan lopen
dankjewel dat jullie allemaal reageren en me helpen heel echt bedankt !!! gr oliver
 
Door de tanks boven elkaar te zetten wordt het gevaar van kantelen alleen maar groter. Denk nog maar eens na over mijn eerste advies. Hoef je helemaal niets te pompen en is er ook geen gevaar m.b.t. kapseizen. Maar het is jouw schip, dus mag je van mij alles doen wat wat je zelf graag wilt. Succes verder! Gr. Klaas.
k-k bedank dat je dat je het tegen me zegt en ik weet het het gewicht moet zo veel mogelijk van onder zitten anders kan het omkantelen en ik zat te denken dat ik gezoon jarry kans van een paar litters mee neem en er ter plekken allemaal in zet maar wel vakken maak dat ze niet allemaal verschuiven
 
...geen gedoe met pompen en na het varen als de boot weer uit het water is, loopt deze vanzelf weer leeg...
Groetjes Hans.
In theorie klopt je verhaal feilloos, Hans. Maar... Hoe kriijg je de boot uit het water? Daar ul je serieus hulp bij nodig hebben, want in je eentje lukt dat niet.
Ik heb Lex Verkuijl zien "worstelen" met een van zijn onderzeeboten: Een romp met om de waterdichte ruimte zo'n 21 liter water.
21 liter maar... En zelfs hij stond te wankelen op de kant toen hij z'n boot uit het water moest halen.
En ja, ook bij hem liep "de boot vanzelf weer leeg"...
 
Oliver is in de gelukkige omstandigheid dat zijn vader een binnenvaartschip heeft. Die hebben bijna allemaal een autokraan waarmee je zonder problemen het spul te water zet en er ook weer uit tilt. Vroeger moesten we dat doen met de davit voor de roeiboot en dan op ellebogenstoom. En als schipper zal hij ook wel weten waarmee je hout het beste kunt conserveren. En als je het middenschip niet vol water wilt laten lopen, maar er losse ballast in wilt zetten, zorg dan voor voldoende dwarsverbanden. Anders drukken de wanden naar binnen. En verdeel je lading over de gehele bodem. Je staat er versteld van welke krachten er op komen te staan. Gr. Klaas.
 
ik wil tog het liefsten en ik denk dat het het besten is dat ik er balast tanks in zet van mij betreft mogen ze over heel het ruim maar niet te hoog en k-k ik kan aan me vader wel info vragen hoe ik de balast tanks moet maken en zetten en hij kan me zeker wel helpen met het waterdicht maken en hoe ik het besten het hout kan behandelen gr oliver
 
ik ga wel zien mischien gewoon kannen erin zetten ma eerst ga ik de romp af werken
mooi waterdicht maken de motoren erin is testen het dek er in enzovoort
 
maar als ik nu dus de romp met een goeie verf behandel dan is die romp tog nog niet waterdicht want alle mensen dei ik al heb bekeken doen het met polyester dus wat is nu eigelijk het besten gr oliver
 
Ik zou eerst Glasweefsel met epoxy doen en als dat goed is schuren en plamuren en daarna pas in de grondverf.
 
Ik zou echt voor een kleinere boot gaan! Bigger is NOT better, zeker gezien het feit dat je nog net begint. het bouwen van een mooi model is als lastig genoeg en dan wil je niet het gedoe erbij hebben van het onmogelijke formaat. Bootje rond de 1 meter lang, past in iedere auto, of in ieder fiets karretje. Makkelijk overal in het water te krijgen, en nog makkelijker eruit... Leef je uit op de details niet op het formaat. Is mijn bescheiden mening.
 
Ja. Ik heb deze gekrege van mn oom en ik wil die afmaken hij is er ooit aan begonnen en nu kan hij er niet mee verder en de laatste latjes zijn er op nu het waterdicht maken
 
Back
Top