Nieuw project te water

:worship:
Ziet er mooi uit!

Vraagje, hoeveel kost zoiets nou, en dan geen electro maar brandstof.
Niet dat ik van plan zoiets te kopen, maar toch...

Groeten Laurens

errug mooie boot zeg, maar ik vind die foto met die battrijpacks het leukst, 240 cellen brrr... Stom van me van niet eerst het onderschrift van die foto te lezen, ik had ondertussen dus zelf al cellen geteld :oops: . Het zijn er inderdaat 240 :wink:

Enne, dat roer, zit de opname voor waterkoeling echt in dat roer, das wel knap! duur roertje zeker?...

Niels

Hi,

Waanzinnig imposant. Die batterijen, geweldig. Wordt er wel eens waterkoeling voor batterijen gebruikt?

Ha jongens alvast bedankt voor alle leuke reactie's tot nu toe.

Bij deze zal ik alvast wat vraagjes beantwoorden.

@Laurens: veel, heel veel. ik zal alleen de prijs van de romp bekent maken en die is €675,-

@Niels: Ja inderdaad de water pick up zit in dat roerje, en voed zowel beide motoren als regelaars. Werkt opzich goed. Het roer is afkomstig van MTC, zij maken van alles en nog wat op het gebied van hardware.
Nog eventjes iets over die 240 cellen, de helft is van ons, en de andere helft van Pete. Vonden het wel een leuk plaatje, en het geeft een beetje de indruk wat we verbruiken op een dag om een beetje te kunnen varen.

@Jeppie: Soms worden er wel eens water koelings gebruikt op accu pakketten, alleen daar willen wij niet aan beginnen. Nog meer leidingen door de boot, nog meer pickups in de romp. Ik wil juist de boot zo licht mogenlijk houden. dus deze keuze hebben wij afgewezen.

Afgelopen Pinksteren hebben we de boot eerst op 60 cellen laten varen, 2x 30 cellen in serie, maar doordat er zulke hoge stromen door de cellen gaan smolt na 2 minuten de krimpkous al van de paketten. De cellen waren kokend heet, zelfs het water in de romp lag te koken.
Vandaar dat we nu de beslissing hebben gemaakt om de boot op 90 cellen te laten varen en dit te verdelen over 3x paralel pakketten van 30, om de stroom nog wat meer te verdelen over het aantal cellen. Het enige probleem wat we alleen nu creëren is dat we de pack's niet helemaal leeg mogen varen, omdat anders de pakketten die nog vol zijn de lege gaan voeden, en dat kost je cellen. Bij de volgende test vaart gaan we ook gebruik maken van een amperé meter in de boot en 2 temperatuur meters, want we zijn wel heel erg nieuwschierig wat er nu tijdens zo'n vaartje aan stromen door de leidingen gaat, en hoe warm het nou daad werkelijk in de romp word.

Ik hou jullie op de hoogte.....
Groetjes Mario

WOW!!!!!!!!!

Hoe krijg je het verzonnen, zeer mooi en zeer leuk stukje techniek!!

Dan wil je als eendje niet in de weg dobberen als dit op je af komt. :D

He Mario,

Ziet er geweldig uit zeg!
Alleen 2 motoren van 1,5 kW? Das 2 pk per stuk hoor, dus 4 pk tezamen?!?!?

Is dit echt zo? of een fabeltje?!?
(kan het me eigluk nie voorstellen!)

Waarom gebruik je niet 2 22cc motoren?
Misschien zal de snelheid lager liggen, maar tis wel veel goedkoper volgens mij!
Want wat kosten nou 240 cellen?

ha kapitein koek

een probleem met dat ideetje van je dat gaat namelijk niet passen deze boot is oorspronkelijk bedoelt voor electro ik heb de zelfde boot met een 25cc motor er in en ik heb de tunnel moeten aanpassen dus vandaar electro en geen 2 22cc motoren

geoffrey

eey mario, wanneer ga je waar varen met die cat? ik moet dat ook is gezien hebben, lijkt me onwijs vet.

Mario wordt momenteel gebakken in italië dus dat duurt nog een paar weekjes...........

Ben der weer.... :D
Voorlopig zal er nog niet mee gevaren worden, want ik wil eerst het probleem met mijn pakketten opgelost hebben.
Verder moet ik nog eventjes plaats zien te vinden voor wat extra pakketten, en eventjes de nieuwe regelaar die vande week is binnen gekomen een plaatsje geven.
fu170o3i.jpg

Dus al met al weer wat werk te doen, maar hoop hem oven een paar weekjes natuurlijk weer te water te laten.

Je kán natuurlijk overwegen om er een verlengsnoer aan te hangen en 'm op 230V te laten varen....
Moet je alleen geen cirkel varen, anders hak je je verlengsnoer door... :lol:

Roel

Het heeft eventjes geduurt, maar het eind resultaat mag er zijn.
Gisteren op gehaald bij de spuiter, en nu klaar om alles in te bouwen.
class_mr17.jpg

Zo was hij.

painting27_mi.jpg

Zo is ie nu geworden.
painting31_mi.jpg

Hij is in de officiele kleuren van het Team "Spirit of Norway" Met de sponsoring van dit jaar. Daarom hebben we groot en deels van de stickers zelf moeten maken en heeft de spuiter flink zijn best gedaan om van het geheel een mooi plaatje te maken.

Voor meer info over het spuit en sticker proces,
http://www.mariosrcmodels.com/painting.htm

Erg mooi geworden die boot :)

Het is dat ik op het moment te veel projecten heb anders had ik er gelijk ook 1 begonnen om er iets moois en speciaals van te maken. De spuiters hebben in ieder geval goed hun best gedaan en denk dat als ie in het water ligt niet te onderscheiden is van de echt :)

Mario's RC Models zei:
Ben der weer.... :D
Voorlopig zal er nog niet mee gevaren worden, want ik wil eerst het probleem met mijn pakketten opgelost hebben.
Verder moet ik nog eventjes plaats zien te vinden voor wat extra pakketten, en eventjes de nieuwe regelaar die vande week is binnen gekomen een plaatsje geven.
fu170o3i.jpg

Dus al met al weer wat werk te doen, maar hoop hem oven een paar weekjes natuurlijk weer te water te laten.

vraagje hoe lang moet je wel niet w8ten eer dat al die cellen opgeladen zijn? of heb je meerdere laders

Back