Zodra het project waar ik mee bezig ben op z'n eind begint te lopen gaat het altijd weer kriebelen.
Wat gaat het volgende schip worden? Ik wil altijd graag iets orgineels hebben, zoiets wat je niet dagelijks tegen komt.
Vandaag heb ik een bezoek kunnen brengen aan de Far Sovereign, een zgn "Anchor Handler Tug Supply Vessel (AHTS), en wel één uit het bovenste segment van dit type schepen. Een bollardpull van 280 ton (ter vergelijk Smit Singapore ongeveer 180 Ton).
Dit schip is zeker één van de kanshebbers om het volgende nieuwbouw project te worden.
De Far Sovereign zoals zij donderdag 15 april binnen liep. Foto: René de Werker
Na wat problemen bij de portier kreeg ik uiteindelijk toch toestemming om het terrein te betreden en kon ik met permissie van de kapitein aan boord foto's nemen. Dat heb ik ook gedaan; ruim 200 stuks.
Het eerste wat opviel was het lierenpark, je kan er niet om heen, gewoon enorm!
Ik heb inmiddels wel de nodige lierparken gezien maar dit slaat alles. Liertrommels die meer dan twee dekken hoog zijn.
Alles op het schip is groter dan wat ik tot nu toe gezien heb op slepers/suppliers.
Moest wel even slikken bij het zien van zoveel detail, maar na twee uur rond struinen wen je er aan.
Nu nog proberen om voldoende tekeningen en andere info over het schip bovenwater te krijgen. Als dat in voldoende mate lukt is het een heel interresant schip, en biedt het zeker de mogelijkheid omhier een redelijk uniek model van te maken.
Wat gaat het volgende schip worden? Ik wil altijd graag iets orgineels hebben, zoiets wat je niet dagelijks tegen komt.
Vandaag heb ik een bezoek kunnen brengen aan de Far Sovereign, een zgn "Anchor Handler Tug Supply Vessel (AHTS), en wel één uit het bovenste segment van dit type schepen. Een bollardpull van 280 ton (ter vergelijk Smit Singapore ongeveer 180 Ton).
Dit schip is zeker één van de kanshebbers om het volgende nieuwbouw project te worden.

De Far Sovereign zoals zij donderdag 15 april binnen liep. Foto: René de Werker
Na wat problemen bij de portier kreeg ik uiteindelijk toch toestemming om het terrein te betreden en kon ik met permissie van de kapitein aan boord foto's nemen. Dat heb ik ook gedaan; ruim 200 stuks.

Het eerste wat opviel was het lierenpark, je kan er niet om heen, gewoon enorm!
Ik heb inmiddels wel de nodige lierparken gezien maar dit slaat alles. Liertrommels die meer dan twee dekken hoog zijn.
Alles op het schip is groter dan wat ik tot nu toe gezien heb op slepers/suppliers.
Moest wel even slikken bij het zien van zoveel detail, maar na twee uur rond struinen wen je er aan.

Nu nog proberen om voldoende tekeningen en andere info over het schip bovenwater te krijgen. Als dat in voldoende mate lukt is het een heel interresant schip, en biedt het zeker de mogelijkheid omhier een redelijk uniek model van te maken.