FOX35
PH-SAM
Volgens mij moeten we meer onderwerpen aandragen, want anders verdwijnen we straks nog als subforum!
Het valt mij overigens op dat ik in het begin hier nog wel bijdragen las van met name enkele jongere competitievliegers (A2, wakefield, F1M) maar de laatste tijd niet meer. Jongens jullie hebben toch niet het idee dat we het forum gekaapt hebben? Omdat ik me nauwelijks bezig hou met competitievliegen, ik ben nu eenmaal een sportvlieger, kan ik daar ook weinig zinnigs over melden, maar ik lees er wel graag over.
Van sportvliegen is overigens al weer een tijd niets gekomen. Druk, druk, druk. Wel zijn mijn vaste bouwavonden (bij mijn pitman voor LB mini teamrace op zolder) weer begonnen, een goede zaak, want thuis kom ik er nooit toe vanwege te veel andere werkzaamheden. Laatst kwam ik bij hem rechtstreeks vanuit Amersfoort waar ik even door het centrum had kunnen dwalen en bij de modelbouwzaak een rubberschaaldoosje van een Beechcraft Musketeer had meegenomen (vanwege de makkelijke parallelle vleugels).
Het is een bouwdoosje van Guillows en over het algemeen zijn die goed verzorgd, maar toch zijn de uitgestanste onderdeeltjes nooit helemaal passend en vooral is het balsa echt zwaar. Zoals vaker, heb ik me voorgenomen de doos eerst te bouwen zoals de fabriek het bedoeld heeft, en dan een tweede te bouwen van licht balsa en daarbij waar het kan dunner en minder balsa te gebruiken. Meestal maak ik dat laatste voornemen niet waar….
Dit zou het 4e rubber schaalbouwdoosje worden dat ik afmaak. De eerste twee (Hurricane en SE5) dateren van ruim 20 jaar geleden en daarvan heb ik alleen de SE5 in enige mate aan het vliegen gekregen. De laatste, een Porterfield, was een jaar of 5 geleden (kleiner dan de rest) en heb ik niet aan het vliegen gekregen. Ik ben benieuwd of deze vliegt. Ik weet nu meer van rubber en ben denk ik nauwkeuriger met bouwen. Ik zal al blij zijn als ik een ‘normaal’ vluchtpatroon kan bereiken en met de duur over de halve minuut kom.
Het valt mij overigens op dat ik in het begin hier nog wel bijdragen las van met name enkele jongere competitievliegers (A2, wakefield, F1M) maar de laatste tijd niet meer. Jongens jullie hebben toch niet het idee dat we het forum gekaapt hebben? Omdat ik me nauwelijks bezig hou met competitievliegen, ik ben nu eenmaal een sportvlieger, kan ik daar ook weinig zinnigs over melden, maar ik lees er wel graag over.
Van sportvliegen is overigens al weer een tijd niets gekomen. Druk, druk, druk. Wel zijn mijn vaste bouwavonden (bij mijn pitman voor LB mini teamrace op zolder) weer begonnen, een goede zaak, want thuis kom ik er nooit toe vanwege te veel andere werkzaamheden. Laatst kwam ik bij hem rechtstreeks vanuit Amersfoort waar ik even door het centrum had kunnen dwalen en bij de modelbouwzaak een rubberschaaldoosje van een Beechcraft Musketeer had meegenomen (vanwege de makkelijke parallelle vleugels).
Het is een bouwdoosje van Guillows en over het algemeen zijn die goed verzorgd, maar toch zijn de uitgestanste onderdeeltjes nooit helemaal passend en vooral is het balsa echt zwaar. Zoals vaker, heb ik me voorgenomen de doos eerst te bouwen zoals de fabriek het bedoeld heeft, en dan een tweede te bouwen van licht balsa en daarbij waar het kan dunner en minder balsa te gebruiken. Meestal maak ik dat laatste voornemen niet waar….
Dit zou het 4e rubber schaalbouwdoosje worden dat ik afmaak. De eerste twee (Hurricane en SE5) dateren van ruim 20 jaar geleden en daarvan heb ik alleen de SE5 in enige mate aan het vliegen gekregen. De laatste, een Porterfield, was een jaar of 5 geleden (kleiner dan de rest) en heb ik niet aan het vliegen gekregen. Ik ben benieuwd of deze vliegt. Ik weet nu meer van rubber en ben denk ik nauwkeuriger met bouwen. Ik zal al blij zijn als ik een ‘normaal’ vluchtpatroon kan bereiken en met de duur over de halve minuut kom.