nieuw soort lipo die je zonder probleem kan leeg fliegen

ja, tot 2v per cel, en dan krijg je zo'n 80 tot 100 cycles..

ze zijn zwaar, en duur.. de amp rating zal ook wel gemeten zijn tot 2v cutoff point dus eigenlijk hebben ze gewoon een manier gevonden om packs onder het normale cutoff point te krijgen zonder veel capaciteitsverlies, en verkopen ze nu 1500 mah pakketten die met die techniek zijn omgebouwd tot 2100 mah paketten.. leuk..

/cynist
ik weet het nie.. er zijn goedkopere oplossingen die net zo goed werken, die je alleen moet landen op 3v ipv op 2..

Ik vindt het niets. Het meeste belangrijke aan een accu is de capaciteit / gewicht verhouding en daarna de capaciteit / prijs verhouding. Die eerste is bij deze cellen niet zo bijzonder goed. Sterker nog, ik vindt het slecht ;)

die tot 2V ontladen heb je ook niets aan want dan zit je op 1/2 van je start spanning en heb je toch geen vermogen meer. Ik land altijd al voordat de 3V uberhaupt gehaald wordt want dat merk je al in je vlieg gedrag.

Het enigste voordeel is dat de een redelijk hoge C rating hebben maar daar komen andere packs ook flink bij in de buurt. En die zijn even zwaar.

Dit is dus niets nieuws onder de zon. Dat leeg vliegen maakt niet veel uit want elke regelaar heeft tegenwoordig lipo afslag. Liever dat dan dat je opeens geen vermogen en/of besturing meer hebt ;)

Back