nieuw speeltje er voortzo bij de x-ray m18

Discussie in 'Electro onroad' gestart door ruud-schumacher, 29 dec 2004.

  1. Hoi iedereen,
    Ik ben vandaag jarig en ik wil natuurlijk weer iets gaan kopen.
    IK wil de x-raym18 gaan halen altijd al gewild.Maar wat voor electro is nu het beste voor erin te leggen wat voor accu,s enz?
    Laat maar eventjes horen.
    bedankt alvast.
     
  2. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Hier zijn al verschillende draadjes over: Meest ter sprake komt:
    Merit-regelaar van Roal (39 euro)
    HiTec hs 81 mg servo (the border, 33 euro)
    standaard-ontvanger

    Ik heb het er zelf niet in, ik wilde een regelaar met achteruit, ik heb de GM SX3R besteld bij Roal...
    Als je nog meer wilt weten, probeer even te zoeken, er is al veel over verschenen!
     
  3. Is goed jaap :wink:
     
  4. xraycer

    xraycer Guest

    Ik ga dr een brushless setje in leggen. De motor hebik kmoet alleen nog ff de regelaar kopen vanavond. De motor kost 55euro en de regelaar 62 bij rc-pitstop.
     
  5. MOD666

    MOD666 Guest

    welk merk is dat brushless setje?
     
  6. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    gefeliciteerd :D
     
  7. xraycer

    xraycer Guest

    Graupner, maarkmoet nog ff afwachten oft wat is... Kmoet nog een andere motormound en een regelaar.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als het mee zit ga ik binnenkort eens uitkijken naar een goede 400/480 size brushless :D

    Maar ik weet het wel zeker dat we Ruud niet hiermee moeten bestoken, Ruud moet eerst met een normale brushed motor beginnen om zo´n ding onder de knie te krijgen.

    Gaat Ruud binnen rijden moet hij de standaard 180 motor erbij kopen en de andere pinion set (13 t/m 16 tands)
    Gaat Ruud buiten rijden kan hij het beste voor een Graupner speed-300/6v gaan.
    In beide gevallen is het aan te bevelen om er een aluminium motormount bij te nemen (voor de 300 verplicht)

    Als regelaar is inderdaad de Merit een goede keus voor dat geld waarmee je ook snellere motoren kunt regelen. Als servo is de Hitec 81MG de meest gebruikte. Als accu moet je even met Roal contact opnemen als ze een mooi pakketje kunnen maken met de rode Graupner cellen welke maar 2.50 per stuk kosten.
    Ontvanger: iets wat bij je zender past of anders een klitteband montage zodat je vrij gemakkelijk de ontvanger tussen je Schumacher en Xray kunt wisselen.
     
  9. xraycer

    xraycer Guest

    Als je een nieuwe ontvanger moet kopen is het aan te raden een multiplex pico 3/4 ontvanger te kopen, omdat hij maar de helft is van een normale ontvanger past hij er perfect in.
    [​IMG]
     
  10. marvin

    marvin Guest

    Wat kost die ontvanger?
     
  11. xraycer

    xraycer Guest

    pfff... kheb geen idee, ik kreeg em bij me 301 zender.
     

Deel Deze Pagina