Nieuw speledingetje....... Al Khubar in 1:20

Vorige week in huis gekregen: de Al Khubar!
Maar niet het bouwpakketje van the Model Slipway, maar een eigenbouw model in de schaal 1:20!

Dat komt al met al neer op een lengte van 1.10 en een breedte van 33 cm.

Een beetje groter dan het bouwpakketje.

Als ik klaar ben met het onlangs gekochte huis, zal dit schip bovenaan de lijst staan om varend te worden!

Een paar fotootjes:

DSC04124.JPG

DSC04125.JPG

DSC04130.JPG

Biertje staat erbij om de omvang te laten zien :proost: :celebrate:

Arnold

De Al Khubar II, dus (want rood). Het "modelletje" is nog altijd 1:35 em bijna 80 cm lang.
Wat weegt deze, en hoe kom je eraan?!?

fbortel zei:
De Al Khubar II, dus (want rood). Het "modelletje" is nog altijd 1:35 em bijna 80 cm lang.
Wat weegt deze, en hoe kom je eraan?!?

Het gaat de 3 worden(de blauwe uitvoering.......)
Hij gaat denk ik zo rond de 30/35 kilo uiteindelijk wegen!
Goed zoeken op marktplaats! Dan kom je nog eens iets tegen.

Mario88 zei:
ligt het aan mij of zijn de straalbuizen wat aan de kleine kant??, verder een mooie boot :D

Volgens mij zijn dit de straalbuizen wat bij een Smit NLvan Billing geleverd wordt…. Ik laat ze vooralsnog gewoon zitten, en ga kijken hoe het varen hiermee gaat.

Roel van Essen zei:
Beetje jammer van dat biermerk overigens :wink:

Tja Roel, ieder z’n eigen ;-)

Arnold

hoi Bombarst,

ziet er leuk uit alleen een beetje rare tijd om een schip in aanbouw te kopen of niet??;) maar zijn dan de schroeven niet een beetje aan de kleine kant want mijn zeeland heeft al grotere schroeven dan jouw al khubar...

gr,
wouter

wouter zzw zei:
hoi Bombarst,

ziet er leuk uit alleen een beetje rare tijd om een schip in aanbouw te kopen of niet??;) maar zijn dan de schroeven niet een beetje aan de kleine kant want mijn zeeland heeft al grotere schroeven dan jouw al khubar...

gr,
wouter

Tja......je doet weleens gekke dingen hé ;-)

Ik probeer het eerst gewoon met deze schroeven/straalbuizen. Kan het altijd nag gaan veranderen!

Arnold

Mooie boot Arnold !

Zou die schroeven lekker laten zo !
Wat geeft het als de boot eerst "op gang moet komen" ????
De meeste slepers die je ziet varen (schaalmodellen) gaan nog
steeds VEEL te hard.
Vind ik.

Gerwin Brommer

solex zei:
Mooie boot Arnold !

Zou die schroeven lekker laten zo !
Wat geeft het als de boot eerst "op gang moet komen" ????

Dat is net de charme ;-)

De voortstuwing wordt gedaan door een tweetal decaperms. een boegschroef zit er ingebouwd om een beetje te kunnen manouvreren!!

Arnold

Nee Jan......dan zul je de verkeerde voor je hebben!

Heb én geen trekhaak én gaan aanhanger!
Misschien dat ik hier in de buurt een trekker met een aanhanger kan regelen, maar om daar nou mee naar Nieuwegein te gaan vind ik ook een beetje te gek!

Arnold

Zuidbroek - Nieuwegein: 200 km?
trekker: 40 km/u -> 5 uur tuffen Arnold!

Zal ik haar dan maar noteren?

:wink:

Wim

Arnold,

neem dan wel je slaapzakje mee, je bent nog niet zo 1-2-3 thuis met de trekker!

:rolling:

:bye: tot donderdag

en: :ontopic:

Wim

@Arnold die jongens willen de boot graag zien op de werkschependag, kom jij er mee aan geen ruimte om te transporteren.

Stel ik voor een aanhanger te nemen ook al weer niet goed. :lol: :lol: :lol:

Hoi allemaal,

Arnold ik moet zeggen een zeer leuk bootje.

:offtopic:
ziet er leuk uit alleen een beetje rare tijd om een schip in aanbouw te kopen of niet??

Het is eigenlijk helemaal geen rare tijd om nu een boot in aanbouw te kopen, nu zijn de verkopers van die boten erachter dat er meer werk en geld aan zit dan dat ze allemaal dachten.

Dus omdat het meer aan werk is en veel meer geld kost verkopen ze het project maar en daarbij ze hebben geen geduld om te bouwen, het liefste willen ze het project gisteren klaar dan vandaag.

Helaas voor de verkopers, een GELUK voor ons als modelbouwers.

Voorbeeld : Gisteren kocht ik "De Pegasus III"
Die boot compleet kost 265 euro 8O bij graupner en ik kocht hem voor (niet schrikken :oops: ) 50 EURO ook compleet.
Die verkoper had geen verstand van (modelbouw)zaken, en daar moet je van profiteren als koper.

En dat soort dingen bedoel ik nou, dus voor ons een PERFECTE TIJD alleen je moet zoeken.

Groetjes zover, en arnold tot weerziens (misschien donderdag)

@victor post :oops:
Ja maar je heb altijd wel gelukspikken he. :lol:
Is het niet voor een appel en een ei :Dan komt het wel naar je toe he
mvg
Frederik :D :D

Hoi Arnold,

Daar heb je een pracht van een model op de kop kunnen tikken.
Als ze eenmaal zal opgetuigd en van een nieuw likje verf zal voorzien zijn, dan wordt het helemaal een beauty. 8)

Ik ben benieuwd. :wink:

Droop

Back