T
Theo Coenen
Guest
Tijdens de Electromeeting van Aspach moest ik zoals jullie wel al wisten enkele modellen voorvliegen voor Hobby-land.de Tijdens die meeting bleek dat een van de mensen van hun niet durfde te vliegen met de ME-262. Omdat het toen niet direct mogelijk was om het model in mijn zender te programeren en het mij ook niet veilig leek om het model op zo een grote meeting voor te vliegen zoender dat ik het kende hebben we daar niets meer eraan gedaan.
Nu enkele maanden later is het model mijn kant uit gekomen zodat ik het dadelijk, overal waar hun naartoe gaan, kan gaan voorvliegen.
Vandaag was dus de eerste vlucht.
Eerst maar afgesproken met mijn vliegmaat Roy Brown. Toen ik op het veld kwam bleek dat we alleen zouden zijn vandaag. Dus eerst maar eens met de GWS A-10 kijken hoe de wind was en of dit model ook met een beetje wind aardig vliegt. Daarna nog maar een vluchtje met de easystar. Toen Roy arriveerde gelijk alles in orde gemaakt om met de ME-262 te gaan vliegen. Na enkele fijnafstemmingen aan de starthelling en de elastiek gelijk het model in orde gemaakt.
Het model ging mooi weg van de starthelling en vloog direct goed en vrij snel. Ik moest wel een klein beetje bijtrimmen op het hoogtroer, maar dat kan ook te maken hebben met het zwaartepunt. Het model is nog iets te zwaar in de neus, maar ik kan nog met de accu's naar achteren. Na 4 minuten vliegen besloot ik maar om tot de landing over te gaan en het model kwam mooi binnen. Alleen het laatste stukje van de landing was een beetje moeilijk. Aangezien de motoren onder de vleugel hangen en de inlaat vrij scherp is vangt het model zich dan ook direct op de inlaten en klapt ietwat vreemd neer, maar gelukkig zonder schade. Wel moet ik nog iets gaan spelen met de grote van de roeruitslagen.
Van opzij gezien
Van voren gezien
goeie camouflage
recht in de fan van voren
hetzelfde maar dan van achteren, en ja het zijn nu nog borstelmotoren.
speciale scharnieren aan de rolroeren, GFK vleugel.
en zo ziet de onderzijde van een rolroer eruit.
En zo zit alles op de vleugel geplakt.
Alleen de hoogteroerservo en de accu (10 cellen GP3700) zitten in de romp
Voor de eerste start.
Na de vlucht, alles nog heel.
Nu op naar de meetings.
Nu enkele maanden later is het model mijn kant uit gekomen zodat ik het dadelijk, overal waar hun naartoe gaan, kan gaan voorvliegen.
Vandaag was dus de eerste vlucht.
Eerst maar afgesproken met mijn vliegmaat Roy Brown. Toen ik op het veld kwam bleek dat we alleen zouden zijn vandaag. Dus eerst maar eens met de GWS A-10 kijken hoe de wind was en of dit model ook met een beetje wind aardig vliegt. Daarna nog maar een vluchtje met de easystar. Toen Roy arriveerde gelijk alles in orde gemaakt om met de ME-262 te gaan vliegen. Na enkele fijnafstemmingen aan de starthelling en de elastiek gelijk het model in orde gemaakt.
Het model ging mooi weg van de starthelling en vloog direct goed en vrij snel. Ik moest wel een klein beetje bijtrimmen op het hoogtroer, maar dat kan ook te maken hebben met het zwaartepunt. Het model is nog iets te zwaar in de neus, maar ik kan nog met de accu's naar achteren. Na 4 minuten vliegen besloot ik maar om tot de landing over te gaan en het model kwam mooi binnen. Alleen het laatste stukje van de landing was een beetje moeilijk. Aangezien de motoren onder de vleugel hangen en de inlaat vrij scherp is vangt het model zich dan ook direct op de inlaten en klapt ietwat vreemd neer, maar gelukkig zonder schade. Wel moet ik nog iets gaan spelen met de grote van de roeruitslagen.
Van opzij gezien

Van voren gezien

goeie camouflage

recht in de fan van voren

hetzelfde maar dan van achteren, en ja het zijn nu nog borstelmotoren.

speciale scharnieren aan de rolroeren, GFK vleugel.

en zo ziet de onderzijde van een rolroer eruit.

En zo zit alles op de vleugel geplakt.

Alleen de hoogteroerservo en de accu (10 cellen GP3700) zitten in de romp

Voor de eerste start.

Na de vlucht, alles nog heel.

Nu op naar de meetings.