Nieuw type pancar

Hallo Modelbouwfans,
Sinds enige jaren loop ik al met het idee rond om zelf een auto te gaan ontwikkelen.Mijn keuze is gevallen op een nieuw type pancar.Omdat ik er de laatste jaren zo seriues mee aan de slag ben gegaan en de benodigde gereedschappen heb wil ik toch over een paar zaken wat meer informatie...

Is het dus mogelijk om een nieuw merk op de markt te brengen ??
mitst er dus test gegevens zijn over de eerste pancar die over enkele maanden toch wel klaar moet staan als prototype.

De plannen die er liggen zijn nog moeilijk te omschrijven,
maar het wordt een auto die te leveren is in:

carbon uitvoering,met fel groene hopup parts,
Of met een allu bodemplaat en standaart onderdelen ( dit wordt dan de goedkopere versie...

Ik weet dat het allemaal nog een beetje onduidelijk klinkt,maar ik wil eerst weten of er dus een mogelijk heid is om met een nieuw merk auto op de markt te komen ??

Alle reactie,s zijn van harte welkom...

Is het dus mogelijk om een nieuw merk op de markt te brengen ??

Altijd, waarom niet ?
Je moet kunnen afwijken van de huidige concepten en dan ook verbetering kunnen tonen wil je de markt goed naar je toe trekken. Alleen bekende merken kunnen het maken om een saai standaard concept neer te zetten omdat je altijd wel aanhangers hebt die het kopen.

carbon uitvoering,met fel groene hopup parts,
Of met een allu bodemplaat en standaart onderdelen ( dit wordt dan de goedkopere versie...

Hmmmm.... alu bodemplaat voor een electro pancar lijkt mij niet de juiste keuze, epoxy is beter. Maar dit geeft mij wel het vermoeden dat je nog heel veel onderzoek moet plegen.

En ja, als ik de ophanging van mijn M18 in productie breng kan ik ook geld verdienen.

Altijd, waarom niet ?
Je moet kunnen afwijken van de huidige concepten en dan ook verbetering kunnen tonen wil je de markt goed naar je toe trekken. Alleen bekende merken kunnen het maken om een saai standaard concept neer te zetten omdat je altijd wel aanhangers hebt die het kopen.

Hmmmm.... alu bodemplaat voor een electro pancar lijkt mij niet de juiste keuze, epoxy is beter. Maar dit geeft mij wel het vermoeden dat je nog heel veel onderzoek moet plegen.

En ja, als ik de ophanging van mijn M18 in productie breng kan ik ook geld verdienen.

dankje wel roelof :)
Zoals gezegd is het concept nog in een begin stadium,maar hopelijk zullen over enkele maanden de eerste testen wat meer duidelijk gaan maken :)
ook kwa foto,s !

Ik zal eventjes hier reageren..:)
Dankjullie voor de belangstelling,omdat we pas bezig zijn met het uittekenen van de auto is er verder nog heel erg weinig bekend veder..De eerste testen zullen moeten gaan uitwijzen wat de auto doet,en hoe hij aanvoelt.Zoals gezegd kan dit nog enkele maanden duren,maar ik probeer jullie er zeker van op de hoogte te houden..

nogmaals dank voor jullie belangstelling !!

Wordt het een particulier project of een fabrikant ( je naam verraad mischien welke fabrikant? :)). Joost heeft idd zelf ook een pro10 ontworpen en gebouwd zoals ook een aantal andere pro10 rijders. In Duitsland zijn er ook een aantal rijders die hun ontworpen chassis verkopen in kleine oplagen.

Eentje heeft het nu uit handen gegeven aan een professionele fabrikant. Namelijk de Hatzenbach.

Hou het op carbon als bodemplaat. Niemand koop een pancar auto met een aluminium bodemplaat. Hou het zo simpel mogelijk ( KISS principe). De Hatzenbach bijvoorbeeld is een heel goed chassis en technisch vrij hoogstaand met 5 schokbrekers etc maar dat moet je wel weten af te stellen. Dat kan vrij ingewikkeld zijn en blijkbaar lukt dit niet iedereen want ze worden nu al vrij vaak te koop aangeboden.

Hanteer niet de tamiya wijze als verkoop tactiek aan. Goedkoop chassis en dan later hopups voor moeten kopen. Daar zijn we wel wat te oud voor om daar nog in te trappen denk ik. ;)

Verder succes! en ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien.

Laatst bewerkt:
En het was geen PM van mij met belangstelling om zo'n auto te krijgen/testen/kopen maar meer een aanbod om je te helpen met het design en dergelijke...

idem bij mij :) Mss niet meteen voor een pan-car, want tegen dat ik van school af ben zal die z'n ontwerpfase wss bijna voorbij zijn, maar wie weet slaat 't aan en kan er ook over andere soorten auto's gepraat worden. En daarvan droom ik, ontwerpen van RC auto's als werk doen zou fantastisch zijn :)

Back