nieuw vuurwerk; de "Fireworks IV"

Zo, dat ziet er goed uit.
Mooi uitgevoerde servo"plank" en aansturing aileron.
De pennetjes moeten wel goed en precies passen anders heb je zo last van speling.

Frans

Wat me bevalt is dat het stabilo en kielvlak een geïntegreerd geheel vormen. Jammer dat je wel zelf het profiel er nog in moet schuren en je moet maar hopen dat er dan geen stukjes uitbreken tijdens het schuren.
Beter zou zijn om het eerst in profiel te frezen en dan de uitsparingen er uit te frezen. Verder vind ik het wel een erg mooi model.

Loet Wakkerman zei:
Wat me bevalt is dat het stabilo en kielvlak een geïntegreerd geheel vormen. Jammer dat je wel zelf het profiel er nog in moet schuren en je moet maar hopen dat er dan geen stukjes uitbreken tijdens het schuren.
Beter zou zijn om het eerst in profiel te frezen en dan de uitsparingen er uit te frezen. Verder vind ik het wel een erg mooi model.

Je bedoelt dat het een kruisstaart is?

daar ben ik het idd wel mee eens..
Maar wat ik eigenlijk bedacht is dat je richtingsstabilo zo ver naar achter moet zitten om die belachelijke krachten bij de worp op te vangen.
De krachten op het hoogtestabilo zijn vele malen kleiner. Volgens mij zou het hoogteroer daarom nog wel een extra stukje naar voren kunnen. Scheelt weer gewicht in de staart!

sietse zei:
Loet Wakkerman zei:

Je bedoelt dat het een kruisstaart is?

Ik kan er niets anders van maken :D

daar ben ik het idd wel mee eens..
Maar wat ik eigenlijk bedacht is dat je richtingsstabilo zo ver naar achter moet zitten om die belachelijke krachten bij de worp op te vangen.
De krachten op het hoogtestabilo zijn vele malen kleiner. Volgens mij zou het hoogteroer daarom nog wel een extra stukje naar voren kunnen. Scheelt weer gewicht in de staart!

Ze claimen dat je minder gewicht hebt omdat het stabilo geen eigen onderdeel meer nodig heeft om op vastgezet te worden (vrij vertaald).

De krachten op het hoogtestabilo zijn vele malen kleiner. Volgens mij zou het hoogteroer daarom nog wel een extra stukje naar voren kunnen. Scheelt weer gewicht in de staart![/quote]

Een verder naar achteren geplaatst stabilo kan ook weer kleiner en lichter worden uitgevoerd Dit hoefd niet persé nadelig te zijn.
De weerstand van een kruisstaart zou overigens wel eens groter kunnen zijn vergeleken met de huidige staartjes met het stabilo voor het kielvlak geplaatst

aan hoe het eruit ziet vink hem super leip
maja hoef zeker niet naar de prijs te vragen :oops:
waarom zijn die mooie dlg's altijd zo duur eigenlijk ?

Back