nieuw

hallo iedereen ik zou willen beginnen met DLG maar ik weet niet welk model ik het best neem om mee te beginnen heeft er iemand een plan van een ideaal beginners vliegtuig span rond de 1 meter liefst op aparte a4 s

ik heb net een mail gestuurd voor de tekening
ik hoop dat ik ze zo snel mogelijk heb dat ik alles kan klaarmaken voor mijn winterproject DE MIMI

ik heb heb de tekeningen in totaal 7 bestanden ontvangen ik kan al niet meer wachten om te beginnen binnenkort materiaal halen en dan kan de bouw beginnen

bedankt ik heb net de plannen afgedrukt
let op dat je afmetingen kloppen, velen hebben een plan afgedrukt dat niet schaal 1:1 is... dus komen er fouten in u toestel.
het nodige vind je in het draadje van de mimi.

Kijk de printerinstellingen van het bestand na, ergens kan je instellen dat het 1:1 afgedrukt moet worden.

ik heb mijn plannen nagemeten en de maten kloppen niet wat moet ik nu doen???????????

Ter controle.

Ribben versie:
Bij de build-up (ribben) versie staat er rechtsboven een maatschetsje.
Met deze maten kan je de tekening checken.

Solid versie:
De maten zijn ook deels toepasbaar bij de solid versie.
Gebruik alleen de maten voor de koordes van de vleugel en hoofd maten van de staartvlakken.
De maat 100 welke de V-stelling aangeeft (enkele v-stelling) is in werkelijkheid 104.45046332 mm.

Solid tiled versie:
De afstand tussen de uitlijn blokjes is 179 horizontaal en 268 vertikaal.

Frans

De maat 100 welke de V-stelling aangeeft (enkele v-stelling) is in werkelijkheid 104.45046332 mm.

Ik heb het ook nog even nagemeten, maar volgens mij klopt dit bij mij niet.
Moet ik de lijndikte dan meenemen in de meting, of moet ik deze ervan af trekken?

Greetz,
Jurgen

Die maat van 104.45046322 is hart op hart.
Let op bij 20 graden Celcius, luchtvochtigheid van 50% op zeeniveau gemeten.

ik heb nu al de a4 s uitgesneden morgen of volgende week ze aan elkaar plakken en dan kan ik beginnen met de bouwen maar dat zal wel voor binnen enkele weken zijn

voor servo's kun je inprinciepe elke servo gebruiken die erin past. maar ik vind het het wel waard im voor een dlg te iinvesteren in servo's die goed centreren. Het kleinste beetje centreerverschil op je hoogteroer merk je aannemelijk in je worp. voor een mini kun je prima bv diamond d47 gebruiken, nadeel is wel dat deze 20 euro per stuk kosten (ik wil niets anders meer op mijn dlg's).

als je echt budget wil heb ik redeiljke ervaringen met de HXT500 van hobbycity. deze centreert minder goed en je hoort deze servo ook de hele tijd trillen, maar voor een budget optie vond ik hem nog best redelijk presteren. maar als je eenmaal d47 bent gewend wil je ook niets anders meer ;)

Back