Nieuwe aanwinst van BJ Craft de Fantasista 70

Discussie in 'F3A' gestart door p40, 23 nov 2019.

  1. p40

    p40

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    110
    Locatie:
    NH
    Mijn nieuwe aanwinst een Fantasista 70 EP van BJ Craft.

    Na een tijdje met een Sebart Mythos 50e te hebben gevlogen kon ik deze binnen de club verkopen.
    De zelfde persoon had op zolder, onder het stof nog een kist liggen en hier deed hij niets mee of ik hier wat mee kon. Hij moest nog wel in elkaar gezet worden, want dit was nog niet gebeurd. Er zat wel een nieuwe Hacker A50-16S V4 bij. Ik zeg! kom maar op met dat ding, ik kijk wel of het wat is.
    Na de kist te hebben overgenomen zag ik tot mijn verbazing dat de romp van polyester was. De kist ziet er super strak uit. Na de Hyperion ds16fcd digitale servo's te hebben ingebouwd en een YGE 90amp esc, Vandaag de kou maar even getrotseerd en een maiden gemaakt.
    Kist vliegt in principe goed, is het niet dat hij wat over de linkervleugel wegvalt en dus moet trimmen.
    Zou ik dit kunnen opvangen door wat gewicht toe te voegen aan de rechtervleugel. Vleugels zijn niet krom ofzo dus daar ligt het niet aan.
    Wat ik wel opvallend vind, is dat de stabilo van deze kist in zijn geheel beweegt en dus geen aparte hoogteroeren heeft. Dit is wel even wennen qua vliegen in mijn beleving reageert de kist langzamer dan een kist met hoogteroeren.

    Mochten er forumleden zijn die deze kist vliegen of hebben gevlogen alle info is welkom.


    Ps. Foto's heb ik even van internet geplukt maar hij ziet er exact zo uit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina