nieuwe accu gekocht voor zoom

• Topicstarter Topicstarter lsdre
  • Startdatum Startdatum
L

lsdre

Guest
goeie dag, heb nieuw lipo 11,1v 2000mah van graupner gekocht, omdat ik dacht dat mijn originele accu die bij zoom400 zat defect was (door misschien laden zonder balancer). Nu heb ik deze nieuwe lipo geladen met mijngraupner ultramat 10 en met een balancer van graupner. om daarna te proberen hoe de prestaties van deze accu waren bij de zoom. Nu viel me dit nog erg tegen. niet veel vermogen, terwijl de originele accu maar 1500 mah is. Of zou het probleem toch ergens anders in hebben gezeten en dat mijn originele accu niet kapot was, maar door iets anders een vermogens verlies heb? (misschien moter of regelaar?????

als de motor bijna op ze einde loopt heeft ie ook power verlies ;)

Goh... de Zoom, kwam vandaag nog het kapje tegen....
Staat hier onder een laag stof van 5cm :oops:

Maar idd, als je nog de standaard motor hebt gebruikt, is de kans groot dat deze versleten is.

Ik gebruikte de standaard 1500mAh accu en een 2000mAh van Kokam.
De ene leek de belasting net niet aan te kunnen en de ander was eigenlijk wat te zwaar. (motor: BL-4200kv)

Advies: kijk voor een BL-motor 3800kv en een lipo-pakket wat minimaal 20A kan leveren.

halo

ik heb ook net een zoom
ik had een kapot asje in de staart
dat nu hersteld is maar ik krijg hem niet van de grond
heb enkel de staart gedemonteerd en plots vliegt hij niet meer

Erwin Lokhorst zei:
Advies: kijk voor een BL-motor 3800kv en een lipo-pakket wat minimaal 20A kan leveren.
Kijk dan ook meteen voor een flinke dosis tail-input tandwielen, en zorg ervoor dat je die conische in de staart hebt

pimpelmees zei:
ik had een kapot asje in de staart
dat nu hersteld is maar ik krijg hem niet van de grond
heb enkel de staart gedemonteerd en plots vliegt hij niet meer
Trek de motor er eens uit en draai eens aan alles met de hand. het moet super soepel gaan allemaal.

Op zeker dat de tandwieltjes van je staartaandrijving te stijf op elkaar zitten. Dan komt hij idd niet eens van de grond

ik heb vandaag nog eens geprobeerd maar zonder resultaat.
ik heb het gedacht dat de motor slecht draait.
gaat op en neer alsof hij soms een fractie van een seconde uitvalt.

Back