Nieuwe accu?

is al eens eerder op het forum geweest, maar had gelezen dat het echt is, want het is niet enkel toshiba die eraan werkt maar ook nog andere bekende bedrijven ;)
allesinds dit draadje is al eens besproken.

groeten, samuel

Allemaal leuk maar er kleven toch nog wel "nadelen' aan deze manier van laden. De cel in het stukje is 600mAh en kan in 1 minuut geladen worden tot 80% = 480mAh. Gaan we er even van uit dat alle energie ook echt wordt opgeslagen (100% rendement) dan moet er dus één minuut met 28,8A geladen worden! Afgerond en met geen 100% rendement zou dat in de praktijk dus op een laadstroom van 30A neerkomen.
Dat is voorwaar geen misselijke lader die je dan nodig hebt. En wat als je dan een pakketje van 2S3P wilt gaan laden? Dan moet je een lader hebben die 8,43V / 90Amp kan leveren om dat accutje in één minuut (bijna) vol te krijgen.
Dat is een apparaat die je met een karretje naar het vliegveld moet vervoeren. Als je dat uit een (auto) accu wilt trekken moet je de motor erbij laten draaien anders is je accu leeg voor je er erg in hebt.

Zo`n superlader zal toch op het lichtnet moeten en een vaste standplaats hebben, ik heb dit al eerder gelezen en al een behoorlijke tijd terug :)

Ik ben benieuwd !

Ach , ik zou met 5C laden al heel tevreden zijn.....
Voor mij telt voornamelijk de energiedichtheid (capaciteit per gewicht)

inderdaad, in 1 minuut hoeft ie voor mij ook niet vol te zijn. Als ik een vluchtje van 15min heb gemaakt, mag het daarna best 20min of iets langer duren voor de accu weer geladen is, dan kun je nog steeds een normale snellader gebruiken :wink:
Dus met 3C of zoiets zou ik zeer tevreden zijn, 1min oftewel 60C is wel een beetje overdreven voor ons doel :wink:

Back