Nieuwe Align 600XL motor net besteld [AANGEKOMEN!!]

Ik heb net de nieuwe Align 600XL motor besteld voor de T-rex 600. Dit kwam doordat Skywalkertje mij even een berichtje stuurde dat ze op voorraad zijn bij helikraft, er zijn er nu nog 3.

Ik zal hier mijn bevindingen posten, Skywalkertje kan dat ook doen...

Cheers,

Richard
 
De 600 is op zich een goede helicopter, meer dan genoeg vermogen en alles wat metaal moet zijn is van metaal. Alleen heb je in de eerste 2 minuten echt gestoord veel vermogen en daarna wat minder, dat moet met deze nieuwe motor opgelost zijn.

Ik weet niet wat jou vliegstijl is maar zelfs al doe je 3D zou ik gaan voor de standaardkit met alu frames en daar eerst eens even lekker een tijd mee gaan vliegen. Goede accu's zijn wel een MUST, jammer alleen dat deze erg duur zijn. Binnenkort ga ik wat andere lipo's testen die veel goedkoper zijn, deze zouden volgens de fabrikant net zo goed moeten zijn.... even afwachten.

Hem los kopen en alles upgraden zou ik niet doen, zoals ik al zei voldoet hij prima zoals hij is... alle metalen upgrades zijn alleen maar "eye-candy" oftewel "bling".

Cheers,

Richard
 
Hoi Richard,

Indien die nieuwe batterijen voldoen, zouden die ook leverbaar zijn in een 10s versie met iets minder mAh (bvb in 3900 mAh versie zoals de EVO's).
Zou dan ook interessant kunnen zijn om deze te gebruiken op een 10s setup.
Iets minder mAh zou zijn om het gewicht te drukken.
Wat bedoel je met "veel goedkoper"

groeten
Mario
 
Bij VEEL goedkoper moet je denken aan 200 ipv 300 euro... Maar zoals ik al zei, eerst proberen, misschien is het helemaal niks en blijkt het toch weer waar: You get what you pay for.

Cheers,

Richard
 
Raptor Rulezzz zei:
De 600 is op zich een goede helicopter, meer dan genoeg vermogen en alles wat metaal moet zijn is van metaal. Alleen heb je in de eerste 2 minuten echt gestoord veel vermogen en daarna wat minder, dat moet met deze nieuwe motor opgelost zijn.

Ik weet niet wat jou vliegstijl is maar zelfs al doe je 3D zou ik gaan voor de standaardkit met alu frames en daar eerst eens even lekker een tijd mee gaan vliegen. Goede accu's zijn wel een MUST, jammer alleen dat deze erg duur zijn. Binnenkort ga ik wat andere lipo's testen die veel goedkoper zijn, deze zouden volgens de fabrikant net zo goed moeten zijn.... even afwachten.

Hem los kopen en alles upgraden zou ik niet doen, zoals ik al zei voldoet hij prima zoals hij is... alle metalen upgrades zijn alleen maar "eye-candy" oftewel "bling".

Cheers,

Richard

we zijn erg benieuwd...!!

vlieg nu samen met mn vader een logo 10 3D. beginnend. Maar wil wel meteen een setup hebben waar ik mee evrder kan, niet dat ik later nog weer moet, maar zoals je zegt, de kit voldoet ook dan al, zelfs de alu.
Bling doet me nix... (nóg niet in ieder geval)

we mogen een aantal 5000 lipo's testen en halen er anakomend jaar wat op de beurs in duitsland denk ik. Daar wil ik best in investeren, ook wel honderden euro's, als dat dan maar terugbetaald in goed vliegverkeer :)

Jelle
(weet je nu al meer dan vd motor?)
 
Heb hem donderdag besteld in Taiwan, hij is nu net in Nederland... waarschijnlijk heb ik hem dinsdag. Voorlopig is het rotweer dus maakt het niet zoveel uit...

Om even terug te komen op je originele post. Ik zou in jou geval een std. alu kit nemen en lekker gaan vliegen :wink:

Cheers,

Richard
 
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag de nieuwe motor binnen gekregen en ik zal vanavond wat foto's en mijn persoonlijke indruk melden.

@jellejansen

Ik hoorde dat je toch voor de std. T-rex 600CF bent gegaan, GOEDE KEUS!!! Echt een prima heli en als je ooit op het punt komt dat je denkt... Ik wil meer!!!! kun je altijd nog overstappen op de 600XL of tegen die tijd de 600XXXXXL of op 10s.

Cheers,

Richard
 
Ik heb de nieuwe 600XL motor net even gemonteerd, wat vooral opvalt is dat hij gemakkelijker rond te draaien is. De 600L kun je bijna niet ronddraaien, zeker niet zonder dat er een pinion is gemonteerd... met de 600XL gaat dit gemakkelijk.
Verder is hij iets zwaarder, iets langer... enfin, groter!

Ik denk dat foto's meer zeggen dan woorden, daarom nu wat foto's van mijn T-rex 600 en was nieuwe gespoten kapjes...

T-rex 600 kap
IMG_0263.JPG


T-rex 600 staart
IMG_0264.JPG

IMG_0265.JPG


T-rex 450SE kapjes
IMG_0268.JPG


600L op de weegschaal
IMG_0270.JPG


600XL op de weegschaal
IMG_0271.JPG


600L en 600XL onderkanten
IMG_0272.JPG


600L en 600XL naast elkaar
IMG_0273.JPG


600XL in het frame
IMG_0278.JPG



Ik heb de motor nog niet testgevlogen dus ik kan nog niks zeggen over de prestaties... hopelijk morgen.

Ik heb ook voor het eerst de helical gears gemonteerd, dus ik ben benieuwd!

Cheers,

Richard
 
Hey Richard,

Kapjes vallen wel op 8) , ziet er mooi uit!
Is die helical hoofdtandwiel bij jou net zo wit als de orginele?

Greetz, Aldert
 
Is die helical hoofdtandwiel bij jou net zo wit als de orginele?

Nee ik had de belichting met de hand ingesteld, vandaar dat alles zo wit is. Het tandwiel is lichtblauw.

Kapjes vallen wel op , ziet er mooi uit!

Bedankt!! Ik heb mijn andere heli's al jaren zo en je kan het inderdaad ERG goed zien.. en met de T-rex kappen is het zo erop gespoten. Perfect kwaliteit, 98% spuitklaar :wink:

Cheers,

Richard
 
Raptor Rulezzz zei:
@jellejansen

Ik hoorde dat je toch voor de std. T-rex 600CF bent gegaan, GOEDE KEUS!!! Echt een prima heli en als je ooit op het punt komt dat je denkt... Ik wil meer!!!! kun je altijd nog overstappen op de 600XL of tegen die tijd de 600XXXXXL of op 10s.

Klopt, alleen de aankoop moet nog heeeeel even wachten op de laatste centjes :) (waar heb je dat overigens van gehoord???)

evt de motor later vervangen of zo kan altijd nog als tussentijdse upgrade hih ihihihih h i ih ih h...

Jelle
 
ziet er écht stoer uit die heli van je. In mijn ogen ook wel wat anders dan de logo 10 die we hebben, maar dat lig misschien aan formaat of carbon frame of zo...

ben echt mega benieuwd wat de motor gaat doen.

Vroeger met de borstelmotoren was t hoe zwaarder lopen hoe meer power, maar die ijtd is wel voorbij, en is deze techniek natuurlijk heel anders, maar efficientie lijkt een groter punt te worden dan een grotere motor of meer magneten, of...

denk ik tenminste te zien.merken dan ... en tjah, wie ben ik , lol
 
(waar heb je dat overigens van gehoord???)

Zie onderschrift.

Even de specificaties van de 2 motoren naast elkaar:

600L motor

●Input voltage: DC25.2V 6cell Li-Po
●Max continuous current: 65A
●Max output power:1500W(prox.)
●KV value:1620KV
●Dimension: spindle 5x61.5x43.3mm
●Weight: 280g (prox.)

600XL motor

●Input voltage:DC11.1-22.2V 3-6cell Li-Po
●Max continuous current:70A/85A(60sec)
●Max output power:Approx. 1600W/2000W(60sec)
●KV value:1650KV
●Dimension:spindle 5x65x43.3mm
●Weight:Approx. 300g

Cheers,

Richard
 
Nee, vooral meer watts en amperes. Deze motor zou meer "kracht" moeten leveren en zo het toerental beter vast moeten houden, zo zou je ook meer vermogen moeten houden als de accu bijna leeg is.

Ook wordt hij als het goed is minder warm (doordat hij de hogere amps kan hebben) en zal daardoor minder snel demagnetiseren/kapot gaan.

Cheers,

Richard
 
de prestaties lopen toch altijd terug na verloop van de accu vrees ik.

misschien houd je nu wel leuk meer over.
 
Jammer dat je ook meteen je gears hebt vervangen, deze vragen ook meer vermogen dus kun je het voordeel van de nieuwe motor niet juist weergeven.
 
Back
Top