Nieuwe Align 600XL motor net besteld [AANGEKOMEN!!]

De Align motor gaat toch kapot, wat kan die winkel daar dan aan doen?
Dus een winkel in Nederland verkoopt een andere Align motor??
Ik snap je onbegrip over mijn post niet helemaal.
Het feit dat hij de verzending moet betalen staat er voor mij helemaal los van, en heb ik ook niet aangehaald dat dat absurt is of zo....
Als Align alleen de motor vergoed maar niet de verzendkosten naar Nederland vind ik dat ook vrij normaal...., Dit vind je dus ook niet terug in mijn post...
Mijn uiterst genuanceerde betoog(m.i.) ging over de klaarblijkelijke opvallend slechte kwaliteits/eind controlle van de Firma Align.

Eric

Inmiddels heb ik de motor weer terug zonder iets te moeten betalen, de taiwanese shop zal contact op nemen met Align en de kosten absorberen als ze er niet met hun uit komen.
Ik vind dat erg netjes van die shop en ik ben ook berijd om de €14,00 verzendkosten van taiwan hier heen, nog te betalen.
Bij de motor was ook de rekening van Align toegevoegd, met de reparatie kosten en wat er vervangen is.

Voordat ik de complete trex600 (+ 3lipo packs FP5000) wilde gaan bestellen ben ik prijzen gaan vergelijken en heb ik ook in mijn beslissing meegenomen dat het eventueel terug moeten sturen of niet compleet ontvangen kan voorkomen. tot nu toe heb ik er geen spijt van.

Richard, dat je nu al met je 3e motor vliegt en dat de 1e al na 100 vluchten versleten lagers had, baad mij wel zorgen. 1 lipo pack gaat dus langer mee dan 1 600XLmotor.

De service/garantie van 4rc is zeker goed, dat heb ik zelf ook al eens ervaren.
Ik denk dat je dat van een winkel in NL inderdaad kan verwachten maar van zo'n grote fabrikant toch ook?

iedergeval kan ik nu (eindelijk) naast nitro ook weer electro vliegen.

dat ze zon motor eigelijk gaan maken,...en niet gewoon een nieuwe verzenden,...mijn L motor is nooit goed geweest en heb ook uit USA een nieuwe motor gekregen, heb toen voor de xl gekozen en hebt verschil bij betaald, ben dus benieuwd hoe lang die t dan blijft doen,....

heb er denk ik nu zon 15 vluchten mee gevlogen, maar service KAN dus vanuit t buitenland ook goed zijn!

Ik had ook verwacht een nieuwe motor te krijgen en had voor het verzenden ook het serie nr. van de motor genoteerd
en de onderdelen onopvallend gemerkt zodat ik na reparatie kon zien wat er vervangen was aan de motor.
Ik denk dat ze hem repareren omdat het arbeidsloon daar erg laag is.

Richard, dat je nu al met je 3e motor vliegt en dat de 1e al na 100 vluchten versleten lagers had, baad mij wel zorgen. 1 lipo pack gaat dus langer mee dan 1 600XLmotor.

Eigenlijk is het niet de motor of de lager die verrot waren, maar de "koperen" bushings die tussen de lagers en de drum zaten. Deze waren ingegedrukt waardoor uiteindelijk de lagers kapot gingen/de uitgaande as ging afslijten. Kortom, als align deze ringetjes van harder materiaal had gemaakt dan vloog ik nogsteeds met deze motor.
De laatste motor zit er nu al meer dan 100 vluchten in en van slijtage is nog geen sprake.. misschien hebben ze het probleem al opgelost.

Ik vlieg trouwens ook niet "gemiddeld" met deze heli/motor, ik ram er zo'n 3700-4000mah door in een kleine 3,5 minuut (sticktimer).

Cheers,

Richard

Back