Nieuwe/andere zender voor mikado logo 500

Beste forum leden,

Ik heb al een aantal jaar een mikado logo 500 staan en heb hier altijd een kds K-7XII zender met een kds ontvanger bij gebruikt en ben het vliegen na 3 jaar weer op gaan pakken. Nu ben ik aan het kijken naar een zender die makkelijker en gebruiksvriendelijker is dan de kds die ik nu heb.

Nu weet ik van een aantal jaar terug dat de spektrum zenders en ontvangers goed zijn voor heli's alleen is de keuze daar in heel groot en weet ik even niet meer hoe en waar ik moet zoeken.. Zelf zit ik te denken aan de dx6 of dx8, wat raden jullie aan? Ik hoef niet 3d te vliegen en wil eerst weer oefenen en simulatie software gebruiken.

Graag hoor ik jullie mening!

Met vriendelijke groet,

Hessel Feenstra

Alles hangt af van je budget en wat je eisen zijn , wat eenvoudig instellen betreft ben ik persoonlijk
helemaal happy met mijn Jeti zender , ook de nieuw Fr sky X20 zou een goede kandidaat zijn.
Daar tussenin zit een heleboel andere keuzes, Spektrum ben ik persoonlijk geen liefhebber van .
H, :)

Ik ben het daar volledig mee eens. De DX 6 is een prulding, daar moet je geen heli mee willen vliegen.

Alles hangt af van je budget en wat je eisen zijn , wat eenvoudig instellen betreft ben ik persoonlijk
helemaal happy met mijn Jeti zender , ook de nieuw Fr sky X20 zou een goede kandidaat zijn.
Daar tussenin zit een heleboel andere keuzes, Spektrum ben ik persoonlijk geen liefhebber van .
H, :)

Welke Jeti zender bedoel je? op hun site zie ik verschillende zenders.. budget is rond de 300/400 euro.

Welke Jeti zender bedoel je? op hun site zie ik verschillende zenders.. budget is rond de 300/400 euro.
Nee voor dat geld kan je geen Jeti kopen , ook geen Frsky
Voor dat geld kan je wel goedkopere zenders vinden , maar vaak zijn ze dan juist moeilijker om in te stellen met piepkleine lcd schermpjes en zal je heel goed de handleiding moeten lezen
om de instellingen goed te doen , Ik zou even bij een club in jouw buurt gaan kijken en vragen wat daar veel gebruikt wordt en dan kunnen ze je ook helpen met instellen en dergelijke.
Als je serieus in de hobby verder gaat is een wat uitgebreide zender een goed investering die jaren mee gaat , en tegenwoordig met telemetrie is er zoveel leuke dingen mee te doen

Ik zou eens naar de radiomaster tx16s kijken. Veel opties en redelijk overeenkomend met frsky maar leuker geprijsd.

of even bij de winkel langs.

kun je ze meteen vasthouden en zo.
dat is uiteindelijk het belangrijkste..
dat instellen hoeft per toestel maar 1 keer. vasthouden doe je continu.
in die klasse heeft futaba e.e.a. zitten, spectrum ook. er zullen er vast meer zijn.

Qua heli is het vaak prettig om een niet geheel uitgeklede zender te hebben, en vaak zijn de zenders met meer dan 6 kanalen net ff wat uitgebreider.
en meestal ook net ff wat makkelijker in de omgang.

Heli is tegenwoordig ook weer niet zo bijzonder meer in een zender.
meeste 8 kanaals of meer zenders hebben het standaard in de menu's zitten.
meestal moet je alleen de ratel even uit de pitch stick schroeven.

in zoverre zullen de belangrijkste opties zijn dat er h1 en h3 swash in zit, instelbare timer op de zender.
vliegmodussen, expo, throttle hold etc is tegenwoordig redelijk standaard..
throttle curve op gas bij heli. maar ook dit is redelijk standaard.

Eigenlijk zijn zenders ook niet perse "3d" of zoiets.
3d vereist helemaal geen andere instellingen op de zender. is meer een andere manier van afstellen.
en de heli moet een beetje vermogen hebben. maar zelfs dat is optioneel.
Probeer even te verzinnen wat je belangrijk vind in een zender..

beste tip is, koop iets waar anderen je mee kunnen helpen als je hulp nodig hebt, er zijn geen echt slechte zenders meer, en zowat alle hebben nagenoeg gelijke functies.

zonder hulp zou ik wegblijven van bv opentx zenders, die behoeven dan even net wat meer kennis dan een conventionele als futaba of spektrum.

btw, als je een flybarless heli gebruikt ga je bij de modernere systeme toch al snel naar een zender waar je nog weinig van de zender zelf gebuikt, veel instellingen huizen dan in de flybarless unit.

over spektrum kan ik stellig zijn, met alle recente modellen durf ik zorgenloos alles te vliegen, echter de eerste generatie dx6i en dx8 waren problemenkinderen, die hebben onbetrouwbare potmeters.
ik zou die niet inzetten voor vliegende modellen meer.

Back