Nieuwe auto kopen

Hallo allemaal,

Graag even jullie raad en expertise.
Ik heb jaren geleden met een Kyosho achterwiel aangedreven wagentje gereden.

Nu ben ik op zoek naar een beter alternatief.

Ik heb al een aantal zaken gevonden maar ben er niet helemaal uit.

Eerst en vooral zag ik de tamiya Jeep Wrangler op het CC-01 chassis.
Lijkt me heel leuk maar ik mis denk ik de mogelijkheid tot snelheid.

Toen kwam ik de kyosho Inferno VE tegen. lijkt me heel erg leuk, veel snelheid en grondvrijheid kan beetje alle terreinen aan. Maar daar is het probleem dat het geen bouwpakket is zoals de Tamiya.

Bij de inferno leerde ik de brushless motoren kennen en nu vraag ik me af of het mogelijk is om een brushless in de tamiya te plaatsen om zo meer kracht en snelheid mogelijk te maken. Iemand daar kennis van of ervaring mee?

Ik zoek vooral naar iets dat snel kan gaan op meerdere soorten ondergrond sneeuw, aarde, beetje zand en dan ook asfalt enz. Ook zou ik het graag allemaal zelf samen knutselen. Iets bestaands een beetje omvormen moet kunnen maar niet te radicaal. Kheb geen zin om er honderden stukken bij te kopen.

Traxxas slash
Kan op alle ondergronden.
Is alleen geen bouwpakket, ik zou hem wel kopen als je geen geschikt bouwpakket kan vinden :)

Hij komt zelf met een 1/8 buggy en dan beginnen jullie over een slash...

Je zou kunne gaan voor een race buggy van bv. team associated/team losi/xray die zijn allemaal in kit versie te verkrijgen. Team associated en Team losi hebben een electro buggy in hun assortiment zitte, de meeste andere merken zijn om te bouwen... Je moet dan wel rekenen op bedragen richting de 800 euro als je een goede motor wilt hebben en alles nieuw wilt... en dan nog batterijen er bij.

ik denk dat veel mensen de slash aanraden omdat hij relatief goedkoop is en goed
je zou ook aan een 4X4 slash kunnen denken die is al brushless+2.4ghz+4wd

Ik heb alleen de slash aangeraden als je geen leuk bouwpakket kan vinden

bedankt voor de hulp.
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen tussen de slash 4x4 en de inferno ve.
enige nadeel aan de slash is dat ie 1/10de is maar zoveel verschil met de inferno 1/8 zal dat wel ni maken zeker.

Kunnen jullie me zeggen waar ik beide modelletjes kan krijgen?
Liefst zo goedkoop mogelijk hehe :p

Tenzij je natuurlijk nog zo'n interessante modellen kent voor een gelijkaardige prijs. Liefst had ik een zelfbouwpakket gehad maar jah je kunt niet alles hebben in het leven.

Dank bij voorbaat

De Slash is zo groot met zijn afmetingen dat het net een 1/8 is

Ik heb sinds een week nu een Ansman Pro X (kit versie) Kost 140 euro,
Servo 30, Regelaar + ESC 210, Banden + insert 40 euro, en een ontvanger 45 euro. De lipo heb ik nog zelf ;)

Ben je voor 465 euro klaar, Heb je egt een top auto, kan je zelf bouwen. het is wel een 1/10 2WD. Heb je een competitie waar je gewoon met de top mee kan rijden!!

En anders een E-revo kopen!! niet stuk te krijgen. Het kost wat maar je hebt dan ook wat. De onderdelen die snel stuk gaan zijn goedkoop. En heb me onderedelen vaak binnen 1 dag!!

Je hoeft hier niet naar te luisteren/leze ;). Maar als je veel denkt te gaan sleutelen dan zal ik in ieder geval voor een traxxas gaan!! Altijd makkelijk aan te sleutelen en goed te onderhouden!!

Mvg, Jimmy

De LRP S8BXe, da's een buggy in de stijl van de Inferno, maar die je zelf moet bouwen, en waar je ook zelf je motor, regelaar,... bij moet kopen. De buggy zelf kost iets van een €350, maar al de andere zaken kosten ook nog wat, natuurlijk afhankelijk van waar je ze haalt, maar reken toch maar op ongeveer nog eens dat bedrag van de buggy.

Ook de Ishima Rave E1.0R is zo'n buggy kit. Alleen vind ik die amper ergens te koop.

Ik heb dan toch maar gekozen voor de RTR Kyoscho inferno ve.

kits bestaan nog wel maar persoonlijk lijken ze me een beetje duur.
die inferno was juiste op het randje.

Gisteren gekocht en uitgepakt.
kabeltjes aangepast voor de batterijen en dan rijden maar. helaas regende het dus het is bij rijden op een blokje gebleven.
Hopelijk vandaag beter weer dan test ik dat beestje eens helemaal.

bedankt voor alle advies!

Ik ben blij dat je een goede keus hebt gemaakt ! Hopen dat je veel plezier aan je auto hebt :)

Zal ik zeker nog es doen maar dat kan nog een tijdje duren.

Der weet niemand soms geen goede plaatsen om daarmee te gaan rijden?

Water verteren deze wagentjes niet zo goed zeker? hehe:hammer:

Back