Nieuwe Auto welke ? Hpi Of Carson

  • Topicstarter Topicstarter Delano
  • Startdatum Startdatum
D

Delano

Guest
Beste lezers

na de problemen met mij oude thundertiger en het niet tot moeilijk verkrijgen van onderdelen..

ben ik gaan shoppen in rotterdam

ik ben bij meijer en blessing terecht gekomen die bieden naar eigen zeggen een goede auto aan van carson (RTR) voor 349,-

en bij Van Nieuwenhuyzen Modelbouw , die bieden een HPI aan voor de 349,- een OFFROAD (RTR) die er erg mooi uitziet ... maar je mag niet laten verleiden door de looks , ben ik bang

allebei zeggen ze dat het de beste merken zijn en goede ervaringen en onderdelen zijn makkelijk te krijgen ..

wat raden jullie aan , het is puur voor fun , geen wedstrijden etc etc

ik ben een beginneling , en had daarom die thundertiger gekocht dat was niet zo wijze keuze ivm het niet krijgen van onderdelen :(

wie helpt deze jongenman , met zijn keuze zodat ik weer rijplezier heb !
 
carson en hpi zijn inderdaad nagenoeg overal te verkrijgen. maar over welke types gaat dit? dus welke carson en welke hpi? dat kan ook helpen met beslissen ;).

Groeten,

Ruben
 
Merken & Type's

Stom van me omdat er niet bij te zetten .. sorry

het gaat om de HPI RT3+ EVO van Carson wist ik het type niet meer

echter moet ik zeggen dat de verkoper van de HPI wel guller qua service en info , dat vondt ik bij de verkoper van die Carson wel anders :(
 
is dat geen onroad? die hpi herken ik namelijk niet, ook op de hpi site zie ik hem zo snel niet.
maar hpi is een kwalitatief beter merk dan carson, vind ik persoonlijk.

Groeten.

Ruben
 
is dat geen onroad? die hpi herken ik namelijk niet, ook op de hpi site zie ik hem zo snel niet.
maar hpi is een kwalitatief beter merk dan carson, vind ik persoonlijk.

Groeten.

Ruben

ja klopt is een onroad , van die offroad weet ik het type niet zo snel meer
 
haha, nee vandaar, achter de hpi stond offroad, raakte even in de war ;). ik zou zelf voor de hpi gaan, als ze redelijk vergelijkbaar zijn. onderdelen overal te krijgen, en het is een goed autootje als ik de goede in mn hoofd heb ;).

Groeten,

Ruben
 
@ delano

Ikzelf rijd al een tijdje met veel plezier met de HPI rs4 evo, onderdelen hiervoor zijn vollop verkrijgbaar en redelijk betaalbaar ook, voor de carson auto's weet ik het niet!
Kan alleen zeggen dat HPI mij persoonlijk erg goed bevalt.
 
Als ik jou was zou ik even mijn blikveld verbreden en naar een echte specialistische shop gaan. De shops die jij noemt doen veel, maar heel veel meer dan RC. Bovendien is het pertinent onwaar dat Carson en HPI de beste merken zijn, nog los van de vraag of er wel een 'best merk' is.
Ik woon ook in Rotterdam, en ga eigenlijk altijd naar Ted's RC Shop in Rijswijk, of naar PK in Dordt. Good luck!
 
@ jaapj,

Het ging de poster ook niet om het beste merk, alleen ging het hem om de keuze tussen een auto van HPI of van Carson voor hetzelfde geld.
 
allebei zeggen ze dat het de beste merken zijn en goede ervaringen en onderdelen zijn makkelijk te krijgen ..

Ik triggerde op deze uitspraak, het zegt namelijk ook iets over de objectiviteit van de verkoper(s)... Ik zou mijn licht eens ergens anders opsteken en verder kijken dan HPI en Carson, maar wie ben ik he ;)
 
@ jaap J,

Ik snap wel wat je bedoelt, maar de TS zegt ook dat hij beginner is en dat hij met de thundertiger flink pech gehad heeft en geen wedstrijden rijdt.
Je hebt gelijk om bij meerdere RC-shops te kijken voordat hij beslist wat ie koopt.

Aan een auto van HPI heeft ie voor dat geld een uitstekende beginners auto waar ook vollop onderdelen voor verkrijgbaar zijn en dat tegen niet te hoge kosten. Ikzelf heb destijds ook gekozen voor HPI en dit was omdat bij mijn modelbouwzaak HPI onderdelen beter leverbaar waren dan die van Carson.
 
Jep, en ik heb zelf destijds een Carson aangeschaft en daar was ik niet tevreden mee. Dus als ik moest kiezen zou ik niet de Carson nemen. Dat gezegd hebbende: er zijn veel meer merken dan deze twee en er zijn er ook die voor minder geld dan de HPI meer kwaliteit bieden, denk ik. Maar ik ben een electrojongen, dus eigenlijk moet ik me er niet mee bemoeien...

Toch denk ik dat een gespecialiseerde shop met verschillende merken uiteindelijk een beter advies kan geven dan de twee waar de TS nu geweest is.
 
@ Allemaal

dank je wel voor de vele tips en opmerkingen ...

ik ga idd van de week , naar pk in dordt omdat , daar hoor ik goede verhalen over .. van beginners in mijn omgeving en van de mensen om me heen die al langer bezig zijn ....

ik wil idd niet over 1 nacht ijs gaan ivm de geschiedenis van TT

dus ik ben er nog niet helemaal uit :)

ik hoorde ook over het merk Serpent , echter met wat ik zag tot nu toe
ligt dat duurder dan bijvoorbeeld een HPI ...
 
Serpent is echt een wedstrijdmerk. Auto's als de 960, 950, 720,710, 705 en de S400 allemaal circuit waardige auto's. Als jij niet op het circuit gaat rijden niet kopen! Mag wel;) maar tis wel zonde..
 
Heb zelf na jaren niks meer met rc gedaan te hebben een HPI Sprint 2 gekocht. Wilde niet voor de E10 gaan omdat toch wel "goedkoper" uitzag. De mijne was een sport versie, je moest zelf een accu en lader al hebben of los kopen. De rest zat erbij. De Sprint kun je eventueel upgraden (hop-ups merk ik dat het nu heet) met carbon chassisdelen en andere ongein. Moet zeggen dat zo uit de doos het niet aan te raden is ermee te gaan rijden. Bij de mijne stond een voorwiel onder een ander camber dan de andere wielen. Stuur was niet netjes afgesteld. Ook liep de hele aandrijflijn behoorlijk stroef. Heb hier tweemaal mee gereden en ik haalde met een 2400mah accu iets van 8min. Toen de auto uit elkaar gehaald en eens een goede schoonmaak en smeerbeurt gegeven. Tevens schokbrekers opnieuw gevuld. De auto loopt nu vele malen soepeler en haal met dezelfde accu nu 13min.

Moraal van het verhaal, RTR is leuk maar kijk de auto toch nog eerst eens na voordat je gaat rijden.
 
Back
Top