Nieuwe auto.

• Topicstarter Topicstarter Johan72
  • Startdatum Startdatum
J

Johan72

Guest
Geachte,

Ik overweeg een 1:10 offroad 4WD elektro auto aan te schaffen. Maar nu heb ik een paar vragen:

Is er in deze klasse een redelijke animo voor wedstrijden? Hoeveel deelnemers zijn er bijv. bij het NK? En hoeveel banen zijn er (zo ongeveer) in Nederland voor deze klasse?

Nu nog kiezen welke auto, motor, snelhiedsregelaar, accu, stuurservo en ik wilde het meteen maar goed aanpakken: Wat voor auto's en configuraties worden er bij het NK gebruikt?

Ik heb dit forum al wat doorgelezen en zelf heb ik voor de auto de volgende kandidaten gevonden:
- Schumacher Cat SX (wat nerveuzig stuurgedrag?)
- Iets van Losi maar het type kon ik niet precies vinden....?

Maar ik denk dat het lijstje zeker niet compleet is.

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite om te antwoorden.

Beste Johan72,

Er is veel keuze wat betreft 4WD auto's. Je kan het beste kopen waarmee er in je omgeving gereden wordt, dat is het makkelijkste met hulp en eventueel onderdelen (ook dus kijken naar winkels!).

Bij het BNK (een los NK is er niet) wordt er gereden met :
- Tamiya
- Schumacher
- Yokomo
- Losi
- Team Associated

En vast nog wel wat meer ;) Ik denk dat als je naar Belgium - oOple.com Forums surft, je een veel beter antwoord krijgt, daar zitten de BNK rijders :)

Misschien is het handig dat je er even bij vermeld waar je woont.

De twee serieuze 1/10 offroad banen in nederland waar (b)nk's gereden worden zijn Mac Vlijmen en MVB Bergschenhoek. Dit jaar komt er geloof ik nog eentje bij.

Ik ben zelf lid van MVB. Op een clubwedstrijd zijn er tussen de 10 en 20 4wd buggy's. Dit aantal blijft elk jaar groeien.

Het meerendeel rijdt bij ons met een Associated B44. De rest zijn Schumachers, Losi's (oude xx-4's) en Tamiya.

Op een BNK zijn er meestal tussen de 20 en 30 4wd's.

Hmmmmmm....

Vroegah ;-) tussen mijn 14de en 17de deed ik in deze klasse mee aan het NK. Ik had destijds een Kyosho Optima, een Yokomo en dan een moeilijk nummer.

Toen waren er heel wat meer banen. Stuk of 10 toch wel meen ik me te herinneren.

De Associated B44.1 was ik intussen ook al op het spoor ja...en de Durango Dex410? Is dat wat?

Heb je in de buurt een lokale hobby shop?? Daar kan je veel info opdoen.

Nou bij mijn lokale hobby shops kom ik niet ver hoor. Kunt beter bij een vereniging die in de buurt zit gaan kijken.

DEX410 is zeker een goede en erg mooie auto maar wel een stuk prijziger dan een B44 maar die is dan ook niet zo mooi.

Ik heb ne B4 (2WD) en een Durango Dex410R.

De B4 blinkt uit in zijn simpelheid, onderdelen zijn spotgoedkoop en geeft je ongemeen veel rijplezier voor zijn prijs...

De Durango is een stuk prijziger, 4WD, kan je ongemeen hard mee gaan :D echter zou ik deze niet aanraden voor een beginner... Er zijn zoveel kleine prulletjes aan deze wagen waar je rekening moet mee houden eer hij lekker aant knallen is. Echter heb je een locale hobbyshop die je genoeg info kan verstrekken, zeker doen ;)

Back