Nieuwe Balancer / equaliser van Pulsar

Hoi,

Ik heb een nieuwe balancer / equaliser besteld. Dit is niet omdat ik niet meer voor Orbit ben. Nee, ik word nog altijd gesponsord door Orbit, en test nog steeds voor hun. Maar omdat hun 5s balancer niet werkt op mijn 10s cellen, moet ik uitwijken. Er zal wel komende lente een nieuwe lader uitkomen met balancer (is in ontwikkeling) maar zolang wacht ik even niet.

Zo nu back to the point.
Ik heb bij Pulsar de nieuwe Equaliser bestelt. Als het klopt wat dit apparaat allemaal kan, is het een geweldig nieuw speeltje voor de dure Lipo en andere Li** cellen.

Kijk een hier:
Pulsar Equaliser

eequal1.jpg

pulsar-EQUAL

*12 Kanäle
*45 W Dauerleistung
*Dauerstrom von bis zu 0,75 A pro Zelle
*hochpräzise bis auf 3 mV
*dreistufiges, intelligentes Equalizen
*drei Betriebsarten (Fast, Equalizing, Test)
*Unter-/Überspannungs-Notabschaltung
*Notabschaltung für alle Ladegeräte integriert
*extrem niedriger Eigenstromverbrauch
*einsetzbar für alle Lithium-Typen
*volle Displaykontrolle (Grafikdisplay)
*einfachste Bedienung
*Prozesszeitüberwachung
*via Internet updatebar
*Zellenunabhängiges Equalizen, es können auch mehrere zugleich aktiv sein
*Kommunikation mit Pulsar 2 und Akkumatik
*PC-Schnittstelle
*Real-Time-Modus, um bei Last alle Einzelzellenspannungen zu verfolgen
*programmierbar
*temperaturgeregelter Lüfter
*hochwertiges Alugehäuse (bepulvert)
*Speziell entwickelte PC-Software

Groeten
Roel

Dus als ik het goed lees is dit ook meteen een 12 cel A123 (ok LiFePo4) balancer/equalizer? Mooi is dat alvast 1 extra optie. :)

mooie balancer hoor.
Prachtige functies!(updaten via internet bv is ideaal.)
Alleen wel behoorlijk aan de prijs.

één ding snap ik niet, waarom zou je 0,75A per cel willen balanceren? Het balanceren is juist om kleine verschillen weg te kunnen werken. Als een universele balancer dat niet kan bijwerken, is er iets series mis met je pakket. Ook als je hele grote Lipo packs gaat gebruiken. (waar deze balancer ook voor gebruikt zal gaan worden.)

Hoi,

Waarom 0,75 Amp / cel goed voor is? nouja deze Pulsar gaat in de toekomst zelfs tot 1 Amp per cel kunnen balancen.

Antwoord op je vraag!!

Stel jij laad nog met 4 Amp of meer je cellen. En 1 cel loopt buiten het spoor, dan heeft dit apparaat genoeg vermogen om dit tijdens het 4 Amp laden al te corrigeren!!

Groeten
Roel

Als het verschil tussen cellen zo groot is, dan is die cel echt wel lek en/of versleten. Binnen een laadperiode zal je met een goede accu, nooit lang met zo'n hoge balanceer stroom aan het balanceren zijn. Zelfs niet met grote FePO4(A123) die je binnen 15 minuten mag laden.

Het enige voordeel wat ik erin zie is als je een Lixx pakket wilt balanceren, zonder daarbij te laden. Dus alleen balanceren/equalizen. Bij grote verschillen tussen onderlinge cellen(=ergens iets goed mis) zal deze balancer een stuk sneller zijn.

ding kan max 0.75 mAh per cel weg laten lopen met een maximum van totaal 45W. Als 1 cel verkeerd loop bij 4A laden kan hij niet die ene cel laten afvloeien, hij kan alleen de lading afremmen voor die ene cel.

Back