Nieuwe batterijen in aantocht ???

Ik hoop zo hard dat de technologie een doorbraak maakt... dit lost enorm veel problemen op in onze hobby alleen al.. haha... moet je na gaan...mogelijkheden zijn eindeloos.

Zou inderdaad geweldig zijn, maar tegelijk, stel dat iets met zo'n enorme energiedichtheid vlam vat? Brr..... Ik vind volgeladen LiPo's nu al eng.

Hallo.

Klinkt verleidelijk, maar ik ben bij dit soort dingen altijd een beetje achterdochtig. Lees het bericht maar eens: om aan te geven wat er mogelijk is geven ze het voorbeeld van het starten van een auto d.m.v. de batterij van je mobiel, maar als je verderop naar de eventuele toepassingen kijkt staan er wat voorbeelden van consumenten-elektronica en zo, maar geen enkel voorbeeld van aandrijving, dus een auto of zo. Ze zeggen bijvoorbeeld dat je een mobiel van een paar millimeter dik in één seconde kunt laden, maar dat dan bijvoorbeeld een electrische auto op een accu van de afmeting van, pak 'm beet, een pakje sigaretten kan rijden lees je niks. Valt me op.

Groet, Jan.

Klinkt verleidelijk, maar ik ben bij dit soort dingen altijd een beetje achterdochtig.

Ja, daar heb ik ook wel last van.
Wat ik niet kan plaatsen is toepassingen met hoge stroomsterktes. Waar moet de warmte afgevoerd worden als je hoge amperages uit een heel klein volume wilt trekken. Kijk eens naar de accuklemmen van een auto bijvoorbeeld.

Groet,

Ad

Back