Nieuwe Beginner

• Topicstarter Topicstarter Turatie
  • Startdatum Startdatum
T

Turatie

Guest
Hallo allemaal van modelbouwforum.

Ik wil me langs deze weg even voorstellen.
Ik ben 26 jaar en woonachtig in Den Helder.

Sinds een maand of 2 ben ik helemaal gek van RC helicopters.
Ben gestart met een Robbe LAMA G4, maar hier was ik al snel op uitgekeken.
Heb sinds 2 weken een Robbe Spirit Fun.
Deze is erg lastig vind ik, eerst dus maar flink oefenen op de simulator.
Had de staart met mijn eerste vluchten jammer genoeg stuk gevlogen.
Nu is die weer gelukkig gemaakt, hoort erbij zeiden ze tegen me dat je m wel eens stuk vliegt:wink:

Als iemand nog goede beginnerstips heeft hoor ik ze graag.

Groetjes Turatie

Hey congrats met je nieuwe aanwinst! :D

Crashen hoort er nu éénmaal bij. Iedereen crasht vroeg of laat wel eens. Ik ben ook nog _maar_ een beginner.

Yep, bij mij hetzelfde. Ben ook dit jaar begonnen en inmiddels twee crashes gemaakt waar je niet vrolijk van wordt. Mijn tip: oefen heel veel op de simulator en bouw het vliegen met veel geduld op. Ik was begonnen met veel geduld, lees 20 accu's leeg gevlogen met alleen hoveren en oefenen op FMS en dacht toen dat ik wel een rondje kon vliegen. Mooi niet dus. Je moet echt zeker raken van de stuurrichtingen, voordat je een stapje verder gaat.

En misschien overbodig, maar zorg in het begin er voor dat je altijd achter je heli staat en blijft staan. Zo hoef je niet meteen te leren sturen met de neus van de heli naar je toe. Dat is uiteraard extra moeilijk, omdat elke stuubeweging dan gespiegeld is.

Verder blijf ik het erg leuk vinden. Succes en veel plezier.

Flink hooveren, afentoe een keer landen en opstijgen, dan voorzichtig (ik zeg voorzichtig) een keer de staart draaien zodat de heli met de neus naar rechts of links hangt en dan verder hooveren. Zolang dat nog geen natuurlijk (of goed) gevoel geeft blijf dan nog maar ff hooveren.
Wat je ook kan oefenen is een vierkantje hooveren met tail in, of een rondje.
Je kunt ook op een bepaalde plek proberen te landen, ook een leuke oefening.

Ik heb alles geleerd zonder sim, en wat je ook moet hebben als je een stappie verder wil dat je een soort escape plan, dat het terug in tail in vliegen een natuurlijke beweging word ,en genoeg ruimte om de escape in tezetten.

Dit zijn mijn ervaringen, misschien zijn er andere of misschien betere ervaringen.

Suc6
en veel vlieg plezier...!!!!!
Maarten.

Back