Nieuwe berichten in forum

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Zjeraar, 13 jan 2011.

  1. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Hallo,

    Ik vroeg me af of er anderen ook het volgende merken:

    Ik zie regelmatig dat er nieuwe berichten zijn in een subforum, maar als ik dan ga kijken, blijkt dit niet zo te zijn. Er zijn wel nog ongelezen berichten, maar dat is dan in een topic dat mij niet interesseerd, dus heb ik dat niet geopend. De volgende keer dat ik het forum bezoek is dit nog steeds zo, het wordt op een of andere manier niet meer gereset. Ik moet dus onderaan het forum klikken op "markeer alle forums als gelezen" om het volgende bezoek te kunnen zien waar er echt nieuwe berichten zijn bij gekomen.

    Ik vind dit nogal vervelend, het was overzichtelijker als dit automatisch gereset werd, zoals 't vroeger ging.

    Is dit enkel iets wat bij mij voorkomt, of merken andere mensen dit ook?
     
  2. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dit herken ik niet. Alle berichten die je te zien krijgt na het menu "Nieuwe berichten" zijn inderdaad ook nieuw (tenminste bij mij)

    Ja, maar de "echte" nieuw berichten en de "oude" worden toch gescheiden door een regel waarin zoiets staat als "onderstaande discussies zijn niet gewijzigd na je vorige bezoek, maar bevatten nog wel ongelezen berichten". Dus alle berichten boven deze regel zijn echt "nieuw".
     
  3. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    niet iedereen gebruikt die functie.

    ik blader ook over de main body forum heen.
    En ook ik constateer het wel is net als dat ik iedere keer op moet letten niet te vergeten alles weg te boeken als gelezen.
     
  4. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Sorry hoor, maar dan begrijp ik het nog niet.
    In de hoofdforum pagina zie je toch alleen het nieuwste bericht per subforum?
    Daarin zie je toch niet of iets gelezen of ongelezen is. Of hebben we het toch weer over iets anders.

    En als het helpt, je kan alle forums ook als gelezen markeren via het "Directe Links" menu in de menubalk bovenaan.
     
  5. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Nee, ik bedoel dit:

    Vroeger stond een topictitel in het vet en was het icoontje oranje gekleurd als er in dat topic een nieuw bericht is geplaatst, sinds het vorige bezoek aan het forum. Bij het verlaten (of bij het opnieuw bezoeken) van het forum werd automatisch alles als gelezen gemarkeerd, bezocht of niet.

    Tegenwoordig staat de topictitel in het vet, en is het icoontje oranje als ik dat topic nog niet geopend (en dus gelezen) heb. Maar sommige topics wil ik helemaal niet bekijken. Dus die blijven in het vet staan, tot ik "markeer alles als gelezen" heb aangeklikt. En dat vind ik wat vervelend...
     
  6. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Ad geeft al aan dat er eigenlijk niet veel is veranderd. De echt nieuwe topics zie je gewoon staan. Je ziet echter ook de topics waar nog ongelezen berichten in staan sinds je vorige bezoek maar dan staat die schijdingsregel er tussen.

    Aan het begin is het even wennen maar als je dit weet dan is er eigenlijk alleen wat extra's bij gekomen, dat wil zeggen, de berichten die je nog niet had gelezen.
     
  7. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    welke lijn ?
    [​IMG]

    ik moet echt elke keer aan denken om alles als gelezen te markeren.

    en ik hoef geen 98 forums in een negeerlijst want soms vind ik het leuk om ook in andere afdelingen te neuzen.

    van mij mag nadat ik 15 minuten niet aanwezig ben geweest alle berichten die tot mijn laatste activiteit als nieuw stonden weer als gelezen gemarkeerd worden.

    nu staan er soms nog berichten van 4 dagen oud als nieuw.
     
  8. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Je moet dat niet zien als "nieuw" maar als "nog niet gelezen" Gelukkig is die scheidslijn er wel zoals Ad al aangaf.
     
  9. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Ik weet ook van geen scheidslijn af...
    Maar goed, via directe links markeren als gelezen gaat ook, dan doen we 't zo maar :)
     
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Die scheidslijn staat in de lijst van berichten die je krijgt als je het menu "nieuwe berichten" kiest.

    Groet,

    Ad
     
  11. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    [​IMG]

    9 paginas in 1 avond...
     
  12. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Tja, dat heb je als je een "alleseter" bent.
    Ik schakel alles waarvan ik op voorhand weet dat ik er toch niet naar kijk via mijn gebruikersinstellingen uit. Ik heb niets met modelvliegen en -rijden, dus die krijg ik al niet te zien. Verder koop en verkoop ik niets via het forum, dus die heb ik ook verbannen (en dat scheelt een jas, hoor). En dan blijft er voor mij een redelijk overzichtelijk rijtje over. Gebeurt maar zelden dat het bij mij meer dan een pagina wordt.

    En daarbij, zoals Burp al terecht aangaf. Het forum geeft dingen aan als "gelezen" of "niet-gelezen", en niet als "oud" of "nieuw". Als het forumbeheer zou besluiten om alle berichten als "gelezen" te markeren op elk moment dat iemand het forum verlaat, dan denk ik dat er pas echt een golf van protest zou volgen.

    Natuurlijk heeft iedereen zo zijn voorkeuren, maar het is denk ik onmogelijk aan ieders wensen te voldoen. Zo zou ik het prettig vinden als je in een lijst ongelezen berichten als gelezen zou kunnen aanvinken zonder ze ook daadwerkelijk te hoeven openen.

    Maar als forum moet je nu eenmaal op zoek blijven naar een soort "grootste gemene deler". En het toevoegen van allerlei nieuwe keuzemogelijkheden/opties maakt het forumgebruik steeds ingewikkelder, wat nieuwkomers zou kunnen afschrikken.

    Wat dat betreft blijkt ook in de forumwereld Utopia altijd net achter de horizon te liggen.

    Groet,

    Ad
     
  13. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Tja, forums gemarkeerd als oud of nieuw was het tot pakweg een goed half jaar geleden. Toen is om een of andere reden omgeschakeld naar gelezen of ongelezen, maar ik dacht dat 't aan m'n browser of aan m'n pc lag. Toen het me toch wat begon te irriteren heb ik 't hier maar eens gepost...

    In de "legende" van het forum staan de icoontjes ook nog steeds uitgelegd als "topic met of zonder nieuwe berichten". En dus niet als "met of zonder ongelezen berichten".
     
  14. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Vroegâh was het ook niet anders dan dat je na uitloggen of zoveel tijd inactief alles standaard als gelezen gemarkeerd werd.

    wat dat betreft ga ik de vlieg en heli hoek maar is verbannen dan ;)

    En dat werkt dus niet want nu kan ik ze ook op de main page niet meer zien:eek:nweer::eek:nweer::eek:nweer::eek:nweer::bad-words::bad-words:

    dat wil ik dus ook niet...

    ik wil best dat nieuwe berichten gebruiken voor de forums welke ik wel volg.
    maar wil nog wel vrij zijn in andere subfora te neuzen....
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2011
  15. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    De knop "markeer alle fora gelezen" gebruik ik veel, maar vind dat het lang duurt (als in: seconde of 10-15) eer die actie is doorgevoerd. Op andere fora gaat het met de snelheid van een muisklik; "alles gelezen markeren, klik, uitloggen klik", pc af. Op MBF duurt het wat langer, is hier een oplossing voor?
     
  16. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Gewoon even wachten.
    Mij was het ook opgevallen.
    Maar zolang de rest van het forum flitsend snel is hoor je mij niet mekkeren over iets "onbenulligs".
    Kan ook komen omdat ik niet per seconde hoef te betalen.:D
     
  17. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Over snelheid van het forum totaal geen klagen, dit kleine "mankementje" is inderdaad helemaal niet belangrijk.
     
  18. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Ik denk dat het komt omdat we redelijk wat forums en sub forums hebben. Ik zie geen mogelijkheden om aan de instellingen wat te veranderen waardoor het sneller zou moeten gaan. We moeten er mee leven denk ik. :)
     

Deel Deze Pagina