Nieuwe Bixler2 motor, Advies?

Nouja zoals in mijn ander Draadje..

Ik zit nou met een bixler 2 zonder motor, nou zijn de standaard bixler 2 motors ook bij HK niet op vooraad en niet in het EU warehouse, Ik heb wel allweer dezelfde ESC, in mijn winkelkar gedaan maar nu nog een beetje een leuk motortje geschikt voor een totale beginner, maar ook de mogelijkheid om wat FPV gear de lucht in te krijgen, liefst met dezelfde prop adapter en diameter van standaard bixler2.

Groet

Marc

De twee vuistregels voor vervangende motor (bij gelijkblijvende accu en prop)

1. Zelfde Kv.
    Voor eenzelfde toerental.
    EN
  2. Zelfde massa.
    Massa is, bij gemiddelde motorkwaliteit, redelijke indicator voor max.stroom en max.vermogen.

Laatst bewerkt:
Tja heb nu gewoon de NTM 1800KV genomen wat een upgrade is tegenover de nogal summiere 1300KV die standaard in de bixler2 zat.

Ook all wilde ik wel zoals gezegd eigenlijk de originele bixler 2 motor maja niet op vooraad.

Dus dan maar de next best thing wat ik op een bixler 2 upgrade review zag en dat was dan wel een 2200KV maar ik als beginner heb dan maar gewoon wat lager genomen en voor de 1800KV gegaan, en vervolgens gekeken naar welke ESCs andere gebruiken en de plush40 amp leek ook nogal in trek, had alleen niemand bij gezegd dat ik die zelf moet gaan solderen.

Tja heb nu gewoon de NTM 1800Kv genomen wat een upgrade is tegenover de nogal summiere 1300Kv die standaard in de bixler2 zat. ...
Van 1300 via 1800 naar 2200 rpm/volt is een gigantisch verschil. Motorstroom wil oplopen met derde macht van Kv (en met kwadraat van spanning), in dit geval met factor (1800/1300)^3 = 2,6, bijna een verdrievoudiging. Deze motor gaat je regelaar flink opblazen :(
Als Kv toeneemt van 1300 naar 2200rpm/volt, wil motorsstroom toenemen met factor (2200/1300)^3 = 5!

Het is geen upgrade want ...
The Kv constant (motors have just one Kv, not 1800Kv), is not a rating, not a figure of merit, it's just a characteristic. More windings will give lower Kv, less windings will give higher Kv, that's all there is to it, no big deal, anyone can do that.
A motors Kv constant says nothing about a motors max.power, max.current and rpm.
Maar we weten wel dat motor/accu-stroom wil stijgen met kwadraat van spanning en derde macht van Kv.

Doe je jezelf, je elektronica, je motor en je portemonnaie een groot plezier
Wat iedere e-vlieger moet weten (©Thieu Trum)

E-flight 101 by RCG member Ken Myers, will at least save you a ruined LiPo (or worse!), a burnt motor and a fried ESC:
The Ampeer
-> Electric Power Basics

followed by
The Ampeer
-> Everything youw wanted to know about e-flight (Ed Anderson)
Table of Contents

• Things To Check On a Ready-To-Fly (RTF)
  • What You Need To Know About Receivers
  • What function goes on which stick?
  • Battery Basics
  • Amps Versus Volts Versus C
  • Lithium Battery Chargers
  • Balance chargers versus external balancers
  • Extending Flight Times While Maintaining Balance (proper CG)
  • Understanding the Electronic Speed Control (ESC)
  • he Low Voltage Cutoff Feature (LVC) Of Your ESC
  • The Role of the Battery Eliminator Circuit in Your ESC (BEC)
  • Sizing Power Systems for Electric Airplanes
  • Prop Versus Amps
  • Why Consider a Gearbox?
  • What Do the Kv Numbers On Motors Mean?
  • Who Needs a Wattmeter/Power Meter?

Laatst bewerkt:
dus een 40 Ampere ESC/Regelaar is niet genoeg hiervoor? HobbyKing raade zelfs een 30Ampere ESC/Regelaar aan, heb trouwens ook geen enkele Accu gepakt onder de 30C

mijn Setup zal dus in de nabije toekomst zijn:
1800Kv Motor
40 Ampere ESC/Regelaar
Zippy Flightmax 30C 2200mAh Accupacks
Lijkt me zeer sterk deze ESC deze motor niet aankan O.o

EDIT:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...KV_438W_EU_warehouse_.html?strSearch=NTM 1800

Ze raden een 30 Ampere Regelaar aan, de mijne is 40 nu geen 25 meer, Maar de 25 die ik eerst gebruikte was ook goed voor 40 Ampere(heb der eimand zelfs die 2200kv mee zien gebruiken, moest wel echt in de vliegstroom worden geplaats wegens koeling, zodat deze niet zou uitbranden)
Anyhow wat je zegt begrijp ik wel ja, daarom heb ik ook gelijk voor 40 ampere Plush gekozen, welke 10 Ampere meer aankan dan deze motor zal trekken.

Enige wat ik nog niet weet is egenlijk de C Rating op de batterij in relatie tot de Ampere.

Ik ging er vanuit dat je regelaar op je eerste motor was afgestemd qua stroom.

C wordt uitgelegd in sticky in het Accu & laad techniek subforum
-> Belangrijk: Wat is een lipo en hoe gebruik je die.

En C op een andere manier uitgelegd in
The Ampeer
-> Everything youw wanted to know about e-flight

Back