Tja heb nu gewoon de NTM 1800Kv genomen wat een upgrade is tegenover de nogal summiere 1300Kv die standaard in de bixler2 zat. ...
Van 1300 via 1800 naar 2200 rpm/volt is een gigantisch verschil. Motorstroom wil oplopen met derde macht van K
v (en met kwadraat van spanning), in dit geval met factor (1800/1300)^3 = 2,6, bijna een verdrievoudiging. Deze motor gaat je regelaar flink opblazen

Als K
v toeneemt van 1300 naar 2200rpm/volt, wil motorsstroom toenemen met factor (2200/1300)^3 = 5!
Het is geen upgrade want ...
The K
v constant (motors have just
one K
v, not 1800K
v), is
not a rating, not a figure of merit, it's just a characteristic. More windings will give lower K
v, less windings will give higher K
v, that's all there is to it, no big deal,
anyone can do that.
A motors Kv constant says nothing about a motors max.power, max.current and rpm.
Maar we weten wel dat motor/accu-stroom wil stijgen met
kwadraat van spanning en
derde macht van K
v.
Doe je jezelf, je elektronica, je motor en je portemonnaie een groot plezier
Wat iedere e-vlieger moet weten (
©Thieu Trum)
E-flight 101 by RCG member Ken Myers, will at least save you a ruined LiPo (or worse!), a burnt motor and a fried ESC:
The Ampeer
->
Electric Power Basics
followed by
The Ampeer
->
Everything youw wanted to know about e-flight (Ed Anderson)
Table of Contents
- Things To Check On a Ready-To-Fly (RTF)
- What You Need To Know About Receivers
- What function goes on which stick?
- Battery Basics
- Amps Versus Volts Versus C
- Lithium Battery Chargers
- Balance chargers versus external balancers
- Extending Flight Times While Maintaining Balance (proper CG)
- Understanding the Electronic Speed Control (ESC)
- he Low Voltage Cutoff Feature (LVC) Of Your ESC
- The Role of the Battery Eliminator Circuit in Your ESC (BEC)
- Sizing Power Systems for Electric Airplanes
- Prop Versus Amps
- Why Consider a Gearbox?
- What Do the Kv Numbers On Motors Mean?
- Who Needs a Wattmeter/Power Meter?