nieuwe boot bouwen en wat vraagjes

Tja ik ga weer eens in de weer met hout en wil een cat gaan bouwen. ( volgende week mee beginnen)
Ik wil mijn 8.5 cc heli motor gaan gebruiken met zelf gefabriceerde waterkoeling wat overigens perfect werkt, maar nu zit ik met een paar vragen.

ik zat te denken aan een boot van 95 cm, de 76 cm van mijn hydromite was een beetje aan de kleine kant voor deze motor.
wat denken jullie?

ik heb al een koppeling voor de motor maar het stuk wat op de as gaat heeft een diameter van 4 mm, bestaan er ook flex assen in deze maat en is dit nog?
of raden jullie aan om een andere koppeling te kopen en op 3.2 flexas over te gaan ?

de spanten van de boot uit 3 mm berken halen en de rest bekleden met 1 mm berken ?

groet dennis

95 cm is een mooie lengte voor een 8,5cc

gewoon een andere kopeling kopen..
1 die op een 3,2mm flex past.

greetz jaimy

en zo een koppeling is er gewoon te kijgen ? ik heb nu een koppeling met aan de ene kant 3 pinnen en de andere kant 3 rubbers in metalen kooi waar de pinnen in vast houden.

als dat zo is word het een 3.2 flex as.
groet dennis

De koppeling die je nu hebt is voor een VASTE as , dus ABSOLUUT niet bruikbaar voor 'n flexas.
En voor 8cc is 'n 3,2 flexas 'n beetje dun ... beter is de 4,75mm/3/16"(0,1875") uitvoering

okey bedankt, nu eers de boot bouwen en dan kijken we daarna wat het gaat worden.

in het weekend zal ik beginnen en maak er wel een bouwverslagje van.

groet dennis

Back